Animize Me! - Klar? Behöver era åsikter ;)

Permalänk
Medlem

det skulle ju helt klart vara en ganska schysst studentpresent/födelsedagspresent till min lillasyster. synd att man inte har en ordentlig bild på henne, bara...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

hoho mycket bra idé
en sån här grej har jag faktiskt aldrig sett förut ^__^
hoppas du får många kunder!

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem

ett litet tips angående texten på beställningssidan.

Citat:

Efter beställning
Efter att jag mottagit er beställning så kommer jag skicka er ett epost när jag har påbörjat den. För att få den färdiga slutprodukten, betalar Du det belopp som står angivet. Betalning sker till Bankgirokonto: xxxxxxxxx, SEB.
Om ni beställer flera alster så samfraktar jag. Om jag inte svarar er inom 10 dagar så har kommunikationen brustit och jag ber dig skicka din beställning en gång till.

Betalning
Betalning sker till Bankgiro: xxxxxxxxxx, SEB.
OBS! Det går även bra att skicka kontanter som betalning, se till att skriva avsändarens namn. Jag tar ej ansvar för betalningar som skickas

du nämner två gånger att man betalar till bankgiro xxxxxxxxx vilket är onödigt och kan bli förvirrande med tanke på att du delat upp det i två olika delar där ena just handlar om betalning.
det är ingen stor grej men som säljare har jag lärt mig att det är dom små sakerna som spelar roll om man vill göra ett bra intryck

i övrigt är designen på sidan totalt klockren imho, lätt att se vad som är vad och otroligt lättnavigerad vilket är en egenskap många missar idag

kommer lätt göra en beställning därifrån, sjukt snygga bilder!

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vizay
ett litet tips angående texten på beställningssidan.

du nämner två gånger att man betalar till bankgiro xxxxxxxxx vilket är onödigt och kan bli förvirrande med tanke på att du delat upp det i två olika delar där ena just handlar om betalning.
det är ingen stor grej men som säljare har jag lärt mig att det är dom små sakerna som spelar roll om man vill göra ett bra intryck

i övrigt är designen på sidan totalt klockren imho, lätt att se vad som är vad och otroligt lättnavigerad vilket är en egenskap många missar idag

kommer lätt göra en beställning därifrån, sjukt snygga bilder!

Fixat! Tack för att du påpekade det, just sådana tips är väldigt bra att få, sånt som man inte tänker på själv

Tack, verkligen snällt sagt Hehe, gör det så blir San glad

Permalänk
Hedersmedlem

Grym sida, funkar fint i Firegox.

Däremot undrar jag om du inte ska ha fler före->efter-bilder. Jag hade svårt att avgöra likheten, vilket ju är den avgörande faktorn när man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem

Måste vara en av de snyggaste sidorna jag sett, om inte snyggast. Så brutalt snyggt gjord
Sen att innehållet håller toppklass gör ju det hela ännu bättre. Kan faktiskt inte hitta en enda sak att klaga på. Grymt helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Fixat! Tack för att du påpekade det, just sådana tips är väldigt bra att få, sånt som man inte tänker på själv

Tack, verkligen snällt sagt Hehe, gör det så blir San glad

När san blir glad, antar jag du också blir glad?...

Ivf, jäkligt kul grej, kommer nog lägga en beställning nästa gång en kompis fyller år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Grym sida, funkar fint i Firegox.

Däremot undrar jag om du inte ska ha fler före->efter-bilder. Jag hade svårt att avgöra likheten, vilket ju är den avgörande faktorn när man bestämmer sig.

Mjo, det kommer. Men bara jag själv vad jag vet hittils som vågat gå med på att ha sin vanliga bild upplagd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Måste vara en av de snyggaste sidorna jag sett, om inte snyggast. Så brutalt snyggt gjord
Sen att innehållet håller toppklass gör ju det hela ännu bättre. Kan faktiskt inte hitta en enda sak att klaga på. Grymt helt enkelt!

Whoa, det där var inte lite med beröm Tackar och tar emot

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
När san blir glad, antar jag du också blir glad?...

Ivf, jäkligt kul grej, kommer nog lägga en beställning nästa gång en kompis fyller år.

Hmm, dina smilies gör mig nervös Självklart blir jag glad när hon blir glad Tänkte mest på att hon såklart blir glad när någon uppskattar hennes arbete såpass att de vill lägga pengar på det

Ni har inte sett några fler korkade formuleringar, stavfel och dylikt?

