Permalänk

problem vid överclockning

har nyligen lekt upp min 3500+ som orginal ligger på 2210 MHz till 2530 MHz men är en aning ostabil och startar om sig ibland. Testade öka volten med 3.3% ett snäpp vill säga det står tyvärr inte antal volt vilket förvrrar mig. Men även det hjälpte inte

Någon som kan hjälpa mig att få min clockning att fungera bättre och hur man kan se så det inte är nättagget som inte vill mer?

har MSI K8N Platinum nforce 3

3500+ 13nm

samt corsair minnen 2 GB som gör att jag tyvärr inte kan köra i 1T timing

Minnen kan jag lika bra fråga om då Dom ligger på 400MHz men timingen är ganska kass antar jag 2.5 3.8.3 något sådant. i CPU-z kan jag itne se hur snabba dom är..

lite tips och hjälp skulle vara vänligt

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Avstängd

Du det finns 3000000000 trådar om överklockning sluta vara så lat och läs faq... herregud

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Du det finns 3000000000 trådar om överklockning sluta vara så lat och läs faq... herregud

saken är det att jag inte har hittat infon som jag vill ha.. jag brukar själva klaga på andra som är lata men nu är det så att jag inte hittar det jag vill.

BTW: varför inte bara låta bli att kommentera om den ändån inte ger något i din kommentar?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Avstängd

BTW...sluta med dessa trådar!!!

Permalänk
Medlem

Det finns de som bara tar sig tid till att svara med en hänvisning till en FAQ (inget fel med det egentligen) men med en dålig attityd blir det bara fel, bäst vi buntar ihop hela forumet till en FAQ och slutar med forumsdiskussioner som forum är till för.

On topic:
För att se om nätagget räcker till kan man använda övervakningsprogram som speedfan mfl, man kanske får kolla att just ditt moderkort har stöd i den versionen av programmet, där man ser volt på 12v, 5v och 3.3v, är dessa pendlande kan det vara ett tecken på att nätagget inte orkar med. Själv märkte jag av att allt frös och när jag kollade grafen för 12v så for den ner till 6v.

För övrigt så låter det som att ditt nätagg inte orkar med iom omstarterna, annars kan det också vara nåt programfel som orsakar plötsliga omstarter, kolla loggarna i datorhanteraren. Men med största sannolikhet så kan det vara nätagget som inte orkar, du har inte skrivit vad du har för nätagg heller.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.