Sida där man kan göra en html sida?

Permalänk
Medlem

Sida där man kan göra en html sida?

hej!

jag vill veta en sida där man kan regga sig och börja göra en egen html sida. det ska vara gratis sen så ska man kunna ladda up bilder som man kan ha på sidan. man kanske kan det på alla sidor men jag säger dte ialla fall

jag är en ny börjare men jag ska börja lära mig att anända html för jag har web design som kurs i skolan sen har jag lånat en bok så jag vill börja

någon som vet en bra sida?

Permalänk
Medlem

Tips! Läs boken du lånat..

Permalänk
Medlem

ORKA! den är 5år gammal

Permalänk
Medlem

För gratis webhotell, som jag tycker det låter som om du vill ha, kan du prova att söka lite här på forumet. Tog mig friheten att gräva fram den här tråden som behandlar ämnet lite.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47841...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jehuty
ORKA! den är 5år gammal

Den lär väl fungera ändå. Så mycket har väl inte hänt i HTML de senaste åren. Möjligen denna CSS-blomning som börjat nu, men HTML:en ser väl likadan ut.

Permalänk
Medlem

regga sig och göra en egen html-sida?
försöker killen få fram webhotell/ftp?

Hata mig inte, men jag måste bara anmärka på din särskrivning...
nybörjare, inte ny börjare
Tack för det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexaN

Hata mig inte, men jag måste bara anmärka på din särskrivning...
nybörjare, inte ny börjare
Tack för det..

otroligt nog så är du den första som har klagat på min särskrivning fast jag har varit meddlem i kanske 1-2veckor nu och jag skriver ganska mycket här för jag behöver info när jag ska bygga min dator snart.

ialla fall du är den första som klagar på min dyslexi...just du läste rätt jag har DYSLEXI så nu vet du det så klaga inte på min sär och fel skrivning för jag har så det räcker och blir över

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jehuty
otroligt nog så är du den första som har klagat på min särskrivning fast jag har varit meddlem i kanske 1-2veckor nu och jag skriver ganska mycket här för jag behöver info när jag ska bygga min dator snart.

ialla fall du är den första som klagar på min dyslexi...just du läste rätt jag har DYSLEXI så nu vet du det så klaga inte på min sär och fel skrivning för jag har så det räcker och blir över

[Offtopic]
Han klagade inte på dyslexi. Han klagade på din särskrivning. Det är skiljda saker.

[Ontopic]
Läs den där boken. Du kan få mycket nytta av den. Sen är det bara att börja testa.
För html-sidor behöver du inget webbhotell eller sida där du kan lägga filerna. Det går bra att de ligger på din egna dator.

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HEjKO

För html-sidor behöver du inget webbhotell eller sida där du kan lägga filerna. Det går bra att de ligger på din egna dator.

jo det vet jag men jag vill ha båda och. en man gör html sidor med och ett webhotel för jag vill kunna ha den ute på internet så att man kan länka sidan så att man kan få tips av andra

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jehuty
jo det vet jag men jag vill ha båda och. en man gör html sidor med och ett webhotel för jag vill kunna ha den ute på internet så att man kan länka sidan så att man kan få tips av andra

Dyslexi verkar jobbigt, men försök gärna vara så nogrann du kan ändå...

När du säger en man kan göra htmlsidor i, menar du nåt program då eller? Notepad duger ju bra om du vill knappa koden själv. Dreamweaver är ett alternativ som låter dig "rita" sidan istället, det är dock inte gratis... även om vissa skolor kan ha det kanske...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jehuty
ORKA! den är 5år gammal

om du inte orkar då vill du inte heller tillräkligt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jehuty
otroligt nog så är du den första som har klagat på min särskrivning fast jag har varit meddlem i kanske 1-2veckor nu och jag skriver ganska mycket här för jag behöver info när jag ska bygga min dator snart.

ialla fall du är den första som klagar på min dyslexi...just du läste rätt jag har DYSLEXI så nu vet du det så klaga inte på min sär och fel skrivning för jag har så det räcker och blir över

Det är inte din dyslexi som hindrar oss från att hjälpa dig, det är din attityd.
Bara för att ord och meningar blir lite bakvända så betyder inte det att man kan låta trevlig i sin ton.

Stegen för att göra en sida är:
1. Skaffa ett program som gör hemsidor / Lär dig HTML
2. Skaffa någonstans att ladda upp det

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Permalänk