Permalänk
Medlem

GAAAAH!!!! Hatar min webläsare (IE mac) !!!!
trodde först att folk blivit galna som tyckte denna design var snygg:

och var beredd på att kritisera hårt.
Dock tog jag en titt med en annan webläsare och "hey presto" snygg funktionelig design som passar till temat och till skillnad från andra sidor som folk visar upp här inte bara är vit och grå. Dessutom mycket trevlig innehåll, och om det inte vore så att jag ser förjävlig ut på kort skulle man nog beställa en bild.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aendy
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/animizeme.jpg
Dock tog jag en titt med en annan webläsare och "hey presto" snygg funktionelig design som passar till temat och till skillnad från andra sidor som folk visar upp här inte bara är vit och grå. Dessutom mycket trevlig innehåll, och om det inte vore så att jag ser förjävlig ut på kort skulle man nog beställa en bild.

IE för mac os är fan en styggelse i stil med genital herpes!
BTW, ingen kommer säga nåt om du ber unga damen måla dig snygg

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Förstasidan:

Citat:

Detta ett hobbyprojekt, som jag gör på min fritid. Mitt mål är att bli manga tecknare, och jag ser därför detta som en bra chans till övning och erfarenhet inom ämnet.

Mangatecknare, ett ord.

Citat:

Jag är 15 år och har tecknat större delan av mitt liv, började dock med just manga för några år sedan. Anime och manga fascinerar mig, och jag hoppas att ni skall finna mina illustrationer till ert tycke.

delen. Obetydligt stavfel, men ändå.

Alla "Ni" och "Ert" börjar inte med versal, antingen ska alla eller inga göra det.

Beställning:
Jag tycker inte att det ska stå "...övriga fakta om det står angivet och skicka till mig med ämnet...", hela mailadressen borde skrivas ut, "...skicka till somewhere@foo.bar med...". Adressen står ingen annanstans på sidan, vilket den ju borde göra(tycker jag). Gillar inte länkar med bara "klicka här", "maila hit" o.s.v. Länkarna ska beskriva vad man gör. "Klicka här för att maila" t.ex..

Längre ner, leverans:

Citat:

Önskas annat format och eller mått vänligen ta med det i beställningen så skall jag se vad jag kan göra.

"och/eller" borde det vara.

I övrigt en mycket snygg sida, väldigt snygga bilder och allt är tydligt och bra. Jag gillar den.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/animizeme.jpg

Ouch! :/ Det där var inte alls bra. Den visar ju ingen av bakgrunderna satta med CSS, är den verkligen så dålig?
Kan det ha att göra med att jag skriver sökvägarna såsom url('blabla'); inte url("blabla"); med citationstecken istället? w3schools använder dock ', så jag vet inte riktigt vad som är rätt.
Hehe, hon kan nog som jonasc säger fixa till dig om det oroar dig för mycket Och va fasen, ser ju mer eller mindre "beaten with the ugly stick" själv så, ändå lyckas hon fixa en snygg bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Förstasidan:

Mangatecknare, ett ord.

delen. Obetydligt stavfel, men ändå.

Alla "Ni" och "Ert" börjar inte med versal, antingen ska alla eller inga göra det.

Beställning:
Jag tycker inte att det ska stå "...övriga fakta om det står angivet och skicka till mig med ämnet...", hela mailadressen borde skrivas ut, "...skicka till somewhere@foo.bar med...". Adressen står ingen annanstans på sidan, vilket den ju borde göra(tycker jag). Gillar inte länkar med bara "klicka här", "maila hit" o.s.v. Länkarna ska beskriva vad man gör. "Klicka här för att maila" t.ex..

Längre ner, leverans:

"och/eller" borde det vara.

I övrigt en mycket snygg sida, väldigt snygga bilder och allt är tydligt och bra. Jag gillar den.

Tack så mycket! Ser över det på en gång Förvirrningen över Ni och Ert kommer från att jag skrivit en del av texten och är inte van att skriva med versal :/ Hmm, borde du bytas ut till Ni i texten också? Fastnade där nu vid rättningen.
Fixar mailen också, känns oerhört rätt det du säger nu när man fått det utpekat för sig.

EDIT: Slänger upp en "Kontakta oss(eller mig)"-sektion när jag kommer hem, där passar mailen och lite annan nyttig info
Hmm, var någonstans annars skulle mailen passa in?

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att sidan fungerar perfekt i Opera också, om ingen redan sagt det.

