Valve har sålt sin själ till djävulen

Permalänk
Medlem

Valve har sålt sin själ till djävulen

Yttligare ett steg för EA att ta över hela spelmarknaden. Då kommer vi nog inte få se något blod i Half-Life 3 och inga fula ord heller. EA är så irriterande.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=4528

Permalänk
Medlem

Är du förvånad?
Inte jätte nytt dock.

Permalänk
Medlem

vart ska dehär sluta..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

EA kan inte bestämma över vad Valve skall ha och inte ha i sina spel, det handlar bara om vem som skeppar spelen eller inte, valve är som tidigare sagt ganska självständiga, det behövs inga pengar från EA för att de skall göra sina spel, och då försvinner all makt EA har över valve med.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
EA kan inte bestämma över vad Valve skall ha och inte ha i sina spel, det handlar bara om vem som skeppar spelen eller inte, valve är som tidigare sagt ganska självständiga, det behövs inga pengar från EA för att de skall göra sina spel, och då försvinner all makt EA har över valve med.

Jag hörde att dom gjorde HL2 med bara inkomsten från ettan och att valve sa att dom fick fria händer när dom gjorde spelet allstå utvecklarna, jag tror det kommer att vara kvar , EA kan ju inte heller bara inrigta sig på barn heller när dom plockar bort blod och våld och andra saker som hälften av spel världen sysslar innehåller

Permalänk
Avstängd

Nu när Half-Life 2 ska komma till XBOX så är det Valve som är utvecklare och EA som utgivare.

Valve dumpade ju dom andra.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Jag hörde att dom gjorde HL2 med bara inkomsten från ettan och att valve sa att dom fick fria händer när dom gjorde spelet allstå utvecklarna, jag tror det kommer att vara kvar , EA kan ju inte heller bara inrigta sig på barn heller när dom plockar bort blod och våld och andra saker som hälften av spel världen sysslar innehåller

Du har nog missförstått, EA äger inte Valve så dom bestämmer ingenting, visst det kan vara vissa saker dom måste vara överens om för att kontraktet ska gälla, men EA skeppar bara spelen som Hipshot sa.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Puh... Jag trodde EA hade köpt upp Valve. Blev orolig där en stund.

Permalänk
Medlem

Phew,

Ett spelföretag som aldrig kommer bli köpta är då blizzard

Permalänk
Medlem

Köptes för länge sedan

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Half-Life serien har varit på väg neråt sedan ettan släpptes ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Köptes för länge sedan

Va, ÄR Valve uppköpt av EA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Half-Life serien har varit på väg neråt sedan ettan släpptes ändå.

Haha roltigt sagt, absolut inte finns någ en del personer som vill en del svar, bara för att du inte gillar det behöver andra göra de.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Haha roltigt sagt, absolut inte finns någ en del som vill ha del på en del svar bara för att du inte gillar det behöver andra göra de.

Inte för att vara uppkäftig eller så, men jag förstod faktiskt inte vad du skrev. Kan du klargöra?

Permalänk

EA ska väl bara agera som utgivare av konsoll-spelen? Resten ska tydligen släppas via deras eget Steam sa dom i veckan. Iof så lär dom släppa grundspelen till PC via EA också. Som tex fortsatt tillverkade HL2 och kommande HL3. Expansioner är jag dock osäker på.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Inte för att vara uppkäftig eller så, men jag förstod faktiskt inte vad du skrev. Kan du klargöra?

Går faktiskt att förstå om du läser noggrant

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Du har nog missförstått, EA äger inte Valve så dom bestämmer ingenting, visst det kan vara vissa saker dom måste vara överens om för att kontraktet ska gälla, men EA skeppar bara spelen som Hipshot sa.

jo kollade nu.

Fan man blir ju kooko att jobba 11timmar varje dag *kaffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Va, ÄR Valve uppköpt av EA?

Nej, han menar att Blizzard blev uppköpta för länge sedan. ägs av VUG

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Nej, han menar att Blizzard blev uppköpta för länge sedan. ägs av VUG

VUG? Förkortning på vaddå?

Permalänk
Avstängd

Vivendi Universal Games

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Vivendi Universal Games

aah, Vivendi. Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Inte för att vara uppkäftig eller så, men jag förstod faktiskt inte vad du skrev. Kan du klargöra?

Jag förstod inte heller vad grabben skrev.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Inaktiv

Blizzard (VUG) är ju värre än EA nästan nuförtiden. Kolla på WoW, giriga giriga giriga.

Permalänk
Medlem

kasst EA skulle ha kopt valve da kankse det hade blivit lite mer klass pa spelen fran valve........

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Blizzard (VUG) är ju värre än EA nästan nuförtiden. Kolla på WoW, giriga giriga giriga.

???

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Haha roltigt sagt, absolut inte finns någ en del personer som vill en del svar, bara för att du inte gillar det behöver andra göra de.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Inte för att vara uppkäftig eller så, men jag förstod faktiskt inte vad du skrev. Kan du klargöra?

DU ska få en översättning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz

Jag förstod inte heller vad grabben skrev.

Du lika så!

Haha, roligt sagt. HL går absolut inte nerför, finns nog en hel del personer som fortfarande vill ha svar på vissa frågor. Bara för att du inte gillar det behöver andra inte göra det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tackar, Lappa!

Iallafall: Jag tycker fortfarande spelet har gått nerför sedan Half-Life släpptes, och gör inte du det så stör det inte mig det minsta. Din åsikt får du behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Tackar, Lappa!

Iallafall: Jag tycker fortfarande spelet har gått nerför sedan Half-Life släpptes, och gör inte du det så stör det inte mig det minsta. Din åsikt får du behålla.

Håller med dig lite smått faktiskt. När man startade upp HL1 för första gången var man frälst, sånt grymt bra spel och så välgjort verkligen. När man startade upp HL2 så var det inte samma spänning, var rätt kul i början på tågstationen osv, men sen var det samma gammla hederliga FPS, spring, skjut, spring, skjut osv osv... Så nja, de får allt komma med nått stort om 3:an ska hålla.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Plus att Half-Life håller faktiskt än idag. Stämningen är grym, och banorna likaså. Även ifall spelet inte är så gammalt (6 år?) så är det faktiskt riktigt bra nostalgi att spela igenom det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Blizzard (VUG) är ju värre än EA nästan nuförtiden. Kolla på WoW, giriga giriga giriga.

Ehum? Förklara dig själv? Giriga? Tycker jag inte på långa håll dom är, snarare du som är en snål liten pojke som lever på månadspeng från föräldrarna.

Hursomhelst så är det bara bra att Valve köpts upp av EA, kanske man slipper strul liknande det som utspelade sig mellan valve och vivendi vid utgivandet av HL2.