Microsoft ----> Hur stort?

Permalänk
Medlem

Microsoft ----> Hur stort?

Min fråga är, hur stort är Windows XP? hur stor plats tar det på HDD'n?

Permalänk
Medlem

Oh jisses, Microsoft är ett företag. De tar ingen plats alls på din hårddisk.

Permalänk
Medlem

Vad menar du? Jag och nog många med mig har lite svårt att förstå vad du vill veta... Är det XP eller DOS eller är det hela Microsoft med kontor och allt du vill få plats med?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

precis, du menar windows ?

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du menar, hur stor platts en installation av windows tar? Det beror helt på vilken version av Windows du ska installera. Det kan variera allt mellan knappa 100mb till någon gb om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

ojojojojoj! förlåt så hemskt mycket , skall ju såklart vara Windows XP, var förmodligen lite seg i hjärnan efter läxläsningen

Har rättat till felskrivningen.

Permalänk
Medlem

För mig tar det 2,50 GiB. Jag har dock haft det några månader. Hur stort det var när det var nyinstallerat vet jag inte.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

2.84 GB för mig. Inklusive SP2.

Visa signatur
Permalänk

jag har gjort en installation som bara var ~150mb
inte för att skryta, men för att visa att frågan är lite svårt att svara på

Permalänk

När jag precis hade formaterat med xp sp1 och inte hade installerat något mer eller nåt så tog det ca 1gb.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

1,39gb är mitt och cirka en månad gammalt - med SP2.

Permalänk
Medlem

650 mb + swap, (dessa låga storlekar som jag och vissa andra beskriver når du inte med en standard installation dock, utan det krävs mer eller mindre att du använder nlite eller liknande program, eller tar bort manuellt)

Permalänk

runt 2gb

Visa signatur

Amd 64 Powwa!

Permalänk
Medlem

ca 3GiB (?)

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

1.67 GiB ligger min windowskatalog på, men sen är det ju filer som hör till windows på andra ställen också.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Windows , Har en växlingsfil som tar olika stor plats också.

Permalänk
Medlem

Xp pro + SP2 + allt annat från winupdate + massa plugins/addons etc:
3,19gb
Sen ligger det en ganska stor del i "documents and settings" också, vet inte hur stor den är nyformaterad.

Permalänk
Sötast

Min xphome mapp äro på 2.41 Gb

Permalänk
Medlem

Får plats på precis 7 disketter. Finns att tanka på microsoft.com, förövrigt!

Visa signatur

~pom pom pom

Permalänk
Medlem

3.27 GB

XP Pro + SP2 och alla updates
Installerat i maj -04

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rozzeg
Windows , Har en växlingsfil som tar olika stor plats också.

Precis. Man kan ju flytta den och lagringsstorleken som går åt då på den partitionen minskas ju ofta väsentligt.
Så svårt att svara på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av todested
Får plats på precis 7 disketter. Finns att tanka på microsoft.com, förövrigt!

Försökte du vara rolig?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG