Ouraring - erfarenheter

Permalänk
Medlem

Ouraring - erfarenheter

Har vi någon på forumet som använder en Ouraring?

Jag såg att Giganten börjat sälja dem och knappt någon prisskillnad mot att köpa från Ourarings hemsida. Dessutom behöver man inte boka och betala för en ring för att få deras sizeing-kit utan det gick att köpa direkt i butik hos Giganten.

Varit sugen länge och provar lite storlekar från sizeing-kitet nu, men det är ju ~5 000:-så därför jag frågar här efter erfarenheter och annat som jag kanske inte har tänkt på.

Permalänk
Medlem

Går i samma tankar som dig men mitt största besvär med Oura är att de kräver abonnemang sen någon generation tillbaka. Är det något du har överseende med så ska det funktionsmässigt vara en av de bättre lösningarna.

Förhoppningsvis kommer Samsungs kommande ring skapa lite konkurrens i segmentet.

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem
Skrivet av malek:

Går i samma tankar som dig men mitt största besvär med Oura är att de kräver abonnemang sen någon generation tillbaka. Är det något du har överseende med så ska det funktionsmässigt vara en av de bättre lösningarna.

Förhoppningsvis kommer Samsungs kommande ring skapa lite konkurrens i segmentet.

Jag har läst på och kommer köpa en Ultrahuman. Inget abonnemang och verkar vara riktigt bra. Kikade recensioner och jämförelser på Youtube och flera rekomenderar Ultrahuman före Oura - främst pga abonnemanget och priset.

En ultrahuman är ca 100$ billigare och det ihopräknat över t.ex. två år ger att man sparar 100$ + (7x24) = 268$ som i sin tur då är en stor del av en ny ring när nästa generation förmodligen släppts.

Ultrahuman finns att beställa från Komplett eller deras hemsida.

Rekommenderar starkt att köpa sizeingkit innan köp. Man får det gratis om man köper ring, men jag ville inte bestämma mig så beställde Ultrahuman sizeingkit från Amazon (~50:-) och köpte Oura sizeingkit från Elgiganten (99:- som fås tillbaka om man köper en ring hos dem).

Jag har överanlyserat det här, som jag har en tendens att göra innan jag köper teknikprylar.