Permalänk
Medlem

Fel på moderkort? Eller vad?

Tjenare.
Har just formaterat datorn och installerat om allt efter att den började gå riktigt slött, men det hjälpte inte, internet laggar r**, grafiken hänger inte med på CS (Counter-strike) på lägsta settings och ljudet hackar.

Speccs:
P4P800 Deluxe
4x 512 mb 64x64 PC 3200 CL3
3x 200 gb IDE 3.5 7200 rpm
DVD RW och CD RW interna
Siluro Geforce FX 5650
Windows XP Professional
Nytt FSP Noise killer 480 W nätagg

Kör med inbyggda ljudet men har även ett
Soundblaster Live! 5.1 kort (Hackar det med).
Öppning av många explorer rutor laggar också.
Startning in i Windows tills det slutar ladda tar cirkus 8-9 minuter.

Support uppskattas

Permalänk

xp?? isf vänta med att skriva in lösen ordet till användare eller när den är på skrivbordet vänta någon min så kan det hjälpa... senaste drivisar? besök hemsidor för nerladdning använd sök så hittar du vad det är för drives du sk ha

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mm, har installerat alla drivisar och väntar jämt tills den slutar ladda :P, fortsätter ändå lagga...

Permalänk
Medlem

Har du lagt in moderkortsdrivare?
Här finns det för I865PE som du har.

http://support.intel.com/support/chipsets/sb/cs-009241.htm

Och har du kollat dina temperaturer?

Kika i Windows loggen om det står nåt suspekt där?
START > KÖR > %SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Njae, röjde min LCD display i helgen då jag skulle till LAN..Tips på program?

Dom senaste veckorna har dock CPU fläkten börjat låta äckligt mycket (Innan det sega kom d.v.s, låter fortfarande dock)

Hmm, vilka drivers ska jag tanka ner? alla ? Jag menar Graphics lr Intel chipset etc

Permalänk

det är ändå bäst att köpa från märkes datorer då de fungerar som de ska dock dyrare och dåligare än vad man sj vill bygga ihop... det kan blir grymt bra eller dåligt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

köpa från märkes datorer? Har just köpt ny dator men sitter på den gamla, och den va inte billig för 2 år sen Så vet inte riktigt vad du menar.

PMJ -> Ska jag tanka ner "INF" auto grejerna?
Vad menar du med suspekt i windows loggen?

Heat:
Case 39C

CPU 41C

Sensor 3 0 C

Permalänk

chipset drivrutinerna..

Visa signatur

Antec 1080 430w| Gainward 256mb 6600gt 550/1050 agp| Twinmos ddr3200 2-2-2-11 T2 256*2| T-breed xp2400 11.5 * 200 = 2000@2300mhz | ZM 7000B-CU | Abit An7 | Fujitsu Siemens C992 19" skärm |

Permalänk
Medlem

okej..Definera vilken/vilka fil/filer som detta är? Hittar ju massor med olika