Skaffat Guildwars - behöver hjälp.

Permalänk

Skaffat Guildwars - behöver hjälp.

Tja, snodde brorsans Guildwars som låg o dammade.

Jag undrar nu vilken karaktär jag ska göra, som är bra att börja med. Vill helst kunna "soloa" med han. Han ska vara bra på att döda monster och gärna vara okej i PvP. Nån som kan ge några förslag med motiveringa, fördelar/Nackdelar hade varit underbart.

Tacksam för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Jadu Daddi (;)), ett tips till dig är att Guild Wars är ett lagspel. Det är med andra ord inte till för att man ska springa runt och känga monster. Det gör man i WoW.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

OfT:
nej nej nej... i Wow springer man runt o blir gankad av
högre levlade spelare som inte vågar fightas jämna figheter
eller springer iväg när de håller på att förlora... monster hinner
man aldrig med några, utom kanske fram till man blir lvl 10, då börjar
gankandet... och det är precis därför man inte lirar längre...

OnT:
Funderar på att börja lira GW istället nu när man lagt ner WoW...
Så jag är också intresserad i lite "insight" om nån känner för att
dela med sig lite...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Warrior/Monk låter som det är för dig. Men att köra allt solo kan du glömma, guild wars spelas oftast i partys

Permalänk
Medlem

Beror mycket på vad man gillar för egenskaper måste jag säga. Ett populärt val brukar vara W/Mo (Warrior/Monk) samt X/Mo (valfri Fproffesion/Mo) eftersom Mo är så grymma på att heala sig själva och andra i partyt. Själv så kör jag med två stycken gubbar varav den ena är Ele/Mo medan den andra är W/Mo.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Sötast

Mitt tips till dig är att ta den gubben som verkar rolig, om den är rolig så spela med den, ett spel är väl nöje eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
OfT:
nej nej nej... i Wow springer man runt o blir gankad av
högre levlade spelare som inte vågar fightas jämna figheter
eller springer iväg när de håller på att förlora... monster hinner
man aldrig med några, utom kanske fram till man blir lvl 10, då börjar
gankandet... och det är precis därför man inte lirar längre...

Psst.

Vill du veta en hemlighet?

Det finns PvE-servrar.

Om du inte vet vad detta betyder så ska jag förklara. En PvE-server är en server där motsatta sidan INTE kan attackera utan att du går in i PVP mode.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Jadu Daddi (;)), ett tips till dig är att Guild Wars är ett lagspel. Det är med andra ord inte till för att man ska springa runt och känga monster. Det gör man i WoW.

Ska man inte känga monster? Undrar vad hela storymode är till för då... heh.

Permalänk

jag är lvl 10 ranger/Necromancer nu. Det är verkligen en rolig kombination. Tack för tipsen dock. Ska göra en warrior/monk vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Själv har man tre "gubbar".
En Warrior/Necromancer lvl 18
En Ranger/Monk lvl 9
Och en PvP Warrior/Monk

Och såhär efter att ha spelat ett tag så måste jag säga att det är roligast
att vara en Ranger.

Permalänk

själv kör man en ranger/elementist på lv 14 och jag klarar dom flesta fienderna runt kryta men dom jag inte klarar för tillfället e dom på vägen till droknars forge (fyfan för den vägen alltså)

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Psst.

Vill du veta en hemlighet?

Det finns PvE-servrar.

Om du inte vet vad detta betyder så ska jag förklara. En PvE-server är en server där motsatta sidan INTE kan attackera utan att du går in i PVP mode.

nice...
Lirat pve med o det suger lika mycket...
i samma sekund man slår på pvp så går man säker i kanske 4-5 minuter
och kanske får till en bra, jämn fight men sen så blir man påhoppad
av nån med högre level iallfall... Och jag gillar dessutom pvp i ett rpg...
men enligt mig så är det skillnad på pvp och att råka ut för en massa
fega kräk på 10 levlar över en själv som inte vågar slåss mot motståndare
som har en chans att vinna... Men det är skit samma, jag skrev det där
för att vara lite dryg, jag vill veta mer om GW istället...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kör Ele/Mo, Elementalisttjejerna är ju klart snyggast!

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk

Vad är de du vill veta?

Jag tar och kopierar fårn www.guildwars.com hemsidan:

Guild Wars takes the best elements of today's massively multiplayer online games and combines them with a new mission-based design that eliminates some of the more tedious aspects of those games. You can meet new friends in towns or outposts, form a party, and then go tackle a quest together. Your party always has its own unique copy of the quest map, so camping, kill-stealing, and long lines to complete quests are all things of the past. Within a Guild Wars quest you have unprecedented freedom and power to manipulate the world around you; with the dynamic quest system, your accomplishments have a unique influence on your future.

