Permalänk

Tar mej ej in i d-link 604 Trasig ?

har köpt en d-link 604 idag H/W Ver.:D1 F/W Ver.:3.01.....
jag har bara min dator ikopplad i hubben (d-link) ej något inet eller fler datorer och har testat alla portar inklusiva wan porten skrivit in följande
ip-adress 192.168.0.100
Nätmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1

sen så skriver jag 192.168.0.1 i adress fältet men han hittar inte sidan

får cirka 100 skickat men 0 motaget

har även testat automatisk identifiering men då blir ip adressen skepp rakt åt helvete och den hittar ingen gateway och så skickar den 100 och tar emot 0..

står i manualen att ipt man ska skriva in är 192.168.0.1 men det funkar ju ej..
Min fader har en d-link 704 och den funka med en gång,
är min trasig ?
eller måste man ha bredbans kabel ikopplad innan man kan ta sej i i hubben men det tycker jag låter konstigt ?

eller ska man använda någon annan ip än den som står i boken ?

jag har testat med flera olika nätverks kablar och dom funkar

power dioden lyser och den diod där kabeln är ikopplad.

och ibland så får jag 10 mbit anslutning till hubben och ibland 100 vad är det som är fel =( har hållt på i 3 timmar nu utan resultat

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ibland kan den få vila och stå strömlös i 3-4h för att komma ner i värme, sedan så rullar den igång igen.

Permalänk
Medlem

Testa med en annan kabel ifrån dator -> 604, kan vara den som strular.

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.

Permalänk
Medlem

Varför söker/läser inte folk innan de köper skräpet?

du ska ha först köra guiden "konfigurera nytt nätverk" och du ska ha "erhåll IP och DNS automatiskt" och du ska ha DHCP aktiverat i routern

kommer du inte in i routern kör en reset på den, håll den svarta knappen på baksidan nedtryckt i 10-15 sekunder.

Permalänk
Medlem

Fråga, sitter din far med sin 704a på samma nätverk? I så fall är det mycket möjligt att de bråkar med varandra. Det där med att du får ett ip som är "skepp rakt åt helvete" om du har automatisk tjosan på, är det en 169.x-adress? I så fall så hittar din dator ingen dhcp som kan ge den ett ordentligt ip, så det ger sig ett ur den serien istället. Och, det är inte så att du sitter med din tp-kabel in i wan-porten? I så fall bör du inte komma allt för långt.

Alternativt så backar du över skiten med bilen och köper något från Linksys som funkar istället.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

nej jag sitter ej med den på samma nätverk som min far bara min dator som är kopplad i routern.. har testat med 2 st andra datorer funkar ej.. och jag har kört guiden konfigurera nätverk.. har testat att resetta den men det blir ingen skillnad.. köpte den igår så ja tro inte att den hunnit blivit för varm.

och nej jag använder inte wan porten jag har testat alla portar utan resultat...

med automatisk identifiering så får jag

ip adress 169.254.112.220
nätmask 255.255.0.0
och ingen gateway

denna ip får jag jämt vilken port jag än använder...

det jag är mest sugen på nu är att backa över den med bilen ska knycka nycklarna av morsan när hon kommer hem =(..

den är fabrikations paj eller ?

edit: jag har testat flera olika kablar och utag på datorn.. har ej testat med en korsad kabel men det ska väl inte göra någon skillnad ?

Permalänk
Medlem

D-Link 604 är en kass och billig skitprodukt som inte borde släppts (som t.ex WindowsME)

Köp en annan .slut

Permalänk
Medlem

169.254.112.220 tyder iaf på att din dator inte lyckas få något ip från dhcp:n.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Du skall första sätta ipnr i din dator till ett nr i serien 192.168.0.XXX t ex 192.168.0.2
-nisse

Visa signatur

Nisse

Permalänk
Medlem

Använd reset (factory default).

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

reseten funka inte för mej det blev då ingen skillnad testa att ha den intryckt i 30 sek och testa att dutta på den men det blev ingen skillnad testade med ström kabel i och utan.. ska nog kolla om jag får byta den på fredag,, har ej kvitto kvar hoppas det e samma kille som jobbade då jag köpte den

Permalänk
Medlem

uppdatera firmwaren hade samma problem med 3.01 firmwaren dra ner 3.10 eller ännu heldre 3.11 . sen efter 3.07 firmwaren tycker jag 604 funkat riktigt bra.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Tror inte det räcker att hålla inne resettknappen i 30. Resetade en kompis 704 en gång och det var en väldig procedur innan den tillslut nollades. Typ att hålla inne reset i x antal sec, ryck sladden, sätt i sladden, när den lampan tänder sig så tryck i reset igen i 15 sec osv.

