6800GT agp för 2446 på Inet

Permalänk
Medlem

Okej Tack för svaret Lezz. Tänkte beställa ett där inom ett par dagar. Det verkar som om alla 6800GT kort flyr marknaden. Den 25:e blir det lön nämligen

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått sitt kort skickat än?? Beställde 29/7 då var leveranstiden från 5-7 dagar sen höjdes det till 12 augusti, nu 16 och inget kort skickat bara beställt.... Är det bara jag som har otur eller väntar alla?

/kale

EDIT: Inte bara jag som hade otur.......

Bäste Kund,

Dessvärre blir jag tvungen att meddela att saker och ting inte gått som önskat, leveransen från Leadtek landade i torsdags förra veckan och kördes ut till oss igår. De fakturor och plocklistor vi fått på den leveransen visar att 6800GT korten skulle varit med men saknades när vi väl packade upp varorna. Vi jagade kineser hela dagen igår för att tillslut få det otroligt tråkiga beskedet att just de kartongerna med 6800GT korten inte kom med flighten från Hongkong, exakt vad detta beror på kan jag inte svara på, troligtvis har någon betalat för en expressfrakt eller liknande och då slänger kinserna bara ut lite vad som helst från planet. Nästa flight från Hongkong lämnar idag och med den hoppas jag våra kort ska få komma med.

Jag förstår om Du som kund blir irriterad över situationen, även om det inte är till någon tröst så är nog jag den som är mest irriterad. Till de som fortfarande vill vänta på sina kort, vilket borde ta cirka 1 vecka till så skickar jag gratis med 1st 25p tomma DVD-skivor som plåster för förseningarna.

Med Vänliga Hälsningar

--------------------------------------------------------------------------------

Erik Wickman

Inet Data AB
Lergodsgatan 1
417 07 Göteborg

AARRRGGGHHHHH nu börjar jag TOK lacka

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Jag gillar då folk skriver förklaringar varför grejor blir försenade, känns bättre än "Kommer om en vecka" eller dylikt. Jag hatar iaf då man ställer frågor och aldrig får svar...

Scorpius: "Att det smårycker är antagligen för att du har nforce 3 på ditt moderkort.
Mig veterligt finns det ingen lösning på det "

Vart har du fått det ifrån, har aldrig hört det?

Permalänk
Medlem

Jo visst är det bra av inet att säga varför, men jag blir ju lite trött på "kineserna"

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Bra tråd Leadtek 6800gt agp bristvara? no shit.... hittar det ingenstans

http://buggy.no-ip.com/ länkar ju bara till dom enskilda proukternas hemsidor på försäljarnas. Försöker man sen hitta kortet i menyn eller söka på det, så hittas det inte. =/

Nån som vet om Leadtek tänker lägga på ett kol och skeppa ut ett jättelast snart?

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla besviken på mig själv att jag inte beställde från inet när priset var så bra! Nu finns det inte att få tag på någonstans!

Vet inte vad jag ska göra.. har varkligen inte råd att köpa det nu i alla fall, det billigaste kostar typ 3600.kr

Visa signatur

P4 Prescott 3.0ghz | ASUS P4P800S-E DeLuxe | Kingston 1gb | MSI 6800 GT @ Ultra+ | Maxtor 200gb + flickvän! ;)

Permalänk

Har en föraning om att komplett kommer att ha ett likande erbjudande om ngn vecka. Nu börjar ungarna skolan och har sommar jobbat. Så då vill dom uppgradera burkarna så med lite tur så kommer det...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag måste tyvär meddela er att produkten (Leadtek 6800GT) ni har beställt inte går att få tag på och att den har utgått ifrån vårat och leverantörernas sortiment på grund av detta.

Vi ber om ursäkt för att ni har fått vänta så länge, men vi fick precis reda på detta.

Vi har heller ingenting att rekommendera istället då inga andra kort finns i denna prisklass.

