Spel för en oinvigd tjej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]

Känslan för mig att shoppa det senaste på Veromoda är inte i närheten av känslan när jag vinner en pvpfight på wow. Men vem vet, jag kanske är onormal.

Onormal? Lite.
Pionjär? Absolut!

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

min brors fru spelar wow, samt en polares flickvän. så jag antar att det funkar rätt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [maaax]
Nää tjejer är mer för pyssel o sånt.
Fixa tetris åt henne.. eller liknande.

Hehe i så fall är min tjej undantaget som bekräftar regeln. Spelar bara Enemy Territory och World Of Warcraft:D Tycker det är bra spel att testa på!

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renis
Hehe i så fall är min tjej undantaget som bekräftar regeln. Spelar bara Enemy Territory och World Of Warcraft:D Tycker det är bra spel att testa på!

Off topic:
Du har säkert inte alls inspirerat henne till ET efter dina X antal timmar framför burken?

On Topic:
Håller med om Heroes of Might and Magic, det borde vara en höjdare. Sitta och spela hotseat t.ex.

Annars så är nog Settlers och Sim City enkla spel som kan få en beroende.

Och ang. att killar är bättre än tjejer på att spela, eller vad nu diskussionen går ut på:
Det är väl helt enkelt så att tjejer är lärda från grund och botten (många iaf) att leka med dockor och pojkar ska leka med action-man, tjejer ska rida och pojkar ska spela hockey.

Det finns pojkar som rider och flickor som spelar hockey, men majoriteten är som den är. Ang. hur bra någon är på att spela tror jag är helt oberoende av kön. En tjej och en kille som är helt oinvigda för spelvärlden tror jag utvecklar sin "skicklighet" i jämn takt. Om intresset är lika stort hos båda dvs.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Skulle rekomendera Beyond Good & Evil till din flickvän, Halldin.
Ett underbart äventyr helt enkelt.

Permalänk
Medlem

BG&E är ett nice lir som borde sitta fint...
annars finns det ju alltid the sims... hehe

nått som kan vara värt att testa är ju annars
Burnout-serien och THPS-serien, de är ju inte så
"seriösa" spel... nått man inte skall göra dock är att
slänga in henne i multiplayer-träsket för tidigt...då
kan hon bli uppäten, eller ännu värre... inte lira igen...:D

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kanske Red Alert?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Det känns lite orealistiskt att skylla på att genusaspekter bland datorspel är avkommor av generella samhällsstrukturer. Allting i vårt samhälle är ju egentligen avkommor av generella samhällsstrukturer. Utan generella samhällsstrukturer skulle ju inte ett samhälle fungera. Det är väldigt fina ord, men jag antar att du inte har något emot samhället i sig, i egenskap av just ett samhälle, och därav inte dess struktur?

Orealistiskt? Knappast... Någonstans så kommer ju dataspelen in i våra liv. Påstår man att det inte har med ens samhällssociala situation att göra så vet man inte vad man pratar om. Den situationen ser olika ut om man är man eller kvinna. Samhället "förväntar" sig olika av en beroende på kön. Det gäller även dataspelen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
De flesta tjejer KAN inte spela. Visst, det finns säkert massor av bra kvinnliga spelare i Sverige och världen. Säkert tusentals. Men statistiskt är det ändå en jävla bit från den manliga spelkulturen. Dessutom kan en tjej gott och väl sitta och spela datorspel på nätterna utan att nödvändigtvis berätta allt om det för sin omgivning. Vad händer med grupptrycket då? Var är grupptrycket när killar förgäves försöker få sina tjejer att spela CS?

I grund och botten handlar det nog bara om intresse. Tjejer, generellt, gillar inte den typ av stimulans ett datorspel ger. Känslan av att skjuta huvudet av en Orc eller whatever på 1500 meters avstånd är, återigen GENERELLT, inte lika attraktivt för tjejer som känslan av att shoppa det senaste på Veromoda.

Please don't ban me... hehe

He he... I nästa match du går så kan mycket väl en av motståndarna vara en tjej. Ännu roligare kommer det att vara om hon har tränat professionellt tre år mer än dig. Men vadå, oss killar emellan, hon är ju tjej. Vad kan gå fel?

Permalänk
Medlem

Det enda jag kör online just nu är BF2, och det är INTE många tjejer som kör... tyvärr...

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

varför inte bara fråga henne vad hon kan tänkas gilla för nånting?

vet hon inte så kan du ju visa henne några spel lr filmer från olika kategorier, FPS,RPG, m.m...

Xstar: varför tror du det är så då?

Jag tror precis som många andra här att tjejer inte har upptäckt datorspelen, eftersom spelar dom känner dom sig omogna och töntiga, och därför väljer dom att hålla sig undan, för alla vet ju att tjejer mognar fortare än killar eller hur?

men självklart spelar ju inte alla killar spel heller så....

slutsats: ALLA ÄR OLIKA! det har bara blivit så att det är fler killar som spelar än tjejer!

OBS: då jag säger "tjejer" menar jag självklart inte 100% av alla tjejer.....så ingen börjar klaga på det

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Postal 2

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Postal 2

Ja, det skulle hon säkert gilla

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

jag föreslår transport tycoon deluxe

Permalänk
Medlem

Gammla hederliga Black and white kanske

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Baah.. Veromoda.. en tjejkompis knockade mig med deras dörr så jag började blöda :S himla farlig affär med mkt rosa!

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Bloodlines, helt klart.

Permalänk

Sims2 - det ultimata tjejspelet (99 av 100 tjejer älskar det)

Noone lives forever 2 - kvinnlig huvudperson i FPS, + charmigt och inte så inriktad på "slakta mörda etc."

Silent Hill 3 - Mysig stämning + gåtor och pussel för smarta brudar

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Min flicka älskar Fable, spelar det som en galning
mer så älskar hon Half-Life 2, och hon håller just nu på med half-life 1. tidigare har hon lirat NOLF och lite NOLF 2.

förolämpa inte tjejen med att ge henne ett skitsimpelt spel, Fable är enkelt och bra att börja med, ta det

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Jazz Jackrabbit brukar vara poppis ;D iaf de ag känner.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd

wow helt klart

Permalänk
Medlem

kolla vad hon läser i böcker och sen kolla vad det finns för liknande spel.

äventyr, rollspel. kanse till och med MMORPG som tar upp all hennes tid ^^

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

REZ kanske?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Tjejen älskar burnout 2 till gamecubet iaf Blev shockad när hon vinner över mig hela tiden i det

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Diablo II verkar många tjejer spela, i alla fall i min kompiskrets.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

sims. köp en GC. chicks dig da GC

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Frågan är om du verkligen vill att hon ska börja spela.
Tänk om hon verkligen fastnar för något. Då blir det inget mer sex för dig inte ;P

Permalänk
Medlem

min tjej gillar mario 1 o spelar det väldigt sällan på nes, har visat henne postal 2 men hon tyckte det var ett sjukt och perverst spel

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Black & White 2 har frugan fastnat för totalt nu. Det är det enda spelet hon har spelat sedan Amiga-tiden.

Permalänk
Medlem

Jag är ju själv en tjej som spelar.. försöker att tvinga mina andra tjejkompisar att spela.

Counter strike är en bra början, ska lära min tjejkompis att spela det haha, det kommer nog att gå bra.

Spyro the dragon är nog lite för milt

Ta ett action spel eller låt henne få bestämma!
Lycka till hehe

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic (3:an) eller Age of Wonders (2:an/Shadow Magic) brukar uppskattas...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.