Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
duuuhh... http://www.webhallen.com/prod.php?id=26538

De tycks ha ändrat infon sedans senaste gången jag kollade. Tvivlar dock starkt på att TA2 är under utveckling då inget företag har åtagit sig jobbet...

Ser det dock ut så här :

avsäger jag nog mig all kännedom med TA2;)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
De tycks ha ändrat infon sedans senaste gången jag kollade. Tvivlar dock starkt på att TA2 är under utveckling då inget företag har åtagit sig jobbet...

Ser det dock ut så här : http://213.238.202.163/screen.php?url=26538_1.jpg avsäger jag nog mig all kännedom med TA2;)

http://www.gamespot.com/pc/strategy/totalannihilation/news_28...

CONFIRMED va det ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
http://www.gamespot.com/pc/strategy/totalannihilation/news_28...

CONFIRMED va det ja.

Ja, för 3 år sedan!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd

hmm, bajs

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
'
tvärt om. bulldoggen är arms svar på goliathen, synd bara att den tar hälften så mycket och inte gör lika stora explosioner när den skjuter

Nä?
Det är väl så att Reapern är motsvarighet till Bulldog, och Goliath är i en division för själv (annan explosionsanimation på kulorna).
Var bara tvungen att dra igång spelet för att kolla. Bulldog och Reaper kostar ungefär samma och är båda klassade som "Heavy Assault Tank" medans Goliath kostar mer och är "Very Heavy Assault Tank".

Är det något skumt med att känna igen vilka enheter som motsvarar varandra i ett sådant här gammalt (men bra!) spel?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Bulldog e en fet gris................

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

I only say
OMG
Big Bertha !!!!!!!!!!!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Ja, för 3 år sedan!

The new game is scheduled for release in the fourth quarter of 2004.

Alltså det måste ju komma! Blir suriz annars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
The new game is scheduled for release in the fourth quarter of 2004.

Alltså det måste ju komma! Blir suriz annars.

Välkommen till förra årets önskningar...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
Bulldog e en fet gris................

Tillför något konstruktivt i trådarna eller knip

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
hmm, bajs

Och exakt vad är relevansen av detta? Jag är inte så svår att tigga varningar av...

Jag kan för övrigt bekräfta att en uppföljare till TA är på väg, dock inte den ni talade om utan en helt öppen uppföljare kodad av fans, däribland en kompis till mig. Alpha är på väg, och kommer att testas av bl a mig. Moddningspotentialen är oerhörd, och TA är bara en av spelets skepnader. Återkommer strax med mer info.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Välkommen till förra årets önskningar...

Tackar Tackar. Drog iaf iväg ett mail till Phantagram. Hoppas deras mail formulär fungerade nu bara, verkade lite tveksamt.

EDIT: När man ser bilder på deras andra spel ökar ju bara önskningarna! Vilket tease...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Tackar Tackar. Drog iaf iväg ett mail till Phantagram. Hoppas deras mail formulär fungerade nu bara, verkade lite tveksamt.

EDIT: När man ser bilder på deras andra spel ökar ju bara önskningarna! Vilket tease...

http://www.phantagram.com/Products/kuftc/img/game_map.jpg

Vad frågade du dem?Återkom gärna med svaret.
Och den där screenshoten lockar inte mig vidare mycket. Jag vill ha ett Total Annihilation fast bättre rent grafiskt och förbättrat overall.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Vad frågade du dem?Återkom gärna med svaret.
Och den där screenshoten lockar inte mig vidare mycket. Jag vill ha ett Total Annihilation fast bättre rent grafiskt och förbättrat overall.

Jag frågade om mina drömmar om ett nytt TA spel var förgäves eller om dom hade något på gång. och lite så

Självklart återkommer jag med svaret om jag får något!

Jaja det är klart men jag tänkte mer på att det verkar som dom kan göra lite spel iaf. Skulle verkligen vara kul och se om det kommer något nytt inom TA fronten..

Ulvenstein
Läste hela ditt inlägg nu! Låter väldigt skoj detta. Du måste ta lite screens och så Någon hemsida till detta lilla arbete?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein

Jag kan för övrigt bekräfta att en uppföljare till TA är på väg, dock inte den ni talade om utan en helt öppen uppföljare kodad av fans, däribland en kompis till mig. Alpha är på väg, och kommer att testas av bl a mig. Moddningspotentialen är oerhörd, och TA är bara en av spelets skepnader. Återkommer strax med mer info.

Jag antar att du pratar om http://godevac.tauniverse.com/ . Något annat projekt har jag inte hört talas om. Var väldigt aktiv på deras forum förut men det var under den tiden då orginalgrundarna var där. Just nu känns det inte vidare lockande med det där.

