Valve har sålt sin själ till djävulen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ehum? Förklara dig själv? Giriga? Tycker jag inte på långa håll dom är, snarare du som är en snål liten pojke som lever på månadspeng från föräldrarna.

Hursomhelst så är det bara bra att Valve köpts upp av EA, kanske man slipper strul liknande det som utspelade sig mellan valve och vivendi vid utgivandet av HL2.

Tycker faktiskt det är lite dålig stil att man ska behöva betala för att spela ett spel, oavsett om det är girighet eller inte. Servrar osv kommer ju upp änndå, så det hade nog inte varit något problem.

EDIT: WoW intresserar mig inte nått störjag bryr mig inte personligen om det kostar eller inte, hade de dock vart gratis att spela så hade jag nog kunnat tänka mig att testa det iaf.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: Valve har sålt sin själ till djävulen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Yttligare ett steg för EA att ta över hela spelmarknaden. Då kommer vi nog inte få se något blod i Half-Life 3 och inga fula ord heller. EA är så irriterande.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=4528

HATA EA!! nu får det räcka lista av företag EA köpt eller stängt:

EA köper Dice
EA köper ensam rätt på NFL
EA köper Criterion games
EA köper upp rättigheterna till Timesplitters 3
EA köper Ubisoft
EA köper upp ESPN Licensen
EA stänger ner Westwod studios
EA köper upp C&C Licensen
EA köper upp VALVE
EA har planer på att köpa upp Konami och namco

Snart köper EA upp MICROSOFT!!

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Re: Re: Valve har sålt sin själ till djävulen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Snart köper EA upp MICROSOFT!!

Nej då, M$ kan inte bli sämmre än vad det är

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Tycker faktiskt det är lite dålig stil att man ska behöva betala för att spela ett spel, oavsett om det är girighet eller inte. Servrar osv kommer ju upp änndå, så det hade nog inte varit något problem.

EDIT: WoW intresserar mig inte nått störjag bryr mig inte personligen om det kostar eller inte, hade de dock vart gratis att spela så hade jag nog kunnat tänka mig att testa det iaf.

Tänk på all support de måste ha, serverbandbredd, servrar, yta för servrar att stå på, fortsatt utveckling av spelet (det tillförs en massa hela tiden) osv. Om du tycker att det är dålig stil är det bara för att du (ursäkta språket) är helt ***** dum i huvudet.

MVH /HMB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Tänk på all support de måste ha, serverbandbredd, servrar, yta för servrar att stå på, fortsatt utveckling av spelet (det tillförs en massa hela tiden) osv. Om du tycker att det är dålig stil är det bara för att du (ursäkta språket) är helt ***** dum i huvudet.

MVH /HMB

Support, bandbredd, servrar, yta för servrarna. Detta verkar funka bra med andra spel, trotts att det inte kostar att spela.
Ok, om det tillförs saker i spelet (quest osv misstänker jag) hela tiden kanske de ska ha en slant, dock krävs det nog inte 100kr.

EDIT: Tycker det är dumt att du kallar mig dum i huvudet bar för att jag ifrågasätter deras system

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

De måste ta betalt för WoW, för annars skulle de gå back. Tro vad ni vill, men Blizzard är knappast giriga. Att hålla upp sådana servar kostar enormt mycket pengar. Dessutom så går det som blir över till att betala utvecklarna som vidare utvecklar spelen. Det är deras löner.

Så egentligen tjänar Blizzard inget på just månadskostnaden. Bara de som fortsätter att arbeta på WoW, som får lön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
De måste ta betalt för WoW, för annars skulle de gå back. Tro vad ni vill, men Blizzard är knappast giriga. Att hålla upp sådana servar kostar enormt mycket pengar. Dessutom så går det som blir över till att betala utvecklarna som vidare utvecklar spelen. Det är deras löner.

Så egentligen tjänar Blizzard inget på just månadskostnaden. Bara de som fortsätter att arbeta på WoW, som får lön.

Men tror du inte det skulle komma upp servrar även om inte blizzard höll i dem? Och lön hade de la fått änndå, Dice får ju lön tex.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Men tror du inte det skulle komma upp servrar även om inte blizzard höll i dem? Och lön hade de la fått änndå, Dice får ju lön tex.