Grym sida och San verkar ha en grym talang!

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Gillar inte länkar med bara "klicka här", "maila hit" o.s.v. Länkarna ska beskriva vad man gör. "Klicka här för att maila" t.ex..

Usability-folk brukar väl säga att man överhuvudtaget inte ska prata om "klicka här" utan snarare då ha "Maila mig för mer information". Detta dels för att det bättre beskriver vad länken pekar till, och dels för att man ju faktiskt inte behöver klicka - man kanske tabbar runt och trycker enter, eller röststyr.

Permalänk
Citat:

Ouch! :/ Det där var inte alls bra. Den visar ju ingen av bakgrunderna satta med CSS, är den verkligen så dålig?
Kan det ha att göra med att jag skriver sökvägarna såsom url('blabla'); inte url("blabla"); med citationstecken istället? w3schools använder dock ', så jag vet inte riktigt vad som är rätt.

Båda är rätt. Kolla om det är så många som använder IE5 MAC, jag skulle gissa på att de flesta mac-användare har gått över till Safari eller Firefox vid det här laget. Onödigt att lägga en massa kraft på en oanvänd browser.

Kanske lite onödigt att inte ha

<style type="text/css"> #menudiv { background: url("images/meny/hem.jpg"); } </style>

i den länkade filen istället?

Sen så bnehövs inte

<!-- Ugly hack to get IE to work, cause IE sucks! --><!--[if IE]> <style> #container { left: 1px; } </style> <![endif]-->

Den gör att det blir fel för mig iaf. [IE6 XP-SP2]

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Citat:

[IMG.]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/animizeme.jpg[./IMG]

Börja använda Safari då, funkar fin fint i Safari för mig nämligen.

On topic:
Sjukt snygg sida, önskar att jag kunde göra så det blev så pass snyggt, men ack jag har inget öga för varken färger eller design, men man gör ju sitt bästa. Som sagt snyggt. (Tror även jag ska ta och skicka iväg en beställning).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Båda är rätt. Kolla om det är så många som använder IE5 MAC, jag skulle gissa på att de flesta mac-användare har gått över till Safari eller Firefox vid det här laget. Onödigt att lägga en massa kraft på en oanvänd browser.

Kanske lite onödigt att inte ha

<style type="text/css"> #menudiv { background: url("images/meny/hem.jpg"); } </style>

i den länkade filen istället?

Sen så bnehövs inte

<!-- Ugly hack to get IE to work, cause IE sucks! --><!--[if IE]> <style> #container { left: 1px; } </style> <![endif]-->

Den gör att det blir fel för mig iaf. [IE6 XP-SP2]

Hmm, min besökartjosan verkar inte skilja ur IE 5 till Mac från resten av IE, men 73 besök med OS X, 56 Safari och säkert några FF etc, så nog inte så många. Gör som du råder mig
http://www.ibisaeg.mine.nu/bbclone/ om någon är intresserad.

Den första delen där skrivs ut av php, beroende på vilken sida man är inne på byts bakgrundsbilden.

Det andra: Det behövs för mig när jag testade med IE i XP, SP2 :/ Vilken upplösning kör du?
EDIT: Testade att kolla på sidan i ett litet IE-fönster, då blir det fel för mig med :/ Men maximerar jag det blir det korrekt, i 1280x960. Utan den där fixen får jag fel då, men antagligen rätt i litet fönster.
Gah, hata IE Någon som har någon idé om varför?

EDIT IGEN: Haha, hittade problemet. Var mitt tema jag kör med som förstörde lite Dess scrollbar är smalare än orginalet i Windows, samt som jag gissar också ett udda nummer pixlar bred. Detta gjorde att content-diven centrerades en pixel åt vänster, medan bakgrundsbilden centrerades en pixel åt höger Förklarar också varför det stämde utan fix i litet fönster, då visningsytan antagligen blev jämnt nummer pixlar bred igen. Aja, tar bort fixen, får skylla på folks teman om det är någon som klagar

Permalänk

Tanke:
Hon kanske skulle få en bättre mail om?
typ: bestallning@animizeme.com
Eller bara en gmail.com tror jag skulle höja intrycket (av hur seriöst det är altså), en del får kalla fötter iom. att det är en hotmail-adress.

Bara en liten tanke från mig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Tanke:
Hon kanske skulle få en bättre mail om?
typ: bestallning@animizeme.com
Eller bara en gmail.com tror jag skulle höja intrycket (av hur seriöst det är altså), en del får kalla fötter iom. att det är en hotmail-adress.

