Plexi-tips: Coop Bygg & Trädgård - Bromma

Permalänk
Medlem

Plexi-tips: Coop Bygg & Trädgård - Bromma

Jag tänkte bara jag skulle tipsa om ett inköpsställe för plexi:
Coop Bygg & Trädgård i Bromma har original Plexi, dock endast 3mm tjocklek, men det kanske räcker för de flesta. Själv köpte jag 600x750mm till det facila priset av blott 105kr.

Till moderator:
Om denna post ligger fel, beklagar jag detta. Jag lade den här för att jag tycker det ligger närmst till hands.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hörde om detta i en annan tråd så jag blev ju otroligt glad å gick till min egen coop bygg & trädgård för att kolla. Här i Umeå finns det inte. Det skiljer på dom. Fanns tydligen 3 olika storlekar på coop-affärerna..

Någon som kan kolla om det finns i skellefteå eller i Ö-vik?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Ska kolla nästan gång jag är på Coop i Luleå!

Permalänk
Medlem

Re: Plexi-tips: Coop Bygg & Trädgård - Bromma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Jag tänkte bara jag skulle tipsa om ett inköpsställe för plexi:
Coop Bygg & Trädgård i Bromma har original Plexi, dock endast 3mm tjocklek, men det kanske räcker för de flesta. Själv köpte jag 600x750mm till det facila priset av blott 105kr.

Till moderator:
Om denna post ligger fel, beklagar jag detta. Jag lade den här för att jag tycker det ligger närmst till hands.

Då måste det vara en guldgruva här där jag bor, för jag köpte en 4mm plexiskiva som var 100x100 för 100kr 3mm;s hade gått på 75kr.

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

Re: Re: Plexi-tips: Coop Bygg & Trädgård - Bromma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deros
Då måste det vara en guldgruva här där jag bor, för jag köpte en 4mm plexiskiva som var 100x100 för 100kr 3mm;s hade gått på 75kr.

Vars köpte du den då?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Plexi-tips: Coop Bygg & Trädgård - Bromma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danneboy
Vars köpte du den då?

Hos den lokala glasmästaren, det roliga är att jag typ köper upp deras plexilager varje gång jag handlar där ^_^

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

får ringa runt å höra här i umeå då.. men har för mig att äkta plexiglas ska vara rätt så dyrt..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

Vid fasadglas brevid Coop i bromma Fick jag typ 200x100 5 milimeters plexi Äkta gratis

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

ska titta på coop i sundsvall nästa gång jag åker förbi

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig förstår jag inte alls på något vis varför man nödvändigtvis måste ha t,ex 4-8mm Plexi orginal i datorsammanhang? Kan faktiskt inte komma på en enda vettig anledning när vilken annan genomskinlig plastskiva som helst duger :S

Vore trevligt med en god förklaring..

Ontopic: Ska kika på Coop Forum i Kiruna om dom råkar ha på skojj..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brilglam
Ska jag vara ärlig förstår jag inte alls på något vis varför man nödvändigtvis måste ha t,ex 4-8mm Plexi orginal i datorsammanhang? Kan faktiskt inte komma på en enda vettig anledning när vilken annan genomskinlig plastskiva som helst duger :S

Vore trevligt med en god förklaring..

Ontopic: Ska kika på Coop Forum i Kiruna om dom råkar ha på skojj..

Jag har inte krävt att det ska vara orginal.. men det dom har säkert olika egenskaper.. nån kanske repar lättare än den andre...

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

nån som vet om dom har det här i Luleå? så man slipper fara ut till storheden i onödan

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Även coop i Rotebro (sthlm) har i olika storlekar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Orginalplexi? Plexi är plexi då det är ett varumärke. Akryl är akryl oavsett vem som tillverkar det.

Permalänk
Medlem

Hmm....när vi är på det där med akryl vs. plexi.
Jag köpte 500x750 3mm akryl för 88 kr från "jem & fix" (karlshamn).
Skulle det vara sämre än motsvarande plexi, eller. För priset var ju bra tyckte jag...

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Då tar vi det igen. Plexi är ett varumärke. Plexi Är akryl.

Permalänk

Akrylplast PMMA
det är den rätta betäckningen på Plexi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Ska kolla nästan gång jag är på Coop i Luleå!

inte för att göra dig besviken, men du får bege dig ut till coop forum om du ska ha en chans att hitta någon form av plexi för på coop extra ska de inte finnas en chans i hela h-vete att plexi finns.... dock kan jag ha missat de då ja jobbat där, men största chansen är ute på forum

Permalänk
Medlem

Jag gick till en reklam/skyltfirma, fick betala hela 100:- för en kvadratmeter akryl av märket plexi.

Då var den utskuren och i valfri tjocklek(De har upp till 6mm).

Finns även olikfärgade plaster.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Då fick jag alltså betala dyrt för den förra biten akrylglas jag köpte hos en glasmästare för ett par år sedan. En hundralapp för 50x50cm.

Jojo, man lär så länge man lever.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

För er som bor i Anderstorp, i Småland (eller i närheten...): Vill ni ha ett stort urval av plexi, besök Liljas Plast. De har precis allting i plexi (har aldrig sett så många olika sorter på ett ställe ), och för en mindre summa kan de säkert bocka, limma, fräsa eller skära med laser åt er. Bara ett tips...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Bara nyfiken - hur mycket skulle ett stycke på 1000 x 850 x 10 mm kosta?

OT:

Citat:

För er som bor i Anderstorp, i Småland

Så det finns nåt bra där? Är uppväxt i byn men stack när jag var sexton...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PleaK!
inte för att göra dig besviken, men du får bege dig ut till coop forum om du ska ha en chans att hitta någon form av plexi för på coop extra ska de inte finnas en chans i hela h-vete att plexi finns.... dock kan jag ha missat de då ja jobbat där, men största chansen är ute på forum

Det var där jag menade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Även coop i Rotebro (sthlm) har i olika storlekar.

Jag var där igår och hörde mig för men dom har inget

Visa signatur