Det står iaf på D-links sida precis hur du ska gå tillväga.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Har två st 604 och den ena har funkat helt klockrent sedan den köptes. Det är någon gammal firmware i den men jag har inte brytt mig om att byta eftersom den funkat så bra.

Den andra däremot, har krånglat konstant sen jag köpte den. Har bytt till senaste firmware ett flertal gånger men den funkar fortfarande lika dåligt. Ett typiskt måndagsex verkar det som.

Permalänk

Hmm jag är nog en av dom få som har en 100% fungernade DLink DI-604 Router som aldrig har klyddat.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

ja men det händer ju inget för mej då jag trycker in knappen dioderna slocknar aldrig.. hur ska jag kunna uppdatera om jag inte ens kommer in i hubben? finns det något annat sätt att gå tillväga ? finns det typ någon bygel som på moderkort på hubben som man kan resettta om ja öppnar den ? ska se om jag får byta, får jag inte det så får jag väll hålla reset knappen inne i 10 minuter då om det e de som krävs =).. har ju använt en 704 tidigare och det va ju rena barnleken.. om jag skulle få byta in mot en ny och det fortfarande inte funkar då kör jag över den med bilen som jag blev tippsad tidigare =)..

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att d-link 604'an blir bara bättre och bättre efter varje ny firmware, med 3.02 som var i den dog den ungefär varje halvtimme, nu med 3.10 är den hur stabil som helst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Men köp inte D-Links jävla skit..Ja hade en sån förut o den gick sönder till slut.. Köp en ny i stället o kasta din d-link

Permalänk

Problemet löst..lämnade tillbaka routern och dom konstaterade att den va trasig från fabrik så jag fick en ny och den fungerar klockrent

Permalänk
Medlem

DI-604 säljs mest i hela världen, billig och bra när den fungerar. alla som köper enheter har ju 2års garanti. så under dessa 2år lär man ändå hitta någon som man får att fungera. oftast är de skiten bakom ratten som de är fel på inte routen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zLask
DI-604 säljs mest i hela världen, billig och bra när den fungerar. alla som köper enheter har ju 2års garanti. så under dessa 2år lär man ändå hitta någon som man får att fungera. oftast är de skiten bakom ratten som de är fel på inte routen.

Visst är det så! Ett av de bättre och nyanserade inläggen på länge.

Visa signatur

Nisse

Permalänk
Medlem

man tackar :> tydligen är de så att jag jobbar åt d-link

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zLask
DI-604 säljs mest i hela världen, billig och bra när den fungerar. alla som köper enheter har ju 2års garanti. så under dessa 2år lär man ändå hitta någon som man får att fungera. oftast är de skiten bakom ratten som de är fel på inte routen.

Men det ar knappast vart besvaret, eller hur? Nar jag kopte tva routrar av modell 604, och bada lyckas med att krangla bortom absurdum kandes det inte som att jag orkade chansa mer. Jag kopte en Netgear-router och har hittils inte haft nagra som helst problem med den. En polare till mig har aven han en 604 som fungerar halvt om halvt, den forsta han kopte fick han naturligtvis byta ut eftersom att den knappt var vid liv nar han startade upp den.

Vi har bada kopt D-Link-routrar fran olika aterforsaljare med maximal felfrekvens, ar det ett sammantraffande tror du? Ar det SBS eller ar det helt enkelt D-Link som inte kan montera och konfigurera tillfredsstallande routrar?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Hmm jag är nog en av dom få som har en 100% fungernade DLink DI-604 Router som aldrig har klyddat.

Mja, jag har haft 2 helt felfria 604 :or :/

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
Mja, jag har haft 2 helt felfria 604 :or :/

Då är jag inte ensam om de då

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Då är jag inte ensam om de då

Nej det är du inte. Jag har nog sålt och installerat ett tiotal till mina småföretagskunder och det har inte varit några reklamationer.
Det dåliga ryktet tror jag beror på två olika faktorer: kvaliteten har varit minst sagt varierande samt att det ofta är den första bredbandsdelaren som nyblivna bredbandskunder köper vilket gör att det finns en hel del skit bakom spakarna.
-nisse

Visa signatur

Nisse

Permalänk

hade samma fel nyligen + att jag har erfarenheter av att man måste starta om den ibland då den blir överansträngd... men den löste problemet genom att den dog. su nu startar den inte alls, får ingen ström i den så nu är det problem ur världen och nu måste jag skaffa en ny ist :7

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]