Nej, det tror jag inte. Möjligtvis om en megamogul ville ha lite kul, men annars tror jag ingen skulle vara så dum att spendera tusentals kronor på det.

Blizzard har ingen distributör, de finansierar sig själva. Så det vart skulle den lönen komma ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej, det tror jag inte. Möjligtvis om en megamogul ville ha lite kul, men annars tror jag ingen skulle vara så dum att spendera tusentals kronor på det.

Blizzard har ingen distributör, de finansierar sig själva. Så det vart skulle den lönen komma ifrån?

Krävs det alltså monsterservrar för att det ska flyta på med WoW? Tja, vet inte vart lönen skulle komma ifrån, där den kom när de gjorde starcraft/warcraft och alla andra spel?

Aja, ska sluta klaga, de tar betalt, inget jag kan göra åt det, hoppas bara inte andra företag tar efter, jag vill inte betala för att ha kul med nått jag redan betalt för (inköpet av spelet).

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Re: Re: Valve har sålt sin själ till djävulen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
HATA EA!! nu får det räcka lista av företag EA köpt eller stängt:

EA köper Dice
EA köper ensam rätt på NFL
EA köper Criterion games
EA köper upp rättigheterna till Timesplitters 3
EA köper Ubisoft
EA köper upp ESPN Licensen
EA stänger ner Westwod studios
EA köper upp C&C Licensen
EA köper upp VALVE
EA har planer på att köpa upp Konami och namco

Snart köper EA upp MICROSOFT!!

Nyss hade ju EA INTE köpt upp Valve.

Och hur kan man bara stänga ner ett företag, är det något som är i deras ägo då soim dom stänger ner?

Permalänk
Medlem

Nefus EA har INTE köpt upp valve, Hur många gånger måste ditt tröga huvud få in de för att du ska fatta det ? sluta sprida falska rykten.

Permalänk
Medlem

Är ju bara mesigt att hacka på EA. Det är otroligt viktigt för ett företag att ha starka och kompetenta ägare.
Ungefär som att man ska ogilla Ford för att dom har hjälpt volvo att bli ett framgångsrikt bolag.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Är ju bara mesigt att hacka på EA. Det är otroligt viktigt för ett företag att ha starka och kompetenta ägare.
Ungefär som att man ska ogilla Ford för att dom har hjälpt volvo att bli ett framgångsrikt bolag.

Knappast så att EA förbättrar spelen.. C&C Generals är helt annorlunda.. ingen mer NOD eller GDI, ingen mer Allied och Soviets. Nä.. jag gillar inte EA. Jag menar, ta bort blodet i MOHAA bara så att småbarn kan spela det..

Tacka vet jag spelutvecklare som Rockstar, Remedy, Konami, Blizzard osv. Bryr sig om sina gamers. EA gör det bara för pengar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Knappast så att EA förbättrar spelen.. C&C Generals är helt annorlunda.. ingen mer NOD eller GDI, ingen mer Allied och Soviets. Nä.. jag gillar inte EA. Jag menar, ta bort blodet i MOHAA bara så att småbarn kan spela det..

Tacka vet jag spelutvecklare som Rockstar, Remedy, Konami, Blizzard osv. Bryr sig om sina gamers. EA gör det bara för pengar.

Och Blizzard tar betalt i kärlek eller vad?

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Och Blizzard tar betalt i kärlek eller vad?

Ah du. Nu får du ta och skärpa dig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Är ju bara mesigt att hacka på EA. Det är otroligt viktigt för ett företag att ha starka och kompetenta ägare.
Ungefär som att man ska ogilla Ford för att dom har hjälpt volvo att bli ett framgångsrikt bolag.

Jag skulle snarare säga att det är viktigt för ett företag att ha en bra produkt att sälja, men visst är EA smarta. De fungerar ungefär som microsoft. De har växt sig för feta för att klara konkurensen så de köper upp kreativitet när de stöter på den.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

jag hatar EA för dom sabbade hela C&C samt köpte upp Westwood serien det är tillräckligt för att hata dom för all framtid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Knappast så att EA förbättrar spelen.. C&C Generals är helt annorlunda.. ingen mer NOD eller GDI, ingen mer Allied och Soviets. Nä.. jag gillar inte EA. Jag menar, ta bort blodet i MOHAA bara så att småbarn kan spela det..

