Permalänk
Medlem

bra speltidningar?

jag vet att det ahr varit uppe trådar förrut men dom e sådär ett år gamla och ajg täntke vi kanske kunde uppdatera lite. jag e sugen på att prenumerera på en speltidning men vet inte riktigt vilken. jag e lite sugen på konsoller o så. men det är nog mest xbox 360 och den "nya" generationen och eftersom dom släpps om ca ett halvår så kanske det va ltie smartare att köra på en tidning med pc spel.

jag funderar på pc gamer. vad tycker ni swecare om den? ett halvår för 300 spänn...

skriv vilka tidningar ni gillar!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Premunerar på super play, tycker den är skitbra.
De skriver om både konsoller / konsollspel och pc spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Håller mig till PC-gamer även om jag har X-Box, dock bryr jag mig inte så mycket om den så

Permalänk
Medlem

pc gamer känns så oseriöst

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
pc gamer känns så oseriöst

Varför?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Varför?

Delvis för att de skriver ironiska kommentarer brevid varje bild.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av USDirt
Delvis för att de skriver ironiska kommentarer brevid varje bild.

Det kallas humor. och det är kul. Det gör inte en oseriös tidning. Tycker PC Gamer är bra. informativ och hyfsade recensioner.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

kejj vad säger ni då? superplay lr pc gamer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

super play

Permalänk
Medlem

Premunerar också på super play, tycker också den är skitbra.
Gillar att de skriver massa om spelkultur i allmänhet, och inte bara spelen i sig.
Dock vet jag inte vad jag ska tycka om den nya redaktionen, de verkar rikta sig åt en lite för ung publik. När en tidning är negativ mot nästan allt och dessutom börjar använda ord som "suger" känns det bara inte rätt. :/ Men det sjunker väl in efter ett tag.. Det är iaf inte lika mycket av det nu som det var första numrena från den nya redaktionen, nu har de blivit lite positivare.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Game Reactor

Permalänk
Medlem

Tycker att PCgamers standard sjönk lite när Bennet och co slutade, men det är fortfarande en bra tidning.
Annars rekomenderar jag Reset. Mycket bra tidning som tar upp det mesta

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Pc Gamer ... men UK Edition , de är seriösa och väldigt bra , den svenska tidningen använder många av deras recensioner som sina (översatta).

Har prenumererat på den tidningen sen tidens begynnelse då deras recensioner alltid stämmer bra med hur bra spelen egentligen är (enligt mig)

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

PC gaming!!!
bra recensioner, rolig läsning etc.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Pc Gamer ... men UK Edition , de är seriösa och väldigt bra , den svenska tidningen använder många av deras recensioner som sina (översatta).

Det var länge sen det var så. Dom har under årens gång skrivit mer och mer eget material och sist jag köpte en PCGamer (prenumererade i flera år) sa fanns det inga översättningar alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Tycker att PCgamers standard sjönk lite när Bennet och co slutade, men det är fortfarande en bra tidning.
Annars rekomenderar jag Reset. Mycket bra tidning som tar upp det mesta

Håller med...
Utgåvorna efter bennets avgång har inte haft samma klass som tidigare. Dock har Emil Kraftling blivit bättre i mina ögon. (sen hans start dvs)

Köp några lösnummer och testa, kan varmt rekomendera svenska Pc Gamer.

Prenumerant sen No.1

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Game Reactor

Du menar gratistidningen med värdelösa skribenter? Skulle kunna tro att det var skolelever om man ser till deras vokabulär. Anänver samma rubriker till flera spel i samma nummer osv. Jag gillar den inte helt enkelt. Men smaken är som baken.

Annars så måste jag säga att Reset är en bra men ganska dyr tidning. Men den brukar vara värd det höga priset. Fast den tidning man får mest för pengarna är nog Player1.

Det var ett tag sen man läste PcGamer, men jag gillade vart enda nummer av den. Så den kan jag också rekommendera.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spinifer
Håller med...
Utgåvorna efter bennets avgång har inte haft samma klass som tidigare. Dock har Emil Kraftling blivit bättre i mina ögon. (sen hans start dvs)

Köp några lösnummer och testa, kan varmt rekomendera svenska Pc Gamer.

Prenumerant sen No.1

Kan du ha rätt i , har inte köpt nåt av den svenska sen mkt länge tillbaka
Får ta ett par lösnummer o se om de är bra , problemet blir nog att man då börjar prenumerera på bägge *haha*

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Jag tycker att Player1 är en bra speltidning med både Pc och konsol nyheter.

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Tycker att PCgamers standard sjönk lite när Bennet och co slutade, men det är fortfarande en bra tidning.
Annars rekomenderar jag Reset. Mycket bra tidning som tar upp det mesta

PCG har blivit sämre sedan "Redaktörens Kolumn" fanns, det var helt klart den bästa sidan någonsin i någon tidsskrift.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

jag prenumerar på super play och jag är nöjd

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

tack för alla åsikter det får la bli o köpa ett lösnummer av pc gamer o se hur den e

men fortsätt gärna skriva vad ni tycker om tidningarna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du är ute efter recensioner så tycker jag du ska satsa på Player1 eller någon annan tidning, inte PCG. PCG har alldeles för sviktande kvalité på deras recensioner, en skribent skriver riktigt bra och intressant och en annan skriver som en prao-elev.

Permalänk
Medlem

Reset är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Reset är riktigt bra.

jag tjuvläste reset i affären verkade ganska bra nu har ju typ alla speltidnignar reportage om den nya generationen spelkonsoller

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Varför?

Känslor går inte att förklara

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Pcgamer för där får du med en skiva

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat PC Gamer, oftast bra innehåll och hög klass.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Du menar gratistidningen med värdelösa skribenter? Skulle kunna tro att det var skolelever om man ser till deras vokabulär. Anänver samma rubriker till flera spel i samma nummer osv. Jag gillar den inte helt enkelt. Men smaken är som baken.

Annars så måste jag säga att Reset är en bra men ganska dyr tidning. Men den brukar vara värd det höga priset. Fast den tidning man får mest för pengarna är nog Player1.

Det var ett tag sen man läste PcGamer, men jag gillade vart enda nummer av den. Så den kan jag också rekommendera.

Ärligt talat så är är Game Reactor den enda speltidningen jag läst på jag vet inte hur många många år, enda andledningen till att jag skulle läsa en är om den är om den är just gratis Va inte så negativ mot Game Reatcor, de är från Östersund ju

Permalänk

Har prenumererat på de flesta tv/datorspelstidningar men slutat med alla. Allt man behöver och lite till finns på www.gamespot.com. Videorecensionerna är ibland väldigt underhållande att titta på. Alldeles gratis och kräver inte ens registrering. Rekommenderas!

Visa signatur

Livet är standarden för värde