Om det inte är det projektet så är jag väldigt angelägen om att få reda på mer:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Det projekt som mest påminner om ett TA2 är nog TA Spring som finns på taspring.clan-sy.com. Jag är iofs inblandad så jag kanske är partisk. Det finns för närvarande bara videos och screenshots tillgängliga på siten, men det blir förhoppningsvis någon slags release inom en inte allt för avlägsen framtid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Nä?
Det är väl så att Reapern är motsvarighet till Bulldog, och Goliath är i en division för själv (annan explosionsanimation på kulorna).
Var bara tvungen att dra igång spelet för att kolla. Bulldog och Reaper kostar ungefär samma och är båda klassade som "Heavy Assault Tank" medans Goliath kostar mer och är "Very Heavy Assault Tank".

Är det något skumt med att känna igen vilka enheter som motsvarar varandra i ett sådant här gammalt (men bra!) spel?

det jag menade är att det är tyngst emot tyngst. arms tyngsta emot core's tyngsta.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Big Bertha, sånt riktigt mäktigt ljud, bara se den ta hur lång tid som helst på sig (kändes det som) att svänga runt, och sen stora fina smällar.

Eller för den delen Buzzsaw:en, den börjar snurra och all energi går upp i rök.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fnordus
Det projekt som mest påminner om ett TA2 är nog TA Spring som finns på taspring.clan-sy.com. Jag är iofs inblandad så jag kanske är partisk. Det finns för närvarande bara videos och screenshots tillgängliga på siten, men det blir förhoppningsvis någon slags release inom en inte allt för avlägsen framtid.

Precis vad jag snackar om. Då känner du tuppkammen, som kodar AI.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fnordus
Det projekt som mest påminner om ett TA2 är nog TA Spring som finns på taspring.clan-sy.com. Jag är iofs inblandad så jag kanske är partisk. Det finns för närvarande bara videos och screenshots tillgängliga på siten, men det blir förhoppningsvis någon slags release inom en inte allt för avlägsen framtid.

Ser riktigt lovande ut.

Lite mer mörker på det oxå bara. Chansen att himmeln är så ljus och fin i rymden är inte så stor. Mörk lila eller något hade inte skadat.

Men riktigt fint iaf.

Permalänk

ojojOJ! dedär ser riktigt smarrigt ut ju!
Kollade Faq'en o där stod det att TA Springs inte skulle stödja AI eller skirmish, e de tänkt som multiplayer only då eller hur menar dom?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
ojojOJ! dedär ser riktigt smarrigt ut ju!
Kollade Faq'en o där stod det att TA Springs inte skulle stödja AI eller skirmish, e de tänkt som multiplayer only då eller hur menar dom?

Läste precis oxå det... var ju lite halv tråkigt måste jag säga...

Permalänk

Är TA: Kingdoms något att ha?
Kan förövrigt berätta att TA med expansioner finns att skaffa den olagliga vägen, fast jag själv har TA med CC lagligt. (Säg till om jag inte får skriva så, så tar jag bort den meningen) Spelet finns ju inte längre att köpa...

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tengil_84
Är TA: Kingdoms något att ha?

Allmän uppfattning; Nej

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tengil_84
Är TA: Kingdoms något att ha?
Kan förövrigt berätta att TA med expansioner finns att skaffa den olagliga vägen, fast jag själv har TA med CC lagligt. (Säg till om jag inte får skriva så, så tar jag bort den meningen) Spelet finns ju inte längre att köpa...

Hittade lite amrikanska sidor med spelet. Men det är ju inte direkt billigt

Ja eller om du har någon vän som har det som kan göra en backup åt dig, man får göra backups till nära släkt och vänner. Men inget mer prat om det. (Är det någon moderator som inte gillar att vi pratar om detta så säg till så försvinner det, lås bara inte tråden...)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
http://www.tradera.com/auction/aid_10594101

Nice. En repack. Det borde vara som orginalet fast med annan låda?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Allmän uppfattning; Nej

Det är då sant. TA:K blev aldig något stort, men jag har inte testat det. Kanske är tillräckligt kul för det låga priset iaf

Permalänk

Tänkte mer på att det går att ladda hem på ett visst fildelningsnätverk(säg till...).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
http://www.tradera.com/auction/aid_10594101

Den versionen jag har, original kartongen ligger inuti omslaget.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem

Jag köpte Total Annihilation för 20:- på ICA Maxi för ett par år sedan
Det låg i den stora lådan med billiga skräpspel. (Hädare...)

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Avstängd

jag spelar det fortfarande ...

om nåogon vågar utmana mig så spelar jag gärna!

jag kan sepla några 1v3 .. jag mot 3 av er ...

skicka ett PM så ordnar vi en match!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

The Can för fan! Grymmaste enheten ^^