Mvh,

...
.....

vad ska man nu beställa för kort?:S

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas for i hiliviti att jag inte får ett likadant mail från inet......

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Den billigaste 256MB-varianten finns som billigast hos http://www.datorhandel.com/se/index.php?referer=buggy&artnr=9... för 2.900 kr

Tillverkaren är Aopen, någon som vet om det är bra?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

6800GT skickas från inet.se idag.

Givetvis skickas även ett 25p dvd+r skivor med gratis som kompensation, beklagar förseningarna.

Mvh.
inet.se

Permalänk
Medlem

Japp nu är mitt kort packat Förhoppningsvis så skickas det idag och då kan jag hämta ut det med kollinummert imorgon.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Dom har ju sagt att det inte finns några kvar? Hur kan ni då få dem?

Visa signatur

P4 Prescott 3.0ghz | ASUS P4P800S-E DeLuxe | Kingston 1gb | MSI 6800 GT @ Ultra+ | Maxtor 200gb + flickvän! ;)

Permalänk
Medlem

Vi beställde den 29 så vi har väntat ett tag hmmm mitt är fortarande bara packat... argh skicka skicka skicka

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

mitt står det Skickat på nu! wohooo

Permalänk
Medlem

mitt med GULD!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Mitt också, så nu i efterhand så är jag skitglad att jag stod ut att vänta. Var lite tveksam ett tag och hade tankar på att avbeställa kortet och se om det gick att få tag i nogon annanstans. Bara hoppas att det blir fart på grejorna.

MVH/T

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Fan va ni kan vara lyckliga!
Jag är så avundsjuk!!!
Vill så gärna ha det!

Visa signatur

P4 Prescott 3.0ghz | ASUS P4P800S-E DeLuxe | Kingston 1gb | MSI 6800 GT @ Ultra+ | Maxtor 200gb + flickvän! ;)

Permalänk
Medlem

Om du väntar en vecka eller så, så kommer det nog komma ett erbjudande till från dom större företagen.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Mmm men det är bara LeadTek jag vill ha och det tillverkas inte längre...

Visa signatur

P4 Prescott 3.0ghz | ASUS P4P800S-E DeLuxe | Kingston 1gb | MSI 6800 GT @ Ultra+ | Maxtor 200gb + flickvän! ;)

Permalänk
Medlem

va? så dom har slutat tillverka leadtek totalt ?!

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Undra vilket kort man ska vänta på, vänta på nya ati och köpa x800xt för att dom sjunker i pris eller rent utav köpa ny ati, någon som vet nått ungefärt pris`?

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
Undra vilket kort man ska vänta på, vänta på nya ati och köpa x800xt för att dom sjunker i pris eller rent utav köpa ny ati, någon som vet nått ungefärt pris`?

I AGP så kan du köpa 6800GT för ~3000kr och klocka till Ultra som presterar lika som X800XT. Med detta så sparar du runt 500kr.

Om du har PCI-E så kan du köpa 7800GT, om för högt pris så kan du ta 6800GT om du vill klocka eller X800XL om du vill inte klocka.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Så ja har precis satt i Leadteks 6800GT, ojojoj vad stort och tungt det är

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Så ja har precis satt i Leadteks 6800GT, ojojoj vad stort och tungt det är

/kale

den som väntat på något gott...

Visa signatur

du svettas väldigt lite för att vara så fet

Permalänk
Medlem

Är riktigt svartsjuk på er som fått era GF6800GT. Ska själv köpa mig ett nästa vecka, för 3300 sek.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

någon mer som köpt från datorhandel.com?

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk

Ska det inte komma en prissänkning på 6800 serien snart, eller har jag hört fel ?

Permalänk
Medlem

Fick 5500 i 3dmark05 istället för 1400

/kale

amd 2400@2700 512ram och 6800GT

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Fick 5500 i 3dmark05 istället för 1400

/kale

amd 2400@2700 512ram och 6800GT

Najs, vad var det för kort du hade innan?