Söker butik som säljer moderkort till en Fujitsu Siemens Amilo D 8820

Permalänk
Medlem

Söker butik som säljer moderkort till en Fujitsu Siemens Amilo D 8820

Vart kan man hitta det? har sökt som en galning nu i några timmar.. enda jag får fram än några tyska sidor som man inte fattar ett dugg av. Reservdelar till laptops, vart hittar man det.. värkar knappt finnas nått

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Vila i frid

Är nog väldigt svårt att få tag på nya delar. Möjligtvis att du kan hitta beggat.
Annars är det nog just Siemens du får vända dig till. Men om det är en äldre laptop så är det nog kört på den fronten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Är nog väldigt svårt att få tag på nya delar. Möjligtvis att du kan hitta beggat.
Annars är det nog just Siemens du får vända dig till. Men om det är en äldre laptop så är det nog kört på den fronten.

har sök en mailadress till dom i två dagar nu.. men det värkar bara finnas tel nummer till dom.. någon som har en email till dom ?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Hedersmedlem

kan tipsa dig om att det lär kosta runt 10lax

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
kan tipsa dig om att det lär kosta runt 10lax

så pass mycket =(?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jag tror enda lösningen är att skicka dator till serviceverkstad tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag tror enda lösningen är att skicka dator till serviceverkstad tyvärr.

mjo har insett det.. men vart ska man skicka den då? vill inte betala 1xxxx i felsökning bara.. och dom lokala datorbutikerna här där jag bor suger. Så tips på bra och billiga ställen tack=)

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

ring fujitsu siemens och fråga?

Du måste i stort skicka till en av dom auktoriserad serviceverkstad för att dom ska kunna skaka fram delar

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
kan tipsa dig om att det lär kosta runt 10lax

Inte nödvändigtvis. Jag har iofs dålig koll på FS, men till t.ex. en Acer Aspire 1300 kostar ett reparerat kort i runda slängar 1100 kr (förutsatt att man skickar in sitt trasiga kort) och ett nytt ca 2500-3000 kr. Nu är det visserligen en gammal modell, men ändå... Nya kort till t.ex. FS eller Dell kostar, som du säger, ca 10000 kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
mjo har insett det.. men vart ska man skicka den då? vill inte betala 1xxxx i felsökning bara.. och dom lokala datorbutikerna här där jag bor suger. Så tips på bra och billiga ställen tack=)

Kolla på http://www.fujitsu-siemens.se/support/contact/splist.html

En felsökning är i normala fall ganska snabbt avklarad (1-30 min beroende på felets art), så det borde inte bli så dyrt. Men har du inte redan felsökt själv eftersom du redan sökter ett moderkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
Inte nödvändigtvis. Jag har iofs dålig koll på FS, men till t.ex. en Acer Aspire 1300 kostar ett reparerat kort i runda slängar 1100 kr (förutsatt att man skickar in sitt trasiga kort) och ett nytt ca 2500-3000 kr. Nu är det visserligen en gammal modell, men ändå... Nya kort till t.ex. FS eller Dell kostar, som du säger, ca 10000 kr.

Kolla på http://www.fujitsu-siemens.se/support/contact/splist.html

En felsökning är i normala fall ganska snabbt avklarad (1-30 min beroende på felets art), så det borde inte bli så dyrt. Men har du inte redan felsökt själv eftersom du redan sökter ett moderkort?

jag har felsökt så gott jag kan.. och det enda jag kan se som ett problem är att grafikortet är paj och det sitter lött i moderkortet.. och vad jag förstår då är att man måste byta hela moderkortet =( men eftersom det här e min första bärbar och jag köpte den beg så vet jag inte vad man ska göra.. så det blir att skicka in den.. den e ca 2.5 år gammal

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive