Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem

Världens sämsta program - enligt SweC

Tänkte att vi skulle kunna göra en lista över de program Sweclockers användare tycker är de absolut sämsta. Men program menar jag all mjukvara - från spel till webläsare, och från kalkylatorn till operativsystem.

Högst två bidrag per person, och de bidrag som får flera röster kommer högre upp på listan av dåligra program. Motivera gärna, roligt att se vad folk tycker.

1. Real Player - Finns absolut ingenting som är så omständigt och opraktiskt som Real Players och dess format. Programmet är segare än sirap, och trotts det envisas fortfarande alldeles för många stora organisationer med att använda skiten. Fem sura smilies av fem möjliga!

2. Windows ME - Nog för att det brukar klagas över Microsofts operativsystem överlag, men det här operativsystemet är verkligen någonting utöver det vanliga. Känns mer som en bantad beta-version av Windows 95 än en uppföljare till Windows 98. Att Microsoft så gott som slutat nämna den här produkten hjälper inte oss som skaffade det en gång i tiden!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du var tråkig joppe. Att du inte kan komma på nåt bättre.

1. MSRÖJ
Nåt tråkigare spel får man nog leta efter. Med ett klick eller 2 och boom. Så är spelet slut. Tycker spelet är ett jävla stort påskägg bara, som skapades just för att någon på Microsoft inte hade nåt att göra under just den kafferasten.

2. kommer nog snart me edit

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Realplayer.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Quicktime. Jag tror inte att det behövs någon presentation av det här skitprogrammet. Det är en jäkla tur att Quicktime Alternative finns.

Permalänk
Avstängd

1. Internet explorer
Kraschar alltid när jag öppnar något flashberoende, får massa spyware.

2. Outlook express

kommer säkert på flera

Permalänk
Medlem

Adobe Reader. Segare än sirap. har inget imot PDFer i allmänhet men själva programet borde kunna bli betydliget smidigare.

RealPlayer: segt och jobbit.

IE. läcker som ett såll.

Norton AV: överdrivet Blootat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Quicktime. Jag tror inte att det behövs någon presentation av det här skitprogrammet. Det är en jäkla tur att Quicktime Alternative finns.

Jag tycker Quicktime är bra. Tycker det är riktigt behändigt att kunna se på sina mobil filmer. Fast det är väl det enda, har inget emot quicktime i säg.

Citat:

2. Outlook express

Jag tycker Outlook Express är ett mycket bra program, där du lätt som en plätt kan ansluta dig till en server så slipper du krångla med webbläsare och fan o hans moster.
Dessutom ingår det en bra textformatering i Outlook Express.

Sen kanske dem flesta ska läsa lite. Man får skriva MAX!! 2 st program/spel. Och med en MOTIVERING!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag tycker Quicktime är bra. Tycker det är riktigt behändigt att kunna se på sina mobil filmer. Fast det är väl det enda, har inget emot quicktime i säg.

Jag tycker Outlook Express är ett mycket bra program, där du lätt som en plätt kan ansluta dig till en server så slipper du krångla med webbläsare och fan o hans moster.
Dessutom ingår det en bra textformatering i Outlook Express.

Sen kanske dem flesta ska läsa lite. Man får skriva MAX!! 2 st program/spel. Och med en MOTIVERING!

Finns massor av andra mailklienter än Outlook, som dessutom inte är fulla av säkerhetshål. Trodde du att Outlook Express är det enda mailprogramet eller, eftersom ditt argument var att man slipper logga in med webbläsare?

Hm, två program jag tycker är dåliga då.

Internet Explorer - Behöver jag ens säga nåt om det? Går knappt att surfa med det utan att få all möjlig skit på datorn.

Norton AV - Segar ner så enormt, finns ju som tur är bättre alternativ.

Permalänk
Medlem

Mina förslag:

1. Real Player - "Finns absolut ingenting som är så omständigt och opraktiskt som Real Players och dess format. Programmet är segare än sirap, och trotts det envisas fortfarande alldeles för många stora organisationer med att använda skiten. Fem sura smilies av fem möjliga!"

2. MSN Messenger - Visst jag använder det under en daglig basis men finns det något värre program? Konceptet är bra, att man ska kunna kommunicera på enklast möjliga sätt. Men alla ovetande fjortisar som trycker på varenda länk någon skickar så blir internet bara mer och mer förstört. Det finns ju alternativ som e-messenger där du inte behöver installera någonting och miranda där du får allt i ett.
Man skulle ju hellst se att ALLA började använda mIRC men det är väl förmodligen en omöjlighet. Det kan inte bli annat än fem skitsura bin.