Tacka vet jag spelutvecklare som Rockstar, Remedy, Konami, Blizzard osv. Bryr sig om sina gamers. EA gör det bara för pengar.

Pff, Generals är en ny franchise bara, det finns inget NOD eller GDI i RA heller för den delen. Blodet i MOHAA hade troligen inte varit där ändå, eftersom det första Medal of Honor som kom inte hade blod typ, det har något att göra med att de sa att man inte ser något blod i krig ändå... det har inget med EA att göra. Finns ju andra EA titlar med blod i, eller hur...

Och när skall folk lära sig, att om inte EA hade köpt Westwood så hade någon annan gjort det, Westwood var inte direkt något företag som tjänade storkovan. Westwood hade blivit uppköpa vare sig ni inte tror det eller inte.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jag hatar EA för dom sabbade hela C&C samt köpte upp Westwood serien det är tillräckligt för att hata dom för all framtid

Ja, Generals kan verkligen inte mäta sig med de andra C&C spelen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ah du. Nu får du ta och skärpa dig.

När vi ändå pratar om Rockstar, borde du inte klaga på att de sålt sig till Sony och släpper GTA till PS2 ett år innan något annat då? Jag skulle iaf inte ha något emot att spela det samtidigt fast till PC, eftersom jag tycker spelet gör sig bättre där...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
När vi ändå pratar om Rockstar, borde du inte klaga på att de sålt sig till Sony och släpper GTA till PS2 ett år innan något annat då? Jag skulle iaf inte ha något emot att spela det samtidigt fast till PC, eftersom jag tycker spelet gör sig bättre där...

Sånt där är helt ok för mig eftersom jag föredrar GTA spelen till konsoll. Anledningen jag gillar Rockstar är mest för att de släppte Manhunt. Ett av mina favoritspel någonsin. Ingen annan spelutvecklare hade ens funderat på att släppa ett spel baserat på snuff-film.

Men ja.. jag håller med dig att det är lite lågt med den dealen med Sony.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Krävs det alltså monsterservrar för att det ska flyta på med WoW? Tja, vet inte vart lönen skulle komma ifrån, där den kom när de gjorde starcraft/warcraft och alla andra spel?

Aja, ska sluta klaga, de tar betalt, inget jag kan göra åt det, hoppas bara inte andra företag tar efter, jag vill inte betala för att ha kul med nått jag redan betalt för (inköpet av spelet).

Ska du ha en server samt lina som kan hantera flera tusen spelare samtidigt så krävs det ordentliga doningar, räkna även med personal på det. RTS-spelen Starcraft/Warcraft är inte alls samma typ av spel som WoW. När de spelen släpptes så var de dessutom dyrare än wow, när du även räknar på inflation så märker du att inkomsten de får för själva spelet inte alls är mycket jämfört med de äldre spelen. Tänk även vad utvecklingstiden för WoW har varit jämfört med Starcraft/Warcraft. Även de flertals månader av beta-testning av WoW där beta-testarna inte behövde betala för att spela (nåja inte i closed iallafall). Skulle du plugga lite ekonomi och sätta dig ner och räkna på vad utvecklingskostnaden samt kostnaden per månad för att driva det hela är så skulle du nog förstå varför de tar betalt. Sen hur fan kan man tycka att cirka 4kr/dag är mycket pengar? Helt absurt att man kan kalla det för girighet. Wow är BETYDLIGT billigare i längden än vad vanliga icke mmorpg-spel är. Ett vanligt spel, säg Doom 3, spelar du igenom på 15 timmar max? Det har du lagt ut 400kr på? Det blir 27kr/timme. Jämför det med säg wow under första månaden, 350kr inköpspris och du spelar totalt 4x31 timmar första månaden om du är riktigt inne i spelet (vilket man till 99% blir) så hamnar det på 2,82kr/timme. Vad är billigast?

Edit: Hmm, blev lite långt detta men jag tål verkligen inte när trångsynta personer klagar på nått de inte förstår.