Bara en liten tanke från mig..

Hmm, vore en idé, fast kan inte få någon mail av min nuvarande host, fast blir väl dags snart att fixa en riktig om den blir bra traffikerad, vet inte vad min host tycker om det riktig, är en kompis brorsa som har mig på sin server
Då kan man ju slå till och skaffa en riktig domän också. Fast kostar naturligtvis, men det kanske går att få att gå runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kan man ju slå till och skaffa en riktig domän också. Fast kostar naturligtvis, men det kanske går att få att gå runt

60kr / året för en .com/.net adress på loopia.se..
En pizza om året kan du nog avvara

Permalänk
Avstängd

www.b-one.net är riktigt billiga!

Snygg sida!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rippo
60kr / året för en .com/.net adress på loopia.se..
En pizza om året kan du nog avvara

Haha, ja det var ju inte mycket 49:- tillockmed ;P Fast en .se hade ju varit trevligare, men nästan 3 ggr så mycket pengar :/ Iofs, en struntsumma ändå Tack för tipset

Ashim: tack för den länken! Hmm, registrera domännamn hos Loopia och använda det hos b-one, problem?
Hmm, skall man snåla och ta 12kr/månadsalternativet? 125mB i utrymme Eller öka med 12kr till och få 250? Sidan tar som den är nu mäktiga 221kB. Kanske dumt att slösa då.

Permalänk

skitfin syda.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräääsig kärra!
Snygg sida och bra tecknare, kan det bli bättre?

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Ok, kör nu safari istället och då funkar ju sidan finfint. Dock blev swec lite konstig nu men det gör inte så mycket. Och bry dig inte om att ändra nånting för att få den att funka i IE mac, jag börjar märka att det är en styggelse utan existensberättigande med tanke på vad den gör med en del sidor. Får köra safari från och med nu. får väl låta håret växa till lite trevligare längd, ta ett foto och skicka in och säga att jag vill att hon tecknar mig snygg

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Okej, är väldigt less. Efter att jag trodde jag löst problemet med hoppande content-div på sidan, att det var ett fel i mitt tema jag använder så kikade jag på sidan här på skolan i IE, inget annat tema än vanliga Luna.

Sådär blir det. Hade löst det förut med att contentdiven flyttades 1px till höger i IE, men då blev det fel för Sebastianj, där sidan såg bra ut utan fix.
Vad fasen är det som gör detta? Eftersom folk med samma OS, samma version av webbläsare kan få så olika resultat. Måste få en lösning på detta!

Det jag gjort är att jag gjorde själva sidokroppen som en bakgrund till body och centrerade den.
Själva innehållet (Logo, text, meny etc) ligger allt inom en div med id content. Denna div centreras mha. margin:auto; samt text-align: center; i bodytaggen för äldre versioner av webbläsare. Varför i helsike beter sig IE såsom den gör? Gaaaaah!

EDIT: Temporär fix: Sidan är inte centrerad längre, flyttade hela klabbet till vänster. Nu borde det se exakt lika ut i IE som med FF som jag testade emot. Testat med Opera nu med, ser bra ut. ARGH! Tål inte fel!

EDIT: Kom på att det kanske kan vara skoj för er att se sidan med felet intakt, men kan inte låta sidan visas felaktikt över helgen, skall bort och inte säkert jag kan fixa det då om en fix dyker upp. Men här har ni den på annat ställe: http://ibisaeg.mine.nu/animize/leka/

Permalänk
Inaktiv

När kommer sidan upp igen?

Permalänk

Instämmer med de flesta av föregående talare, san har sjuka skills, sidan är riktigt fin den med.

EDIT: Jag har haft PRECIS samma problem som dig när det gäller osynk mellan bakgrunderna... Vet inte om du fått ordning på det, annars har jag ett fulhack på lager (som jag hoppas kan lösa problemet)...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med att visa sitt bankkontonummer öppet? Jag har fått för mig att det ska vara lite riskfyllt, men jag vet inte riktigt hur. Nån som vet?

Permalänk
Medlem

San: Du är helt sjukt bra på det här. Sidan funkar bra för mej (FireFox, 1280x1024). Ett tips är att skriva att ni ar emot TIFF bilder också. Verkar kanske lite mer seriöst då eftersom många (jag t.ex.) nästan bara har mina bilder i TIFF.

Visa signatur