Sluta rusha in i mitt artillery!

Permalänk

Sluta rusha in i mitt artillery!

Måste bara säga detta. Visst är det nyskapande att det finns ett "bestraffningssystem" i BF2. Man kan välja själv om man vill bestraffa spelare eller förlåta dem, bara genom att trycka på en knapp. Men detta system funkar i praktiken inte. Tex, när man som commander begär artilleri på en punkt o trots den stora varningen på kartan med en artilleriikon och varningen i radion så lyckas alltid några idioter springa rakt in i skiten o bli dödade. O sedan har de mage(eller inget förnuft) att bestraffa commander, trots att det var hans eget fel att han dog pga av ouppmärksamhet och klantighet. Idag blev jag bestraffad så jag hade -20 i ranken. Jag hade inte gjort något fel, jag kollad alltid nogrannt på kartan så det inte fanns någon inom området som skulle bombas. Det hade varit en annan sak om jag som commander lagt ett artilleryregn mitt i en av mina egna squads men så var det aldrig.

Eller (detta är egentligen ännu mer klantigt) när man som Engineer lägger ut minor på strategiska platser på banan, o folk ändå lyckas köra på dom, trots den stora varningsskylten och det röda dödskallarna på varje mina. DETTA KAN MAN INTE MISSA!! Eller tror folk att det är nåt jävla extraliv? Dödskallen har i alla tider betytt död, fattar man inte det borde man inte leva i ett civiliserat samhälle! Och när man dessutom bestraffar den som lagt ut minorna börjar det bli riktigt skrattretande störigt.

Jag vädjar till EA att antingen tar bort hela bestraffningssystemet eller att de inför nåt system som inte riskerar att man blir bestraffad pga av någon annans klantighet.

För övrigt så är BF2 det bästa onlinespelet någonsin...

Visa signatur

Amd Athlon 64 3200+, Asus K8V mainboard, 2x Kingmax 512 MB DDR400, 160+80 GB HDD, Powercolor Radeon X800 XT 3dmark03: 11556 p, 3dmark05: 5842 p 3dmark01: 22296 p

Permalänk
Medlem

Maila EA.

Permalänk

kan man lägga ateleri i spel med bots? polarn o jag försökte men det funkade inte, vi tesdade med single bara för att då e det lätt o bli commander!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Maila EA.

har mailat dom redan

Visa signatur

Amd Athlon 64 3200+, Asus K8V mainboard, 2x Kingmax 512 MB DDR400, 160+80 GB HDD, Powercolor Radeon X800 XT 3dmark03: 11556 p, 3dmark05: 5842 p 3dmark01: 22296 p

Permalänk
Medlem

ja å va tror ni EA ska göra då ??? idioter finns det överallt går inte att stoppa.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja å va tror ni EA ska göra då ??? idioter finns det överallt går inte att stoppa.

Ta bort punish helt och låta admin sköta det?

Permalänk
Medlem

Vi får helt enkelt se hur det blir med den nya patchen. Det med minorna som du nämner är för jävligt!

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

BF1942 hade också punish men det fungerade för det var via konsollen. Är man inte l33t nog att använda den ska man inte få punisha imho

Och det förvånar mig alltid hur folk kan punisha inom en millisekund från det att de blivit dödade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Och det förvånar mig alltid hur folk kan punisha inom en millisekund från det att de blivit dödade.

Simpelt, det är puckon som inte bryr sig om att orsaken till att de blev dödade var att de själva sprang rakt in i din stridsvagn eller körde på din fullt synliga mina. Det enda de bryr sig om är att straffa dig för enligt spelet har du dödat dem, och eftersom du är på samma lag så måste du straffas oavsett. Troligtvis har de tagit bort Page up-tangenten från sina tangentbord eller fixat autopunish, bara för sakens skull.

Alltid lika roligt när folk springer rakt på fullt synliga minor eller ställer sig framför flygplan som ska lyfta. Inte direkt mycket man kan göra när man har fått flygplanet i rullning och någon idiot hoppar ut tio meter längre fram.

Permalänk
Medlem

lösning: samla ihop ett gäng och bilda ett kompani, med teamspeak eller ventrilo, och börja köra seriöst. puckon finns alltid, men om ni okkuperar en hel sida, så är det ju bara motståndare ni kan ha ihjäl. ^^

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

bf funkar bäst för clanspel!

Permalänk
Medlem

BF är hittills inte gjort för public.. för få servrar med bra teamplay.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hjälp!! Mina stats blir dåliga!! EA, TA BORT PUNISH SYSTEMET!!111oneone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Hjälp!! Mina stats blir dåliga!! EA, TA BORT PUNISH SYSTEMET!!111oneone

http://forum.sweclockers.com/images_sc/smilies/rolleyes.gif

har du märkt att du var den enda i tråden som inte höll med trådskaparen?