Edit2: Personligen så tycker jag att Blizzard borde ta ut mer per månad för spelet, det har de förtjänat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ska du ha en server samt lina som kan hantera flera tusen spelare samtidigt så krävs det ordentliga doningar, räkna även med personal på det. RTS-spelen Starcraft/Warcraft är inte alls samma typ av spel som WoW. När de spelen släpptes så var de dessutom dyrare än wow, när du även räknar på inflation så märker du att inkomsten de får för själva spelet inte alls är mycket jämfört med de äldre spelen. Tänk även vad utvecklingstiden för WoW har varit jämfört med Starcraft/Warcraft. Även de flertals månader av beta-testning av WoW där beta-testarna inte behövde betala för att spela (nåja inte i closed iallafall). Skulle du plugga lite ekonomi och sätta dig ner och räkna på vad utvecklingskostnaden samt kostnaden per månad för att driva det hela är så skulle du nog förstå varför de tar betalt. Sen hur fan kan man tycka att cirka 4kr/dag är mycket pengar? Helt absurt att man kan kalla det för girighet. Wow är BETYDLIGT billigare i längden än vad vanliga icke mmorpg-spel är. Ett vanligt spel, säg Doom 3, spelar du igenom på 15 timmar max? Det har du lagt ut 400kr på? Det blir 27kr/timme. Jämför det med säg wow under första månaden, 350kr inköpspris och du spelar totalt 4x31 timmar första månaden om du är riktigt inne i spelet (vilket man till 99% blir) så hamnar det på 2,82kr/timme. Vad är billigast?

Edit: Hmm, blev lite långt detta men jag tål verkligen inte när trångsynta personer klagar på nått de inte förstår.

Jag ger mig, låter troligt nu när du förklarar det så fint En sak bara, jag har alldrig kallat det girighet

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Valve har sålt sin själ till djävulen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
HATA EA!! nu får det räcka lista av företag EA köpt eller stängt:

EA köper Dice
EA köper ensam rätt på NFL
EA köper Criterion games
EA köper upp rättigheterna till Timesplitters 3
EA köper Ubisoft
EA köper upp ESPN Licensen
EA stänger ner Westwod studios
EA köper upp C&C Licensen
EA köper upp VALVE
EA har planer på att köpa upp Konami och namco

Snart köper EA upp MICROSOFT!!

För det första, exakt hur mycket bryr du dig om NFL, och för den delen någon europe? EA äger inte Ubi, bara 20% av det. EA köpte inte någon CnC licens, det kom med Westwood. Framförallt, EA ÄGER INTE VALVE.

Läser man på GameReactor så tror 90% av folket där som svarat på nyheten att EA köpt Valve, är folk dumma i huvudet, läser de inte, kan de inte tänka eller vad är felet?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Sötast

Man blir verkligen helt trött i skallen av en del av folket här.....

Jag skulle nog säga att det är enorm tur att VUG finns, utan dom så hade pressen på dagens spel varit ännu längre än vad det redan är, och då hade det verkligen varit skit, nu är bara nästan allt skit.

Permalänk
Medlem

Så länge det kommer bra spel så skiter jag i vilka som utvecklar dom

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Så länge det kommer bra spel så skiter jag i vilka som utvecklar dom

Precis.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Inaktiv

*Räcker upp en hand*

Nog jag som kallade det girighet, till alla er som gav er in i wow snacket

Ni säger att WoW är annorlunda för att det spelas längre tid. WoW har mindre innehåll än de flesta spel. 95% av spelet är grindquests. Vilket är samma sak som inget alls. Doom 3 är inte ett fält av monster där du får ett meddelande "döda 15 sånna" . Och tacka fan för det

Iaf skit i det där. Folk spelar vad de vill och sålänge folk betalar för wow kommer ju inga priser sjunka i alla fall, så nog om det(har själv spelat en månad). Vi som konsumenter bestämmer.

Och precis som ReDog sa, släpps det bra spel så skiter man ju i om där står "Blizzard" ,"EA" ,"VuG" eller "Ta mig!!!" på kartongen. Inte sant?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jag hatar EA för dom sabbade hela C&C samt köpte upp Westwood serien det är tillräckligt för att hata dom för all framtid

Vet inte hur många % jag ska hålla med om, 1000%? O__o

Westwood = Was the ultimate!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
Nefus EA har INTE köpt upp valve, Hur många gånger måste ditt tröga huvud få in de för att du ska fatta det ? sluta sprida falska rykten.

läste inte nyheten ordentligt Men valve går med EA och EA + Valve= katastrof!

Visa signatur

Compaq suger