Permalänk
Medlem

test sida för sin BBB uppkoppling

Finns det någon bra test sida för sin BBB uppkoppling så man ser hur snabbt det egentligen är?

Jag har skaffat upp till 24 mbit/s av bredbandsbolaget.

Ändå laddas saker ner med ungefär samma hastighet som telia bredband 8000.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

med vad laddar du ner?

Permalänk
Medlem

Re: test sida för sin BBB uppkoppling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pgu579
Finns det någon bra test sida för sin BBB uppkoppling så man ser hur snabbt det egentligen är?

Jag har skaffat upp till 24 mbit/s av bredbandsbolaget.

Ändå laddas saker ner med ungefär samma hastighet som telia bredband 8000.

Hmm...Har precis bytt från "telia 8" till "BBB 24",men vid ett tp test ligger jag på max 9

Permalänk
Medlem

Re: Re: test sida för sin BBB uppkoppling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelzo
Hmm...Har precis bytt från "telia 8" till "BBB 24",men vid ett tp test ligger jag på max 9

Okej.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: test sida för sin BBB uppkoppling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pgu579
Okej.

ahh..ja vet,vad fasen hjälper det dig.
Men ska man acceptera det,har du gjort tp test,vad fick du?

Permalänk

jag har också precis bytt till 24mbit bbb från telia 8000

laddar 9mbit

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
http://www.acc.umu.se/~aquila/speedtest/

Den sidan ger värden som är rejält i underkant jämfört med TPTest. 12Mbit med TPTest, 7Mbit på länkad sida. Telia 24Mbit.

Edit: Det var det fräckaste. Gjorde ett TPTest och kom inte högre än 6.72Mbit. Vad sjutton?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
http://www.acc.umu.se/~aquila/speedtest/

bästa sidan hittills bortsett från tptest... får värden som stämmer exakt med min lina och sen resultat som står i rätt "formel" för en gångs skull

THX

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

sidan säger att jag sitter på 28Mbit, vilket skulle vara väl i underkant.
B2->sunet brukar vara ok, kanske inte optimal med för mycket kapacitet i uppkopplingen
Tptest överenstämmer med normalt bortfall till 95%..för mig.

Ni med 9Mbit av 24Mbit är troligen bara inte uppgraderade, om man kan utesluta de normala prestandaförsämrande orsakerna.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Själv blev man förvånad.
TCP 11 Mbit motagning och 843 Kbit sändning
UDP 10,5 Mbit och 872 Kbit
Sändning 96,7 % och motagning 100%

Har BBB 8/1 på pappret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
sidan säger att jag sitter på 28Mbit, vilket skulle vara väl i underkant.
B2->sunet brukar vara ok, kanske inte optimal med för mycket kapacitet i uppkopplingen
Tptest överenstämmer med normalt bortfall till 95%..för mig.

Ni med 9Mbit av 24Mbit är troligen bara inte uppgraderade, om man kan utesluta de normala prestandaförsämrande orsakerna.

Och hur uppgraderar man Mr?

Permalänk

7119 Kbit/s (890 KByte/s) sa sidan om min uppkoppling (BBB 10mbit halvt belastat)

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Attans vad snabbt ni har det då! Själv trycker man på 0.5mbit fast det är ProLane så det är extremt stabilt.. Farsan får genom företaget, rätt ut på landet.

Om man byter från ProLane 0.5 till t.ex BBB 24mbit/s, kommer man bli besviken då? "Stannar" bredbandet ofta?

Permalänk
Medlem

sitter på telia 24mbit.
får ut 18/1 utan som helst problem. jag bor 1,6km från närmsta telestation.
har inte haft problem med linan sen mars då de va mitt fel som orsakade problemet då

Permalänk
Medlem

Vilken ruta ska man läsa av? Finns ju två eller fyra olika värden i TPTEST

This is my result:

TCP

Sändning 1.04 Mbit/s
Mottagning 11.24 Mbit/s

UDP

Sändning 1.10 Mbit/s
Mottagning 15.93 Mbit/s

Vilket är det jag ska kolla på?

Och hur kan man påverka själv att det blir söligare som darude eller vad hon heter hade gjort?

Permalänk
Medlem

UDP speglar vad kapaciteten är, medans TCP speglar vad du får ut.
Potentiellt så bör du kunna får jämnbördiga värden, utöver obligatoriskt bortfall på TCP vid xDSL.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk

TCPTweakning är en sak som många glömmer innan dom gnäller, behövs ofta göras (inte alltid).

Får ut 2-4Mb/s av min 100Mbits lina utan tcptweak... och drygt 11Mb/s med tcptweak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
TCPTweakning är en sak som många glömmer innan dom gnäller, behövs ofta göras (inte alltid).

Får ut 2-4Mb/s av min 100Mbits lina utan tcptweak... och drygt 11Mb/s med tcptweak

Var hittar man de programmet eller vad det är och hur gör man? tycker BBB om det? Jag har hört att om man börjar mixtra med sin uppkoppling så kan man bli avstängd. Men min uppkoppling strular skiiiiiiiiiiit ofta ångrar att jag bytte från dyra TELIA till BBB.

TILL cels skriver jag Okej! Tack för mer kunskaper