Permalänk
Medlem

iRiver H320SE + Kamera

Jag ska snart dra på en 9 månaders resa till australien, och då vill man ju gärna ha lite musik att lyssna på, och man vill gärna att sina bilder ska vara (mer eller mindre) säkert till före man kommer till ett IT-cafe. En hel hög av CF minnen är inte direkt billigt, så mitt val landade på en iRiver H320. Jag chansade på att den skulle stödja mina kameror, som jag för övrigt trodde använde standardprotokollet. Men nu har jag en Canon IXUS 500 och en Canon EOS 350D som inte vill fungera med det lilla livet.

Min fråga är nu om någon vet av en smart och billig lösning där jag kan få över mina bilder från ett CF kort till min H320?

P.S
Skulle en sånhär fungera tro? >> http://www.webhallen.com/prod.php?id=36428

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Re: iRiver H320SE + Kamera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nepmot
Jag ska snart dra på en 9 månaders resa till australien, och då vill man ju gärna ha lite musik att lyssna på, och man vill gärna att sina bilder ska vara (mer eller mindre) säkert till före man kommer till ett IT-cafe. En hel hög av CF minnen är inte direkt billigt, så mitt val landade på en iRiver H320. Jag chansade på att den skulle stödja mina kameror, som jag för övrigt trodde använde standardprotokollet. Men nu har jag en Canon IXUS 500 och en Canon EOS 350D som inte vill fungera med det lilla livet.

Min fråga är nu om någon vet av en smart och billig lösning där jag kan få över mina bilder från ett CF kort till min H320?

P.S
Skulle en sånhär fungera tro? >> http://www.webhallen.com/prod.php?id=36428

Har tyvärr inte sådär järnkoll hur bra kompabiliteten är mellan Iriver H320 och den specifika minneskortläsaren du länkar till. Men om dom är kompatiabla så skall det fungera.
Kolla annars på Iriver fansidans forum: http://www.misticriver.net/boards/

Annars kan jag tala om att Iaudio X5 med den senaste beta firmwaren V2.10beta4 stödjer dom flesta nyare kamerorna (min Ixus II fungerar utmärkt).
Kolla på Iaudio fansidas forum: http://www.iaudiophile.net/forums/viewtopic.php?id=1539&p=8
(OBS Notera att admin inte updaterat första posten så du får bläddra bland dom sista sidorna då den nya firmwaren dök upp)
har tyvärr ingen anning om hur ny din modell är (EOS350D) men är den nyare än IXUS II så "borde" den klara biffen. IXUS 500 är jag säker på kommer o funka. Annars står det en lite gammal lista på första sidan med kompatiabla minneskortläsare.

Här är dom officelt testade kamerorna:
Canon IXUS i
Canon IXUS 50
Canon Powershot A80
Canon Powershot A75
Canon Powershot A70
Canon Powershot A60
Canon Powershot G3
Canon EOS 300D
Canon EOS 20D
Blev så jäkla glad när firmwaren kom, nu fick man en extra jäkla bra funktion. Vad jag vet är det den enda spelarn som har gett stöd för Canons kameror som är lite speciella.

Kolla upp Archos spelarna, vissa skall ha inbyggd minneskortläsare.

3e alternativet är ju annars besöka en fotoaffär när kortet är fullt o be dom bränna en CD åt en.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en gammal flash-reader, men den vill inte fungera den heller... Men som jag förstått så ska nästan vilken mp3-spelare som helst vara kompatibel med den H320, och hur kan då en liten flashreader vara mer komplicerad?
Dock finns det fortfarande hopp om en USB-flashreader som fungerar med den (hittade en tråd på sidan du skickade. Tack!)

Gah, jag som satt och tvekade mellan en X5 och den här, men tyvärr är det knappast någon bytesrätt på fyndbörsen. Dessutom har väl H320 spöat skiten ur alla mp3-spelare under det senaste halvåret? (speciellt när det gäller ljudkvallan, vilket är min svaga punkt)

Att bränna ut på CD är ju som sagt ett alternativ, men inte ett alternativ jag litar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en Hama 9 in 1 kortläsare köpt på Siba som funkar ihop med min H320 iaf.
Det går dock enormt långsamt att föra över filer, men det visste du förhoppningsvis redan. 30-40min för 512MB.

Permalänk
Medlem

Ah, tackar! Ska prova det!
Jo jag kan nästan tänka mig att det går lite slött. Men vafasen, det får stå och tugga medans man gör något annat. Det är inget större problem.

Visa signatur