Total Annihilation

Permalänk
Avstängd

ingen som vågar anta utmaningen mot mig?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

Får se, det kanske kan bli någon match. Men jag är inte van i multiplayer. Mest mot underlägsna jag kört, vilket säger mer om hur dåliga de är än hur bra jag är. Det var nämnligen kompisar som jag nästan tvingade till alla spela hehe
Spelar för mycket mot AI:n, då blir man ingen bra multiplayerspelare, men det är rolig avkoppling.

Jag vill helst vara några i lag mot tomten för att vara lite trygg

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

ja ni kan ju vara 3-4 st mot mig iaf

då blir det riktigt hårt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Lätt. One game to rule them all. Hur många andra strategispel finns det från 97 som fortfarande håller?

När jag har mer tid ska jag sätta mig in i det igen och dominera er alla som core (inga peewee rushes bara).

Visa signatur

Jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt, jag är så trött på alla mail och koder.

Permalänk
Avstängd

casper, du kan ju vara med Aqualize mot mig

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk

Visst. Jag var rätt grym i mina glansdagar så. Men nu har jag ju inte spelat på några år. En nackdel med TA är att det är ont om bra multiplayer kartor tycker jag.. Men det kanske går att få tag på nånstans? Annars kan man ju alltid ta 1st gods of war. Men om 1-2 veckor isf när det är sommarlov på riktigt.

Visa signatur

Jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt, jag är så trött på alla mail och koder.

Permalänk

Jag kan säkert vara med på ett hörn som allians mot ondjultomte om ni känner för de.. skicka ett pm eller nått om ni e intresserade.. kan dock inte hosta tyvärr..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

vilka är era favorit enheter (orignal + 3rd party)??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frehley

Nuken helt klart. Spränga bort halva motståndarens bas är bara helt underbart!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Don't do that... I don't wanna list 'em all.

Jag kör (extremt) sällan med bara orginalenheter, istället kör jag med hela UCP (Units Compilation Pack) så det är ju minst sagt många att välja på.
Posion Arrow (UCP) - kraftigare amfibitank än orginalet.
G-N construction Plane (UCP) - Bygga ~20 st sådana så har man bra bygghastighet när man vill bygga något, likaså är Custodian (UCP) bra för den bygger snabbt.
Jag kommer faktiskt inte på någon orginalenhet som jag gillar speciellt, möjligen big bertha/intimidator. Roligt att kräma fram en sådan, men ännu roligare med vulcan/buzzsaw.

Kom på en jag gillar speciellt nu. Core med UCP har en lasertorn som heter Orion. Det är level 3, pop-up typ så det klarar nukeanfall och det kan cloakas
Alltid roligt att lura in AI:n en bit, sedan låta alla (10-15 st) orions blåsa på så onde fi strimmlas.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Big Bertha och Vamp såklart. Jag spelar enbart mot datorn, där är det i alla fall underbart att ha ett 20-tal Vamp att plocka ner fi:s flygplan med.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar inte flygplanen. Online så är det ju att bygga hundratals vamps/hawks och bara mangla basen.
Nä markstider ska det vara

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

säg till om ni vill spela nu.. jag är lite onykter ( vart på propaganda ) så det ger er lite handikapp

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Spelade det för ett par år sedan, grymt underhållande :).

Permalänk
Medlem

Här är några enheter en polare till mig gjorde: http://www.planetannihilation.com/units/ta/rat.shtml (Tyvär verkar endel länkar vara döda)

Jag gjorde 3D modellen till "Mini Defense Tower 'Mini' ". Det var ett tag sedan.

Kunde sitta flera timmar med detta spel i multiplayer. Ahh minnen.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag gillar inte flygplanen. Online så är det ju att bygga hundratals vamps/hawks och bara mangla basen.
Nä markstider ska det vara

Får nog hålla med där, tyvärr bygger ju ofta datorn flygplan, och då finns det inte så mycket annat att göra än att sätta in likvärdiga motmedel.
Det finns möjligtvis inte något sätt att stänga av alla flygplan eller liknande? Hade uppskattats!

Testade UCP nu och jävlar vad grejor det fanns. Hann inte att kolla och testa allt, men en sak är säker: Jäklar vad effektiva de nya SAM-systemen är!

Jag får ta en heldag och testa allt, det blev väldigt rörigt efter ett tag med alla nya saker.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Här är några enheter en polare till mig gjorde: http://www.planetannihilation.com/units/ta/rat.shtml (Tyvär verkar endel länkar vara döda)

Jag gjorde 3D modellen till "Mini Defense Tower 'Mini' ". Det var ett tag sedan.

Kunde sitta flera timmar med detta spel i multiplayer. Ahh minnen.

Jag känner igen Predator från den där sidan. Brukar använda planet för att tjuvglutta på fiendens bas (enda planet med cloak som jag vet om).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid

Får nog hålla med där, tyvärr bygger ju ofta datorn flygplan, och då finns det inte så mycket annat att göra än att sätta in likvärdiga motmedel.
Det finns möjligtvis inte något sätt att stänga av alla flygplan eller liknande? Hade uppskattats!

Testade UCP nu och jävlar vad grejor det fanns. Hann inte att kolla och testa allt, men en sak är säker: Jäklar vad effektiva de nya SAM-systemen är!

