BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Ehh, detta har väl förmodligen diskuterats men jag orkar bara inte läsa igenom alla 1200 inlägg i denna tråd så jag slänger ut en fråga och hoppas på svar.

Serverlist, varför är det sååå seeegt när man skall leta upp en lämplig server? Att scrolla och välja lägsta ping etc. tar ju evigheter. Får vänta en 5-10 sek mellan varje musklick och råkar jag välja en server som är full tar det evigheter innan jag kan välja ny.
Irriterande! Vad gör jag för fel? Stängt av antivirus etc. och min uppkoppling är det inget fel på...

F.ö. skulle jag vilja säga att spelet suger och äger på samma gång. Suger om man hamnar på en server där alla springer omkring som yra höns. Borde joina en klan men jag är för gammal för sånt och har dessutom inte tid att engagera mig tillräckligt.

mvh

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
... text ... segt att ladda listan... text

F.ö. skulle jag vilja säga att spelet suger och äger på samma gång. Suger om man hamnar på en server där alla springer omkring som yra höns. Borde joina en klan men jag är för gammal för sånt och har dessutom inte tid att engagera mig tillräckligt.

mvh

Ja, att det är segt att ladda spellistan har vi nog alla märkt av. Får hoppas att det ordnar sig tills hela liret släpps.

Ditt nästa påstående, att du skulle vara för gammal för klanspel? Haha, aldrig blir man för gammal för sånt Själv spelar jag i clan med folk mellan 18-39 år, man blir aldrig för gammal för clanspel

Iofs är det ju tidskrävande. Men joina några som inte är så seriösa så kommer du få ut så mycket mer av spelet. Team Play!

Visa signatur

/Stalpan

Permalänk
Medlem

Är det nån som har lösningen på Tonasty4u problem, på sida 40.
Hans inlägg är den med bilden, för jag har nämligen samma problem.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalpan
...Team Play!

Word!

Tack, då vet jag att det inte är mig det är fel på.

Nja, har lurat på om man kan skrapa ihop tre gubbar och bilda en miniklan till en liten behändig squad.

mvh

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Är skillnaden mellan 512mb och 1024mb verkligen så stor?

Verkar som om BF2 klarar 2GB ram bättre än BF1942 iaf....

har mycket kortare laddtider på bf2 nu, men kan det vara för att det är demo? den banan borde väl vara som fullversionen också?

ska testa rycka ut 2x512 och testa senare.

stort tack till Glottis!!!

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Hahahahaha.... inte kollat i den här tråden på hela helgen... spelat konstant

Så sjukt roligt... särskilt nu när man börjar lära sig hantera flygplan/helikopter.. spelat en del på swec-servern men lite lite folk ibland, 32vs32 är så satans kul

För alla er med prestandaproblem... jag kör 800x600 på low/medium med draw distance på 100%, och det flyter hur bra som helst. Ni MÅSTE liksom inte köra 1600x1200 med AA/AF High osv Spelet ser snyggt ut även i low/med-inställningar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Hahahahaha.... inte kollat i den här tråden på hela helgen... spelat konstant

Så sjukt roligt... särskilt nu när man börjar lära sig hantera flygplan/helikopter.. spelat en del på swec-servern men lite lite folk ibland, 32vs32 är så satans kul

För alla er med prestandaproblem... jag kör 800x600 på low/medium med draw distance på 100%, och det flyter hur bra som helst. Ni MÅSTE liksom inte köra 1600x1200 med AA/AF High osv Spelet ser snyggt ut även i low/med-inställningar!

Jo precis, plötsligt så ska BF2 som om du frågar mig ser skit ut i jämförelse med Doom3/HL2 som kunde fan köras på ett sketet GEforce4 kort medans detta spel ska plötsligt kräva 2GB ram för att ens köras hackfrit i multiplayer.

Så man ska nu köra sketna 800x600 för att ens få bra flyt ? Detta är ju patetiskt jag är såå glad demot kom innan fulla versionen har redan avbokat spelet för retail lär lida av exakt samma problem och där blir dom andra banorna mer krävande då vissa är gigantiska.

Permalänk
Medlem

Kan inte folk skriva va dom har för dator och va dom kör på för inställningar samt ifall det flyter på eller inte?

Jag kör med allt på mid förutom terrain som e på high. sen har jag 4x AA och upplösningen är 800x nånting.
flyter på ganska bra, ibland hackar det lite smått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
Kan inte folk skriva va dom har för dator och va dom kör på för inställningar samt ifall det flyter på eller inte?

