Permalänk
Medlem

IRIVER H10 eller IPOD MINI 6gb ljudstyrka

hejsan, jag vill ha en mp3 spelare som man kan spela högt med. jag har tänkt att ha hörlurar istället för snäckor och dom kräver lite mer.

jag vet att ipoden är spärrad men går att låsa upp.

irivern har jag testat och den verkar lite klen på högsta volym, är den oxå spärrad och om fallet är så går den att låsa upp?

tack på förhand!

Adam

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

iriver har förmodligen en EU-version på firmwaren som gör att den ej får ut max volym. Genom att uppdatera till en intl. firmware får du bort spärren.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

och hur gör man det? funkar det? ändras nått väsentligt i den då? nån som testat och fått det att funka, varför ihe***te gör dom såna spärrar vill jag pajja mina öron e det min sak!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar alldeles utmärkt att byta firmware, det ska du alltid göra när du köper en ny mp3, kolla efter nyaste firmwaren. Det är någon dum fransk lag som orsakar denna spärr.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Ja det funkar alldeles utmärkt att byta firmware, det ska du alltid göra när du köper en ny mp3, kolla efter nyaste firmwaren. Det är någon dum fransk lag som orsakar denna spärr.

Till vilken firmware?
alltså bara en vanlig uppdatering eller typ US version?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
och hur gör man det? funkar det? ändras nått väsentligt i den då? nån som testat och fått det att funka, varför ihe***te gör dom såna spärrar vill jag pajja mina öron e det min sak!

Jo i sverige får du bestämma sånt men i frankrike har dom någon spärr så att du inte får pajja din öron där:P tror spärren ligger på 118 db, och eftersom frankrike är ett "stort land" måste alla rätta sig efter dom, stackars stackars detta europa med skit EU.

Permalänk
Medlem

var hittar jag denna internationella firmware någonstans ? utan spärr självklart!

länk vore kung

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
var hittar jag denna internationella firmware någonstans ? utan spärr självklart!

länk vore kung

här

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

kommer man kunna välja svenska från menyerna enfast det är en engelsk språkig uppdatering?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En fråga angående H10, Kan man få den att visa Låtnummertaggen i uppspelningsinterfacen? (vilka långa ord =)......)
Och även om det går att låta det visas i mapparna, ungefär "<track#><artist><title>?
alltså hur mkt intsällningar finns det angående taggar menar jag.....

Visa signatur

[19:22] L-P_Bjoern^: finns det nått mer avtändande än bluescreen mitt i en p-film :/?

Permalänk

Jag vill bara i all vänlighet berätta att det faktiskt finns skäl till att man sänkt volymen. Du kommer att upptäcka detta när du fyllt 25 och du plötsligt inte hör myggen eller när du fyllt 35 och plötsligt har TVn på med samma patetiska ljudvolym som dina föräldrar.

Storebror gör faktiskt saker av goda skäl då och då.

Permalänk
Medlem

Jag har tinnitus och det är fan inte kul. Kommer ha det för resten av livet.

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kommer man kunna välja svenska från menyerna enfast det är en engelsk språkig uppdatering?

Menyerna är bara på engelska, oavsett vilket språk du väljer. Det är något om att visa rätt bokstäver i spelaren att man väljer språk.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Om du inte vill bli döv kmr ipods "ljudspärr" inte störa dig, jag har en 4GB ipod mini, och det gör ONT när jag närmar mig max

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

FAAAAAAAAAAAAN, nu råkade jag flasha om till en äldre version!!

Jag hade 1.11.11 och jag råkade flasha om till 1.10.05.

Nu hittar jag inte 1.11.11 versionen på nätet!!!

SÅ DRYGT!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

jobbigt, den nya versionen borde ju ligga där nånstans, eftersom dom nog prioriterar den nya.

ja men min polares h10 orkade inte driva mina hörlurar på högsta volym högt alls, vill ha lite bättre iallafall, bara för jag kan kommer jag ju inte kräma på utav bara helvete hela tiden

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.