Permalänk

Nya Högtalare till datorn 2.0 HIFIklubben?

Tjo, har lessnat på mitt gamla creative surround på 900 kr och vill ha lite nya ljudgrejer. Har tänkt 2.0 högtalare, med bas.

Har kollat runt lite på www.hifiklubben.com/se Då måste man få sig en förstärkare och grejer också?

Prisklassen ska vara max 3000 kr

Jag har inte mycket koll på vilka grejer man ska fixa så jag litar på er på swec nu. Det är tänkt att det ska mest spelas musik, blir det spel tar jag fram hörlurarna

Edit: Jag kan tänka höja mig till 4000 kr. Hur blir det med bas förresten? Inge dunka dunka?:confused:

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk

För 3000 får man ju inte så mycket kul om man skall ha både förstärkare och högtalare. Men en Cambridge Azur 340 kostar cirka 2k på hifiklubben och tillsammans med ett par Gale högtalare hamnar man på runt 3500. Det ger ett helt OK ljud, men själv hade jag nog lagt en tusenlapp till och fått ett par Dali Blue 2002. Annars kan du ju alltid titta på begagnade grejjer.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Hedersmedlem

Begagnad förstärkare ca 1000kr, typ äldre NAD, Rotel, även typ Cambridge Audio kan funka.

Sedan högtalare ca 2000kr, ett tips är Acoustic Energy Aegis Evo One de brukar säljas beggad för just det. En sådan kombination kommer antagligen låta riktigt bra, om man är van med gamla datorhögtalare. Uppgraderingsbart är det även.

Skall du köpa nytt är budgeten för snål ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Vet ni av nåt bra ställe att köpa begagnade grejer på?
Och när man ska koppla ihop till datorn måste man ha ett fint maffigt ljudkort och köpa extra kablage för ~500 kr?

Edit: Jag kan tänka höja mig till 4000 kr. Hur blir det med bas förresten? Inge dunka dunka?

Edit2: DALI Blue 2002 eller 2002LE?
2002LE

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

om du bara har 3k så tycker jag att du ska köpa ett
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303911&cks=SER

Permalänk

Är det inte så att 2.0 för samma pris som det där surroundsystemet får bättre ljud? flera små täcker inte upp två stora. Så har jag fått för mig iaf, därför jag intresserat mig för dom där DALI blue, men vad säger ni?

Låter ju lite mer smidigt att köpa ett helt paket eller är Logitech bara bluff och båg?

Undra fortfarande hur det är med att koppla in det till datorn, är ljudkortet i datorn en viktig del där? Skulle vara uppskattat om nån förklarade lite eller gav en länk så man får lite kött på benen.

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

nej z-5500 lever ju inte upp till den musikaliska finessen i riktig stereo.

Dock är det ett mycket bra pris, och du får bra med tryck.
Skulle dock bara rekommendera de där om du tänkte spela eller tänkte ha dem till konsol (passar perfekt som fan till det), men då du ska lyssna på musik å har den budgeten så köp dom inte

Permalänk
Medlem

Dali 2002 är ett bra köp. Jag har den tidigare modellen, Dali 202, och jag är mycket nöjd. De har ett väldigt stort ljud för att vara så små.

Permalänk
Hedersmedlem

Eller varför inte:

http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/golvhoegta...

Eller:

http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/golvhoegta...

Vill du spela högt kan Cerwin Vega vara något. De är dock inte så jättemusikaliska.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Spela högt så att hela kvarteret får "njuta" av min musik är inte så viktigt så jag hade inte tänkt spela väldigt högt.

Rich blir inte dom där väldigt stora om man hade tänkt att dom skulle stå bredvid sin skärm?

Dali blue 2002 är favoriterna, men kan ju inte beställa förren jag vet hur det är med ihopkopplingen Ska jag göra en ny tråd för detta?

Edit: Vad tycker ni om förstärkaren? Cambridge Azur 340

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk

Den förstärkaren är bra.

Visa signatur

In Flames we trust