Jag kör med allt på mid förutom terrain som e på high. sen har jag 4x AA och upplösningen är 800x nånting.
flyter på ganska bra, ibland hackar det lite smått.

jag kan väl börja se sign, processorn är dock klockad till 3500+
allt är på max och 4x aa och upplösning 1280*1024

märke innan att spelet hacka en del (tog en tid efter att man hade kommit in i spelet innan det slutade hacka) med 1gb ram (2*512) så jag prova med 512mb (2*256) till och det gick väldigt mycket bättre.
ligger mellan 60-100fps

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jag kan inte spela spelet eftersom att det krashar till skrivbordet precis innan banan ska laddas. :/
Någon som har en aning vad som kan vara fel?

UPDATE: Jag testade att starta spelet i windowed och då fungerar det, men man ser inte marktexturerna på banan

GeForce 6800GT 265MB
77.30 Drivers

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ohh, glad jag blir. Spelet är fullt spelbart med ett X300

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag fick en ny dator igår och det flyter så skit bra.

x850
amd 64 3800
2048mb ram

någon som kommer in på swec-platoon.no-ip.org just nu?
jag får bara connection problem

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
Kan inte folk skriva va dom har för dator och va dom kör på för inställningar samt ifall det flyter på eller inte?

Jag kör med allt på mid förutom terrain som e på high. sen har jag 4x AA och upplösningen är 800x nånting.
flyter på ganska bra, ibland hackar det lite smått.

Jag kör 1280*1024 allt på max och 2X AA
flyter på riktigt bra
(dator se sign)

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

1152x864 allt på high 4aa 60-100fps som mest droppat till 45 vad jag har sett om jag inte hoppar ut från ett flygplan då det buggar så jag får 1fps

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

jag kör 1024x768 allt på high men AA har jag AV och draw distance på 50%
kan inte flyta bättre 50-100fps

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
Fan vad många idioter som spelar. Teamkillers och gud vet allt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Många av oss har tkat och ingen har blivit bannad. Du måste ha dödat dina egna några gånger. Eller så är det nåt fel på demot.

Just nu står det på 3 TK och om andra väljer "punish" tre gånger då blir du bannad.

Och spelar man engineer och sätter ut minor så kör förstås teammates på dom, även om dom syns! Och så klart blir man varnad, blev redan bannad från en server p.g.a. det.

Angående upplösning osv.

1024x768 100Hz
Allting på Low/Off förutom view distance som är på 100%.
Ligger på runt 70 fps hela tiden.

P4 2.6
1280mb (256mb käkar ramdisken upp)
Radeon 9600XT

Testade med allting på medium också och visst går det men jag ser hellre att det flyter och är lite fulare än hackar och är snyggt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Och spelar man engineer och sätter ut minor så kör förstås teammates på dom, även om dom syns! Och så klart blir man varnad, blev redan bannad från en server p.g.a. det.

Angående upplösning osv.

1024x768 100Hz
Allting på Low/Off förutom view distance som är på 100%.
Ligger på runt 70 fps hela tiden.

P4 2.6
1280mb (256mb käkar ramdisken upp)
Radeon 9600XT

Testade med allting på medium också och visst går det men jag ser hellre att det flyter och är lite fulare än hackar och är snyggt.

Kan ju inte plocka bort TK-grejen, finns för måga omogna "out there".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag har också märkt det, otroligt störigt när teammates kör på minorna.
En annan jobbig grej är när folk tar helikoptern för att sedan krascha efter tio sekunder, man kan ju lära sig flyga i singleplayer...

Jag har dock en liten fråga.
Fiender som har röd text ovanför sig (sitt namn) är fiender väl?.
Ett litet problem jag har är att man måste sikta på t.ex en pansarvagn väldigt länge för att se om den är en fiende eller inte. Det är lite svårt att sitta och titta på radarn hela tiden när man kör helikopter/flygplan. Så, finns det något smidigt sätt att slå på så att det alltid är röd text över fienderna?.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Jag har också märkt det, otroligt störigt när teammates kör på minorna.
En annan jobbig grej är när folk tar helikoptern för att sedan krascha efter tio sekunder, man kan ju lära sig flyga i singleplayer...

