Permalänk
Medlem

Chippa ett PS2......

Jag har surfat runt lite på internet o hittat ett chip som passar till de flesta versionerna av PS2.
Men jag undrar om detta chip verkligen är så lätt att modda dit som det ser ut.

Chip: DMS4 PRO EZI (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=334&xSec=8&jssCart=f...)

Och nån som vet hur man ska modda lasern?

Permalänk

modda lasern? menar du byta den lr?

Permalänk
Medlem

Nej... det sägs att lasern ofta blir överhettad så det är recomenderat att byta lasern från 12V till 5V

Permalänk

vad har du för PS2:a?????? alltså vilken modell? om det är en liten äre en v12 om det är av dom större blir inte lasern överhettad på...

Permalänk
Medlem

Oj förlåt glömde skriva det, det är en liten modell.... V12

Edit: Jag hittade ett nytt chipp som värkar duga rätt bra, DMS4 LITE
Och jag tror jag låter butiken montera det åt mig så jag får 1 års garanti, men är det värt 1090kr
http://www.console.se/ps2/chipinstallation/dms4litemedinstall...

Permalänk

tror att du gör rätt å väljer att låta butiken chippa.... ska vara pillit att chippa ps2 orna typ....

Permalänk
Medlem

elingt de flesta chippers så ska EZI modellen av DMS4 PRO vara skit, pga, dålig kontakt osv, själv ska ja köra på ett vanligt ilöddat DMS4 Pro, självklart ska du ta de chippet som passar dig bäst, men läs på chipper.se så får du mkt info om chippning om de olika chippen, killen som styr de vet va han snackar om.

DMS4 Pro chippen kostar btw 600 här där ja bor vet itne va han tar för montering men det kan ja ta reda på

Permalänk
Avstängd

chippa i butiken, jag är van chippare men ändå har jag 2st PS2 i skrotlådan..

Första var V5 som jag klantade med en skruvmejsel på. och andra var lite svårt att löda då chipet var för V5 och konsollen V3..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

DMS4 Pro är inte att rekomendera för ett PSTwo.

Från psxcare.com:
OBS: Har du nya "PS TWO" SCPH-70004 rekommenderar vi endast DMS4 "lite" eftersom DMS4 "pro" kan bli överhettat vilket isåfall innebär att man måste låta sin ps two svalna av några minuter varje gång man vill byta till ett annat spel.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Tror jag beställer från Console.se men är det nån här som vet hur man installerar en MFD-fix till sitt ps2, MFD-fix är laserns styrchip. Eller iaf en "fix" till styrchipet.