Permalänk

sanden: Snarare du som bör läsa lite bättre. Tråden handlar om de sämsta programmen, inte de tråkigaste. Och lite onödigt att skriva "Och med en MOTIVERING! när trådskaparen skrev "motivera gärna".
För det tredje är detta ingen humorforum. Inget fel i att tycka att Quicktime är bättre än virus, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
sanden: Snarare du som bör läsa lite bättre. Tråden handlar om de sämsta programmen, inte de tråkigaste. Och lite onödigt att skriva "Och med en MOTIVERING! när trådskaparen skrev "motivera gärna".
För det tredje är detta ingen humorforum. Inget fel i att tycka att Quicktime är bättre än virus, eller?

Tror du inte jag menade att det var ett dåligt program också? Snälla för gudskull.
MSröj är det sämsta programmet i vår historia. Nöjd nu?
Åfan, så man får inte ha roligt i detta forum? För det är inget humorforum. Tänk först , skriv sen.
Detta är åsikternas tråd, även om jag inte tycker som andra och skriver varför så är det ändå min åsikt.
Och ja, förlåt att jag skrev Och med en MOTIVERING. Men om ni tycker att programmen är dåliga så måste ni ju ända gräma på en motivering? Ni måste ju veta varför ni tycker att detta program är just så dåligt.

Och på den frågan om Outlook så Ja, klart jag vet att det finns mer klienter. Men tycker inte Outlook är så dåligt ändå.

Visa signatur

Permalänk

Börja med det själv innan du klagar på andra. Att du tycker ett program är tråkigt och att det är "sämsta programmet i historien" är inte vidare bra argument.

Permalänk
Inaktiv

Windows 95/98/me, världens mest spridda virus. Inget operativsystem som det ska se ut, bygger på DOS i botten och omkompilerat til 32-bitar. Det är för mej ett mysterium att dom kunnat sälja denna skit och ta betalt för den. Att inte folk har klagat mer!
IE av samma skäl som andra har skrivit här ovan.
(Sen lite utanför uppgiften finns MSN och Outlook Express men eftersom jag aldrig har Installerat/öppnat dom programmen på mina datorer kan jag inte uttala mej om dom!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Börja med det själv innan du klagar på andra. Att du tycker ett program är tråkigt och att det är "sämsta programmet i historien" är inte vidare bra argument.

Var det inte dem sämsta man skulle välja ut?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Real Player
Quicktime
Kazaa
Fuldc
Ace mega Codecpack
Norton Antivirus

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

-Godzillas Firefox! Helt värdelös, den kunde då inte ersätta IE för mina behov!

-Avast AV, den hittade då inte mycket. Norton AV2003 är betydligt bättre. Den spöar t o m Panda m fl. Det är min erfarenhet.

-QuickTime...suck! Låt Mac fortsätta köra den där...PC-skalets version är ju helt ute, krascher hela tiden.

-RealPlayer, samma som ovan, varför inte använda Mediaspelaren? För att det är en MS-produkt, eller?

-WinZip, det finns betydligt bättre och gratis program!

-Adobe Acrobat Reader, beklämmande att dom inte kan fixa en smidigare version.

-ICQ, farlig att använda!

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morran59

-Avast AV, den hittade då inte mycket. Norton AV2003 är betydligt bättre. Det är min erfarenhet.

Det finns flera skitproggs, men som sagt, endast två fick man ange här.

Kan du kanske förklara lite mer ingående?

Permalänk
Medlem

Ja, du kan läsa mitt nya inlägg till att börja med. Återkom gärna ifall du är intresserad av mina recentioner som är mina personliga...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

-Avast AV, den hittade då inte mycket. Norton AV2003 är betydligt bättre. Den spöar t o m Panda m fl. Det är min erfarenhet.

-QuickTime...suck! Låt Mac fortsätta köra den där...PC-skalets version är ju helt ute, krascher hela tiden.

-RealPlayer, samma som ovan, varför inte använda Mediaspelaren? För att det är en MS-produkt, eller?

-WinZip, det finns betydligt bättre och gratis program!