Permalänk
Medlem

Hoppas också ea tar bort punish så är problemet löst fast skulle inte förvåna mig dom inte gör det utan bara minskar minuspoängen man får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
har du märkt att du var den enda i tråden som inte höll med trådskaparen?

Japp

Citat:

www.bf2.se
BF2.se
Hur kommer det nya tk-systemet att fungera?
Lars
Vi utvärderar det nuvarande systemet och söker möjliga lösningar. En stor del av problemet är inte själva TK-systemet, utan det faktum att folk missbrukar det fria gameplay som BF2 erbjuder. Detta är ett knepigt ämne som inte har några solklara lösningar. Vi återkommer så fort vi vet mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
lösning: samla ihop ett gäng och bilda ett kompani, med teamspeak eller ventrilo, och börja köra seriöst. puckon finns alltid, men om ni okkuperar en hel sida, så är det ju bara motståndare ni kan ha ihjäl. ^^

Precis, vill man spela seriöst så ska man gå med i en klan så man även kan komunisera med varandra utan en massa "Screw this. My way is the only way!"-komentarer. Men vad ska man ha punish-systemet till då?:p Det är helt enkelt där för att kunna skapa en någelunda rättvisa bland idioter och amatörer på de fria servrarna:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

"Artillery, your area!" får alltid mig att kuta åt andra hållet folk saknar väl självbevarelsedrift...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Nyskapande och nyskapanade, fånnuits i flera spel några år redan men än till idag ser jag ingen nytta i detta. Tycker skaparna av bf2 om något borde lärt sig att det inte fungerar speciellt bra.

Permalänk

Omvänd punish, man kann punish:a folk om dom hoppar framför en tank osv.

Näe det skulle inte funka. Men kanske om man hade så att folk kunde bestämma om killen skulle bli straffad. Tex 3pers kutar åt ett håll en av dom blir överkörda av en tank på deras lag. Då ska dom ansra i samma område rösta om vems fel det var. Och då beövs lite mer än 50% för att det ska bli punish.

Kanske inte kommer funka i praktiken men kanske?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Håller med dig, men jag tror EA övervägde detta under utvecklingen. Eller inte EA, snarare utvecklarna. Tur man har schysst dator så man kommer in först på servern och kan bli commander (då den byter bana) även fast man bara har 3000p =P

Riktigt kul att vara commander (förutom när idioter straffar en).

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Detta har jag varit med om.

1, Flyger black Hawk, är själv då ingen ville hoppa med så kommer samma kille från mec i ett flygplan och ska störta i mig 4 gånger på rad....orka flyga blawk hawk mera.

2, Som sniper lägger man ut minor för att skydda en själv men 8 gånger av 10 så går ens egna kamrater på minorna...STOR FET RÖDSKALLE och ändå ska man gå på dessa.

3, Om man blir dödad så är chansen är att bli återupplivad av medicen som står brevid och har kafferast ca 10%

4, Slut på skott?, inga problem. Spring fram till en supply gubbe och säg att du vill ha ammo....chansen att du får är även här ca 10% och det slutar med att du springer omkring med kniven...

5, Humvee på karkland = kul....mindre kul när någon idiot hoppar ut framför vägen och tror man ska hinna bromsa på en femöring...sen gör det inte bättre när dom hällt klister på punish knappen....

6, Lägga minor som ingengör kan man glömma då ens egna lag tror det är någon sorts "power up" och ska hoppa på dessa.

7, Man ser en pansarvagn i ens egna lag som behöver en gunner på taket så visst, hoppa in men killen står stilla och någon annan står och hoppar utanför pansarvagnen, efter ca 5 minuter åker pansarvagnen raka vägen ner i en flod och sprängs...innan det så hoppar föraren ut i farten och springer tillbaka till spawn punkten så han kan ta nästa pansarvagen med hans KOMPIS som stog och hoppade....

8, Alltför ofta ser man commandern i ett flygplan? Aldrig läggs UAV eller ART heller. Värdelöst.

9, Varför skapar vissa människor en egen Squad och låser dessa när dom är själva i den?

10, Om 10 pers står och väntar på en transportbåt så hoppar 1 person och åker iväg och lämnar alla andra kvar på stranden.

Permalänk
Medlem

Jo jag håller med om förgående skrivare...

Men när det gäller commander och bestraffningslägen....

Att som commander tro att alla släpper en pågående strid vid en flagga för att snabbt och kvickt bege sig till andra sidan kartan för att ta en flagga.....
Men visst.... blir kanon...

Att sen commander beslutar sig för att ge artilleri understöd som man ber om, men zoomar inte in utan lägger elden ungefärligt där man pekar..... underbart..

