Permalänk
Medlem

Pip när jag spelade

Jag satt och spelade och helt plötsligt hörs ett pip från datonr och så startade den om? Kan den bara vara överhettad?

Sry för fel formu kanske men jag visste inte riktigt i vilket jag skulle ta

Permalänk
Avstängd

Det brukar låta pip när du klickar på för många tangenter samtidigt.

Permalänk
Medlem

Kan vara överhettning, vissa bios har någon slags alarm som startas / stänger av datorn när processorns värme överstiger nån grad.

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem

Du tror inte att pipet du hörde, kom pga datorn startades om?
Är ganska säkert på att det är normalt att bioschipet (om jag inte minns fel) piper när du startar datorn.
Så, jag tror inte att pipet hade med orsaken att göra att din dator startade om.
Personligen tror jag att det är överhettning, brukar vara så.
För att lösa detta;
ladda hem diverse program (inte speed fan), som kollar tempen på dina komponenter,
städa datorn om du inte har gjort det på ett tag.
Så testa att spela igen.
/NauSea

Edit: Eschaton, vad jag vet piper den sortens varning väldigt länge, och är väldigt irriterande. Alltså, det låter som ett larm. Fast, han berättade ju inte hur det pep, om det höll på länge, eller om det bara pep en gång.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Det pep bara till lite snabbt lite innan den startade om.

Spelade laggade fats sen hördes ett pip sen startade den om eller så var det pip sen lagg minns ej riktigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RegaLL
Det pep bara till lite snabbt lite innan den startade om.

Spelade laggade fats sen hördes ett pip sen startade den om eller så var det pip sen lagg minns ej riktigt

Laggade eller hackade?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RegaLL
Det pep bara till lite snabbt lite innan den startade om.

Spelade laggade fats sen hördes ett pip sen startade den om eller så var det pip sen lagg minns ej riktigt

Städa bara datorn, och kolla tempen lite då och då, och så var nog det problemet löst.
Brukar inte vara svårare än så.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Laggade eller hackade?

Mest relevanta frågan i denna tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Laggade eller hackade?

Vilket är samma sak.

OnT:
Det kan vara att nätagget ger för lite ström, kan vara upphettning.. kan vara nåt annat också vem vet vad som krånglade? för varm CPU?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Kan vara din mormor som trycker på rebootknappen.
Nej men, dammsug chassit och kolla att alla fläktar snurrar ordentligt. Kolla också att powersladden inte sitter glapp i aggregatet, har hänt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Vilket är samma sak.

Vadå samma sak? När det laggar beror det på uppkopplingen och när det hackar så är det hårdvaran!

Visa signatur

TT Tsunami 2x120mm ADDA |Aspire 520w | Abit is-7 | intel pentium 3.06 @ 3.2 | Zalman 7000 cu |1024 Crosair xlpro pc3200 | maxtor 120g hdd |Gainward Geforce 6800LE 16pipes 128mb Oc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Vilket är samma sak.

OnT:
Det kan vara att nätagget ger för lite ström, kan vara upphettning.. kan vara nåt annat också vem vet vad som krånglade? för varm CPU?

Nej det är inte samma sak och frågan var on topic då just lagg hade varit konstigt innan en reboot och antytt på internetuppkopplingen medan hack pekar på annan hårdvara.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein