Kontrollerkort problem! Snälla hjälp!

Permalänk

Kontrollerkort problem! Snälla hjälp!

Imorse dog min ena hårddisk som windows låg på (IBM 60 GB) efter ett jäkla rasslande, så jag tog min andra hårddisk och gjorde till Master o började installera WinXP.

Nu efter allt de är klart så hittar inte Windows mina 3 diskar jag har på kontrollerkortet.
Ja har kikat med flera program i DOS och där finns alla diskarna.

Har installerat Partition Magic 8 men där fanns inget.
Har även testet och installera om drivrutinerna till kontrollerkortet ja laddade från deras sida, men ingen skillnad.

Just nu sitter jag enbart på en 80 GB disk som jag kopplat vanligt! Hjälp mig snälla!!

PS! jag har ett Promise TX2 Ultra 133 kort

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Testa att plocka ut kontrollerkortet, koppla ur strömen till diskarna, starta datorn, avinstallera drivrutinerna, stäng av, koppla in kontollerkortet och diskarna igen, starta datorn, installera drivrutinerna.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Testa att plocka ut kontrollerkortet, koppla ur strömen till diskarna, starta datorn, avinstallera drivrutinerna, stäng av, koppla in kontollerkortet och diskarna igen, starta datorn, installera drivrutinerna.

//FotoBullen

Ska testa detta nu.

Drivrutinerna går inte o avinstallera bara sådär.
Drivrutinsfilerna ser ut såhär:
ULTRA.CAT
ULTRA.INF
ultra.sys

Så ja högerklickade på ULTRA.INF och valde "installera".
Ville bara säga detta så du vet vad ja gjorde innan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350