Jag får ta en heldag och testa allt, det blev väldigt rörigt efter ett tag med alla nya saker.

Med nya anti-air system så kommer ju det givetvis starkare plan. Cores "the crow" hatar jag när det kommer och attackerar när man inte är förbredd. Finns någon drake eller nått också som tål ganska mycket stryk.

S.A.M. är bra mot snabba flygplan, dragonslayer (minns inte cores motsvarighet) tycker jag lämpar sig bra för sådana här långsamma flygplan som står "still" i luften och attackerar.

UCP är inte bara nya enheter, jag tror det ändrar på existerande också. T.ex. är commanderns röda laser faktiskt användbar nu, den verkar kunna skjuta längre och ger mer skada, så han blir inte försvarslös om det är dåligt med energi så man inte kan d-gun:a eller att fienderna är lite för långt borta.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hm, sicka fegisar ni är! inte en enda person har vågat utmana mig!

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk

Ja e lätt på! Om lite fler vill joina en alliance mot dig bara, ta de säkra före de osäkra iomed att ja inte vet hur bra du e

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa detta utmärkta spel? Hittar det inte nånstanns..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Hedersmedlem

Vi måste bestämma en lämplig tid att spela på. Jag har tenta på torsdag och inlämning av en uppgift på fredag så dagarna för det vill jag helst inte spela. Så så snart som möjligt eller fredag kväll->helgen.

Schluug, det är otroligt svårt att få tag på det. Jag såg en firma som sålde det, typ i out-let på internet. Mailade och frågade vad frakten skulle vara men fick aldrig något svar. Ska se om jag hittar vilket företag det var.
Men det är värt att ta lite risker om man ska ha det här spelet.

Demot finns ju alltid, det är inte senaste versionen (patchen) som hela spelet och allt är så mycket mindre där, icke storslaget så att säga. Men man kan slita på det med
Som jag gjorde en gång i tiden. Minns bl.a. att jag på tredje banan byggde så många solar collectors så jag producerade över 1000 i energi och kunde gå med commandern cloakad.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

spelet borde nästan vara freeware kan man tycka, med tanke på hur gammat det är!

Jag vet vart man kan köpa spelet annars

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

Här finns hel del skärmdumpar av UCP för er som inte kört det. Jag gillar iaf mångfalden
http://www.planetannihilation.com/taucp/screenshots/index1.ht... (tre sidor)
Vissa av enheterna känner jag inte längre igen i UCP så det är nog en del shots av äldre versioner av UCP.

Här har vi The crow (stora flygplanen till höger) och de andra (drakarna) som jag inte gillar ses mer till vänster i bild. Gaah hatar dem, iaf när de anfaller min bas!

Edit: hehe glömde länken http://www.planetannihilation.com/taucp/screenshots/page/imag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var kan jag få tag i ett ex?

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
spelet borde nästan vara freeware kan man tycka, med tanke på hur gammat det är!
[...]

Hmm. Atari äger rättigheterna till det numera. Atari är onda! De producerar ju inga nya skivor och säljer så de tjänar inga pengar på om någon butik skulle ha det kvar i budgetlådan.
Det enda de kan tjäna på TA (orginalet) är om de skulle orka stämma någon som lägger ut det på internet. Undrar om de äns anser det vara mödan värt.
Istället borde de ju släppa det helt fritt och även (om den finns någonstans) släppa källkoden så communityn kan fixa en del problem.
Gör man sådant får man "Goodwill", vilket direktörer med $ i ögona har svårt att se. Nu gillar man inte riktigt Atari, men om de skulle släppa det så skulle man tycka om dem mer.
Det har försökts med någon kampanj för att få källkoden men det vara ingen som lyssnade hos de ansvariga

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

det viktigaste som borde fixas är pathfindingen ...

alla wannabe mods är ofta bara gjorde av personer som inte kan spela och de är ofta helt obalanserade ,tyvärr ....

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_awards_received_by_Total...
Visst värmer det i hjärtat att det inte bara är vi som tycker det är bra?

512 enhetersgränsen (max antal installerade, unika, enheter) är väl en jobbig en också?
Roligare AI skulle jag vilja försöka göra. Som det är nu kan man väl bara ändra prioriteringslista på vad en AI ska bygga?
Rent otroligt att de lyckas få dem bra (iaf bättre än orginalet) på det sättet.
AI:n "gillar" att alltid attackera en från ett håll, vilket man såklart slår upp en fet försvarslinje mot och så är problemet med normala markenheter ur världen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

uh ?? vadå 500 enheters gränsen ? det har ju vi SY fixat en patch för länge sedan! det gjorde vi runt 99 eller nått heh ...

www.clan-sy.com

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag fattar det så möjligör det att man kan spela med upp till 5000 enheter (har det installerat, syns när man trycker space), men jag talade om antalet unika installerade enheter, hört om sådan gräns. TA skulle inte klara att hantera fler.
Eller fixar patchen det också?

För vad jag vet om så kunde man ju fixa i .ini filen men det hjälpte inte för allt för stora tal, men med 5000 patchen så funkar det med störra tal.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jasså alltså antalet extra enheter? ja det finns en gräns för antalet weapon ids ...

Visa signatur

Våga vägra SONY!