Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Permalänk
Medlem

Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Medlem

Kolla på webhallen, eller googla. Jesus, vilken fråga.

Permalänk
Medlem

Re: Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeRnO
Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Det kommer ju i ett vanligt dvd-fodral, så det tar nog inte allt för stor plats.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

|<------------------------>| såhär mycket! (ej i skala)

Skämt åsido, en dvd-skiva håller som max ~4,5gb, men spel på dvdskivor fyller sällan hela.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Hmmm. Vilken dum fråga. Okey att du kanske inte har så mycket plats på din dator (jag vet inte), men alla datorer som finns har väl minst 40gb så det borde inte vara något problem.

Har du långsam uppkoppling eller?

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Skämt åsido, en dvd-skiva håller som max ~4,5gb, men spel på dvdskivor fyller sällan hela.

Inte riktigt.

Om det är en DVD med bara ett lager rymmer den 4,7 GB, men om det är dubbla lager rymmer den 8,5 GB. Om DVDn sedan är dubbelsidig och har dubbla lager kan den rymma 17 GB.

Men, visst det är ju vanligast med ett lager och enkelsidig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Inte riktigt.

Om det är en DVD med bara ett lager rymmer den 4,7 GB, men om det är dubbla lager rymmer den 8,5 GB. Om DVDn sedan är dubbelsidig och har dubbla lager kan den rymma 17 GB.

Men, visst det är ju vanligast med ett lager och enkelsidig

Det beror på vilket sätt man mäter. I windows så rymmer en dvd 4450 om jag inte misstar mej. Jag har aldrig sett en DVD-skiva med två sidor. Det var ju bara ett försäljningsknep när dvd var nytt. Man kan ju ha två sidor på vanlig cd-skivor också, men det är inte vanligt.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem

If you want be able to run GTA: San Andreas, the game has to find on your PC the following: 1 GHz CPU, 256 MB of RAM, graphics card with 64 MB RAM and 3.6 GB of free space on the hard disk.

Från nån sida med system requirements...

Permalänk
Avstängd

Den .RAR-ade ISO:n ligger på ~3,6 gig. Har hört att det tar upp ~4,5GB uppackat och jag har för mig att den fulla installationen tar upp ~4,5-5GB utrymme.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Jag har aldrig sett en DVD-skiva med två sidor. Det var ju bara ett försäljningsknep när dvd var nytt.

neee det finns... t.e.x. pcg har det

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Det beror på vilket sätt man mäter. I windows så rymmer en dvd 4450 om jag inte misstar mej. Jag har aldrig sett en DVD-skiva med två sidor. Det var ju bara ett försäljningsknep när dvd var nytt. Man kan ju ha två sidor på vanlig cd-skivor också, men det är inte vanligt.

Varför det finns dubbelsidiga DVD-skivor är väl mest för att en DVD-skiva är bara hälften så tjock som en CD, så det är egentligen två DVD-skivor som är ihopsatt oavsett om den är ensidig eller dubbelsidig.

Jo tycker det är lite konstigt att man anger DVD-skivor på samma sätt som hårddiskar, men inte på CD-skivor. Försäljningsknep vad annars

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Re: Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeRnO
Hur mycket plats kommer San Andreas att ta?

Minst 3.6 GB HD-utrymme kommer det att ta enligt den officiella hemsidan.

http://www.rockstargames.com/sanandreas/pc/

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
|<------------------------>| såhär mycket! (ej i skala)

Någon här surfar på www.bash.org...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Någon här surfar på www.bash.org...

"<Zanthis(ALE)> AFK, tornado" du med tror jag

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*
Finns redan en tråd, håll er till den

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X