Jag har dock en liten fråga.
Fiender som har röd text ovanför sig (sitt namn) är fiender väl?.
Ett litet problem jag har är att man måste sikta på t.ex en pansarvagn väldigt länge för att se om den är en fiende eller inte. Det är lite svårt att sitta och titta på radarn hela tiden när man kör helikopter/flygplan. Så, finns det något smidigt sätt att slå på så att det alltid är röd text över fienderna?.

Nej, det skulle vara för lätt.. Det är en serverside-inställning hur det ska fungera..

Jag tycker att man ser om det är vän direkt, och ser man inte det, då skjuter man..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Nej, det skulle vara för lätt.. Det är en serverside-inställning hur det ska fungera..

Jag tycker att man ser om det är vän direkt, och ser man inte det, då skjuter man..

Jo, det skulle iofs vara lite fusk, man skulle ju kunna se en Sniper hur lätt som helst trots att denne ligger gömd under en buske i en grotta 2km under marken .

Förresten, er server, swec-platton.no-ip.org är skitbra!, keep it up! ...

Permalänk
Medlem

Alla ni som kör på high , flyter spelet på för er på en 64 player bana med 50+ spelare ? För mig hackar det då iaf , ska prova sänka till medium , 800x600 o 4xAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Alla ni som kör på high , flyter spelet på för er på en 64 player bana med 50+ spelare ? För mig hackar det då iaf , ska prova sänka till medium , 800x600 o 4xAA

Precis han har en stor poäng där. Ni som kör single för att kolla så att era nya inställningar inte hackar, och sen en dag senare klagar på att allt hackar sönder, där har ni svaret single är inte som 64pers!!

EDIT: hur gör man banan större i single så allt finns med helikoptrar osv..

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Kan ju inte plocka bort TK-grejen, finns för måga omogna "out there".

Jo naturligtvis, hellre TK-straffen än att TKers får hoppa omkring på grönbete hela tiden.
Som sagt, slutat spela engineer för tillfället, bara folk börjar bli mer seriös så kan man väl börja spela det igen.

Annars, er server är underbar.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

amd 3000+
1536 ram pc2700
radeon 9800 pro

kör allt på medium och i 1024 * 900 nått..
4xAA

flyter perfekt tar runt 30 sec att ladda banan.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
FFS... har 6800 LE + pipelines upplåsta o allt....
Och du kan köra spelet i 4XAA, 1280x960(100Hz) allt på high förutom Textures.... asså.... damp snart :/ ..
Varför funkar mitt så JÄVLA DÅLIGT ?!??!!?!?!??!?!!?!??!?!!?!?!?!??!?!?!
Det kan för helvete inte vara min dator....

Jag sitter i samma sits. Jag köpte mitt kort i princip bara för BF2 då jag inte spelar så mycket annars.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Alla ni som kör på high , flyter spelet på för er på en 64 player bana med 50+ spelare ? För mig hackar det då iaf , ska prova sänka till medium , 800x600 o 4xAA

Jag spelar bara på 64 player-servrar, flyter utmärkt med allting på high med burken i sign. Har faktiskt inte märkt några FPS-drops beroende på hur många spelare som syns. Ingen AA, AF är 4X för grafikkortet men har inte kollat vad det står på i BF2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Jag sitter i samma sits. Jag köpte mitt kort i princip bara för BF2 då jag inte spelar så mycket annars.

du har för lite ram...

Jag har dock en fråga angående mitt sytem;

Vet nån ifall det skulle göra stor skillnad ifall jag skulle köpa 1gb ram till? skulle jag då kunna köra allt på high?

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som upplever hack ibörjan av spelet? Efter att ha tittat runt lite å sprungit en bit då förvinner hacken! Kan det vara att man har för lite i ram? Man kanske ska införskaffa 1gig till i ram!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Nån mer än jag som upplever hack ibörjan av spelet? Efter att ha tittat runt lite å sprungit en bit då förvinner hacken! Kan det vara att man har för lite i ram? Man kanske ska införskaffa 1gig till i ram!

Jepp jag upplever också detta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
du har för lite ram...

Är du säker? Kan ju vara en förklaring men jag är inte säker då exempelvis King-eleN har dålig prestanda även med 1Gb ram. Någon annan fick också sämre prestanda med 1 GB ram än 512Mb av någon anledning. Har jag möjlighet att testa med 1Gb så gör jag väl det men då förlorar jag tyvärr möjligheten till dualchannel. Är det ändå värt det?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q