Klart dom skall ha en bestraffning.

Men överlag så håller jag med att TP i BF2 skulle kunna bli mycket bättre.
Sen att folk inte fattar att om dom kör solorace och därav faktiskt blir dödade av egna mates, för att dom inte är observanta eller enbart är egotrippade... skulle man lätt kunna vara utan.

// JoBo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
9, Varför skapar vissa människor en egen Squad och låser dessa när dom är själva i den?

Troligtvis för att de inte tycker om teamplay med okända människor men fortfarande vill ta medaljer/ribbons som kräver en viss tid som squadleader/member, eller så vill dom bara kunna få order direkt från commandern.

Permalänk
Medlem

Tycker det är frustrerande att köra fordon i spelet. man får ha mer koll på sina egna lagkamrater än var fienden befinner sig. alltid någon som ska ställa sig bakom eller slänger sig framför fordonet. verkar som vissa spelare går in för att sabba för andra.

Permalänk
Medlem

Verkar som många kör utan ljud, har kört bil och tutat på folk för att jag vill att dom ska flytta sig eller hoppa in men nej här ska det springas mitt i vägen. Samma personer hör inte artilleri-varningen och går och dör.

Utan ljud är man handikappad i FPS-spel, att folk inte fattar det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc

3, Om man blir dödad så är chansen är att bli återupplivad av medicen som står brevid och har kafferast ca 10%

antingen det eller så blir man dödad och man har en medic bredvid sig som insisterar på att hinna återuppliva mig bara så jag kan bli dödad direkt utan en chans att hinna undan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
Detta har jag varit med om.

1, Flyger black Hawk, är själv då ingen ville hoppa med så kommer samma kille från mec i ett flygplan och ska störta i mig 4 gånger på rad....orka flyga blawk hawk mera.

2, Som sniper lägger man ut minor för att skydda en själv men 8 gånger av 10 så går ens egna kamrater på minorna...STOR FET RÖDSKALLE och ändå ska man gå på dessa.

3, Om man blir dödad så är chansen är att bli återupplivad av medicen som står brevid och har kafferast ca 10%

4, Slut på skott?, inga problem. Spring fram till en supply gubbe och säg att du vill ha ammo....chansen att du får är även här ca 10% och det slutar med att du springer omkring med kniven...

5, Humvee på karkland = kul....mindre kul när någon idiot hoppar ut framför vägen och tror man ska hinna bromsa på en femöring...sen gör det inte bättre när dom hällt klister på punish knappen....

6, Lägga minor som ingengör kan man glömma då ens egna lag tror det är någon sorts "power up" och ska hoppa på dessa.

7, Man ser en pansarvagn i ens egna lag som behöver en gunner på taket så visst, hoppa in men killen står stilla och någon annan står och hoppar utanför pansarvagnen, efter ca 5 minuter åker pansarvagnen raka vägen ner i en flod och sprängs...innan det så hoppar föraren ut i farten och springer tillbaka till spawn punkten så han kan ta nästa pansarvagen med hans KOMPIS som stog och hoppade....

8, Alltför ofta ser man commandern i ett flygplan? Aldrig läggs UAV eller ART heller. Värdelöst.

9, Varför skapar vissa människor en egen Squad och låser dessa när dom är själva i den?

10, Om 10 pers står och väntar på en transportbåt så hoppar 1 person och åker iväg och lämnar alla andra kvar på stranden.

Haha punkt 2, 3, 4, 6, 9 är ju exakt hur det var i Enemy Territory för 2 år sedan då det var nytt.

Permalänk
Medlem

Har bara lirat demot, men det jag minns var mest frustrerande var när man hoppade in i någons fordon. Sen stod man stilla ett tag och började undra vad han väntade på. Då hoppar killen ut, spränger mig i luften och skriver att det bara är han och hans kompis som får åka tillsammans.

Minns att vid ett tillfälle blev lagkamraten så upprörd över att jag "snodde" hans fordon att han följde efter mig och tk:ade hela tiden. Vissa idioter ska inte få spela spel.

Eftersom detta bara var en kort stund i demoversionen kan jag misstänka att detta händer alldeles för ofta numera. Det gick inte att stoppa dessa "one man army"-rambos som jag hoppades.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Hatar åxå punish själv förlåter jag alltid såvida det inte är något ärkepucko som dödar en med flit

Har själv råkat kuta in i ett hus å skjutit min team mate i ryggen en gång men jag bad om ursäkt å återupliva honom (riktigt klantigt från min sida men han punishade mig inte endå)

Visa signatur

[Asus A8N Sli-Delux, Amd64 Winchester 3500+, 2x Leadtek 6600gt Tdh Extreme(SLI), 2x Corsair CMX1024-3200C2 DIMMs] 6948 I 3Dmark05(oclockad)