You don't have to spend countless hours on a leveling treadmill to get to the interesting parts of the game, because combat is designed to be strategically interesting and challenging right from the beginning. You don't have to spend hours running around the world to prepare for a quest, because Guild Wars allows you to instantly travel to the beginning of any quest that you've previously unlocked. You'll never spend days playing, only to discover that the choices you made early have left you with a permanently uncompetitive character. The unique skill system in Guild Wars encourages infinite experimentation but doesn't allow early choices to limit a character. And you'll never meet new players only to discover that you can't play with them or compete against them because their characters are on a different server than yours; in Guild Wars, all characters live in one seamless world.

A Variety of Choices

Guild Wars heroes come in all types: male and female, large and small, and in any of 36 combinations of the six professions: Warrior, Ranger, Monk, Elementalist, Mesmer, and Necromancer. With more than 150 unique skills per character, which can be combined for any number of effects, the possibilities are mind boggling.

In addition, you can create up to four heroes per unique Guild Wars account. New heroes can be deleted and created at any time, allowing you to create specialized characters or to have fun experimenting with profession combinations, skills, and attributes until you create the hero that suits you best.

Built for Competition

If you like Player-versus-Player competition, Guild Wars was made for you. In addition to building up a character by undergoing missions and quests, you can choose to create a character specifically for head-to-head PvP competition or guild warfare. The game is designed to reward player skill and teamwork, not time spent playing, so you won't need to spend hundreds of hours leveling up your character to compete.

The game includes integrated support for guilds, with the ability to create unique guild emblems, to acquire guild halls, and to keep in touch through in-game guild messaging. Guilds can challenge other guilds to battle, compete for control of key parts of the world, and be ranked on a worldwide ladder.

Heading Unique Streaming Technology

ArenaNet's unique streaming technology forever eliminates the concept of patching a game. You don't have to wait a month for the next big patch to experience new content. Instead, the game constantly and intelligently streams new content to your computer in the background while you play. The world can and will change continually. This allows you to experience a much more dynamic game world than any that has existed before.

Räcker det eller vill du veta mer?

Sen så håller jag med Wabi http://www.guildwars.com/images/jpeg/3drenderings/gw-elementa...

Permalänk
Medlem

fast det där säger ju itne så mycket om hur det är att lira...
enligt tillverkarna själva är alltid deras spel bäst på alla sätt och vis
och allt är innovativt och nice...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

sant. Men jag blev nyss lvl 11 och en halv level gillar spelet skarpt. Lite jobbigt att man är totalt beroende av partys dock, för jag gillar att köra solo

Permalänk
Medlem

slutade med wow för nån dag sen, detta kanske är något att börja med istället.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Haha läs Topicen som att han behöver hjälp för att ha skaffat guildwars

Jag är trött.

"Skaffat Guild wars - Behöver hjälp"

"gjort någon på smällen - behöver hjälp"

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

ja, jag kände att jag behövde lite hjälp med det spelet i början eftersom det är så damn confusing. allt är helt nytt liksom. Visste inte mkt om det eller vilken karaktär jag skulle göra osv.

edit: Jag behöver nog snart hjälp eftersom det här spelet är beroendeframkallande, och skolan börjar snart...

Permalänk

håller på och installerar GW igen nu när jag kom på att det är sketen downtime på WoW, om jag ska va ärlig så tycker jag det ska bli skitkul att börja igen :D. tror att det blir monk/?? eller Warrior/??.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

min warrior / monk är lvl 14 nu. Riktigt rolig karaktär. Min Ranger / Necro lvl 11 får vila upp sig lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
sant. Men jag blev nyss lvl 11 och en halv level gillar spelet skarpt. Lite jobbigt att man är totalt beroende av partys dock, för jag gillar att köra solo

en monk/warrior med rätt skills kan lätt sola hela spelet och tanka oändligt med mobs samtidigt.
Han är praktiskt taget odödlig i PvE om du inte springer på "fel" mobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
sant. Men jag blev nyss lvl 11 och en halv level gillar spelet skarpt. Lite jobbigt att man är totalt beroende av partys dock, för jag gillar att köra solo

Hehe, jag tycker det är jobbigt att behöva köra solo, och oftast blir det bara man själv som går omkring

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem

att köra solo tycker jag blir tråkigt i längden, och i WoW körde man solo i alla fall 70% av spelet, ska bli en kul omväxling att börja med ett spel där man måste köra i grupp.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McAllister

en monk/warrior med rätt skills kan lätt sola hela spelet och tanka oändligt med mobs samtidigt.
Han är praktiskt taget odödlig i PvE om du inte springer på "fel" mobs

Kanske en dum fråga men, "mobs" Vad är det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
Kanske en dum fråga men, "mobs" Vad är det

Mobs betyder mobiles(om det stavas så) och det är monster/etcetc som man slåss med i spelet.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

aha... jaja. Då har man lärt sig något nytt idag också.