-Adobe Acrobat Reader, beklämmande att dom inte kan fixa en smidigare version.

-ICQ, farlig att använda!

Hm, har lite tråkigt och är nyfiken..

Firefox, vad saknade du hos det?

Realplayer, Mediaplayer stödjer väl inte "real media"? Tur att Real alternative finns dock iom att deras egna spelare är hemsk.

ICQ, varför farligt att använda?

Permalänk
Medlem

Jaa tex vad IE har som firefox inte har? och vad i hela friden som är bra med Norton?

Permalänk
Citat:

Var det inte dem sämsta man skulle välja ut?

Jo, men man skulle ju ge en förklaring också. Det borde väl du om ngn veta med tanke på hur du tjatar om det.

Permalänk
Medlem

-Firefox: den var då inte snabbare än IE, dessutom kraschade den titt som tätt, och jag lessnade på att jaga uppdateringar, för det kan jag fixa via LiveUpdate på MS-sidan lika gärna till IE. Diskussionen webbläsare handlar snarast om konkurrensläget och det lite rebelliska att använda andra browsers.

-Mediaspelaren har ju en massa plugins i form av codex, så jag har då inga som helst probbs att använda den.

-ICQ har taskigt integrationsskydd, jag blev nerlusad av Ads och annan skit innan jag övergick till Yahoo Messenger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du var tråkig joppe. Att du inte kan komma på nåt bättre.

1. MSRÖJ
Nåt tråkigare spel får man nog leta efter. Med ett klick eller 2 och boom. Så är spelet slut. Tycker spelet är ett jävla stort påskägg bara, som skapades just för att någon på Microsoft inte hade nåt att göra under just den kafferasten.

Jag tycker det är roligt Du får ha lite teknik bara.

Annars så håller jag med om Real Player är djävulens verk.
Internet Explorer likaså.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

-Firefox: den var då inte snabbare än IE, dessutom kraschade den titt som tätt, och jag lessnade på att jaga uppdateringar, för det kan jag fixa via LiveUpdate på MS-sidan lika gärna till IE. Diskussionen webbläsare handlar snarast om konkurrensläget och det lite rebelliska att använda andra browsers.

Dom flesta får bätte reslutat med Firefox, så att det är segare är fel. Sen att man måste uppdatera hela tiden är också fel.. jag har använt Firefox ett bra tag och i stort sett aldrig uppdaterat.
Men IE kanske passar dina behov för vem vill inte bli helt söndertrasad av alla virus och popups? Frågan är om Firefox är så opassande till dina behov att det är det sämsta som gjorts. Det tror jag inte att du tycker, och om du verkligen gör det så kan jag inte annat än att tycka synd om dig.. för då har du sannerligen inte upplevt någonting.

Permalänk
Medlem

Någon undrade över mitt val av Norton AV2003. Som sagt, min erfarenhet är att detta progg klarar biffen betydligt bättre än många andra proggs i denna prisklass. Rätt inställt och Liveupdate o allt fungerar bättre. Nu hör till saken att jag inte är någon datorspelande användare och därför gör det inte så mycket att NAV2003 snor ca 7-8% av systemresurserna i bakgrunden... Däremot NAV Internet Security undviker jag då den lätt kan störa brandväggar o annat. Använder således bara själva AV-programmet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har säkert testat flera program som varit totalt värdelösa men som jag förträngt mina två största hatobjekt är dock.

1. Internet Explorer - Segt,Virus,virus,spyware,malware...INGA TABS!

2. CuteFTP - Förbannad jävla dynga som startar connections hit & dit och lever sitt eget liv. Jag må ha missat nått med det men allt jag hittat suger iaf saftig kameldase. FlashFXP & FTPRush är 100x bättre.

Visa signatur

När du ser svart & vitt så får du välja fritt!

Permalänk

Måste nog hålla med om att både Norton AV, Quicktime & Real player inte är specielt bra. Gillar inte någon av dom.
Finns program som gör det bättre, snabbare och smartare.

Vill dessutom lägga till Itunes här, men låter bli, då det bara blir ett himla liv

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Adobe Reader. Segare än sirap. har inget imot PDFer i allmänhet men själva programet borde kunna bli betydliget smidigare.

Har du provat nya Adobe Acrobat/Reader 7 ? mycket snabbare än föregående versioner

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag lägger en röst på windows me. men det är ju lite fel att kalla det ett program