Permalänk
Medlem

K750i frågor..

Hej hej..
Har bestämt mig för att köpa en Snoy Ericsson K750i nu på måndag. Nu vill jag ha reda på lite frågor:D

*Hur är Telefonen i allmänhet?

*Vilka komponenter förutom de som följer med i paketet när man köper den, behöver man för att Flasha om den till w800 ?

*Är det väldigt komplicerat att flasha om den till w800, eller är det något som jag, som aldrig gjort något sånt förut kan göra?

*Vilket är det bästa minneskortet till den? Och ungefär vilken prisklass ligger de i?

*Vilka exakta komponenter behöver man för att kunna använda telefonen som en slags fjärrkontroll till datorn, för att styra winamp osv?

Hoppas någon vänlig själ kan svara på dessa frågor:rolleyes:

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska köpa ett större minneskort så köp W800 på en gång.
Jäkligt prisvärt att ta den istället för K750, bättre lurar och 512 MB.

Permalänk
Medlem

jaså? men är kameran lika bra på w800 som på k750?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Avstängd

Om du ändå tänker köpa 512mb minne så köp en w800i istället. Vill du ha mer minne kan du köpa en k750i. Ett bra minne är t.ex SanDisk Memory Stick Pro Duo. Det är de som följer med, och sandisk är kända för att göra bra, prisvärda minneskort. Ett 1gb kostar från 844 kronor , och 2 gb 2052 kronor. (enligt pricerunner) Finns lite olika versioner av korten, och jag kan inte säga vad skillnaden är.

För att flasha om den behöver du nog inga speciella komponeneter. Du får med en kabel att koppla mellan mobilen och datorn, och sen behöver du hitta w800-programvaran.

För att styra dattagrejer behöver du en BlueTooth dongle, alltså en sånhär:

http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?COSID=A93F9B5FC...

Visa signatur

óynk

Permalänk

det är samma kamera på k750i som det är i w800i , dom är ju i princip samma mobiler, fast w800i har bättre mp3 spelare och man får med ett 512 mb Ms Har en w800i själv och e jä**ig nöjd med den, Köp en w800i

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Okej, jag faller helt enkelt för grupptrycket:D
Nämen skämt och sido, läste specifikationerna på katching och det såg väldigt bra ut!
Blir en w800
Kan man göra samma sak mer w800 som med k750? att Styra winamp på datorn med telefonen? Vilken Dongle ska man ha? någon speciell modell?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soya_505
det är samma kamera på k750i som det är i w800i , dom är ju i princip samma mobiler, fast w800i har bättre mp3 spelare och man får med ett 512 mb Ms Har en w800i själv och e jä**ig nöjd med den, Köp en w800i

På vilket sätt skulle w800 ha en bättre mp3-spelare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
På vilket sätt skulle w800 ha en bättre mp3-spelare?

Filhanteringen i mp3spelaren är bättre på w800 än på k750i. På w800 är den liknande det systemet som finns på apples iPod's.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
På vilket sätt skulle w800 ha en bättre mp3-spelare?

Alla?

Ploppan, allt som du kan göra med en k750i kan du göra med en w800i.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Re: K750i frågor..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
Hej hej..
Har bestämt mig för att köpa en Snoy Ericsson K750i nu på måndag. Nu vill jag ha reda på lite frågor:D

*Hur är Telefonen i allmänhet?

Fick en k750i genom jobbet för en månad sen, och är allmänt besviken på skalet, plastig och dåligt ihopskruvad. Knakar som en plastig skräptelefon. Min T630 känns riktigt lyxig i jämförelse.

Kameran är sisådär, fungerar för dokumentation, men ingenting man sparar i fotoalbumet.
Radion fungerar bra, MP3-spelaren gör sitt jobb. Kul att man kan visa filmer i den... (nåja) inspelade tv-program går väl an, men riktiga filmer skulle jag inte kolla på.

Mottagningen blev bättre i och med senaste uppgraderingen, GPRS fungerar bättre än T630. Programvaran är lite allmänt buggig, certifikathanteringen fungerar konstigt, mindre kul att få flera händelser då flera lager visas på varandra i en soppa, mediaspelaren kan få telefonen att boota om.

Synkningen är bättre mot Outlook än T630.

Fick med 64 MB memory stick samt handsfree.

Rekommenderar den med tvekan.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Min ska in på reparation för 3:e gången nu. Kameran som krashar varje gång. Börjar bli lite irriterande nu.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa en adapter så att man kan koppla in vanliga hörlurar till k750? Letar även efter ett schyst fodral till telefonen.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar.
har beställt en w800 nu på Katching, kommer efter den 14:e oktober.
som DinJolle säger: Vart kan man köpa en adapter så man kan ha vanliga hörlurar?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan

som DinJolle säger: Vart kan man köpa en adapter så man kan ha vanliga hörlurar?

Det hänger med w800i

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Sweet!:D Vet någon hur många w800 katching kommer få in?
Och isf, vad händer om man var för sent ute med sin order, får man den till jul då?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Varför inte ta från ett ställe som har på lager, webhallen.com t.ex, ok 3995kr kostar den där, men då slipper du vänta tills 14e Förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

åååh:D
Tack för rådet, w800 från katching kostade nämligen 3995 den med när man kom ända fram till kassan
Ska maila dem och avbeställa bokningen.
Och lägga in en order från Webbhallen

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Alla?

Jo, det där är ju alltid ett bra svar när man egentligen inte vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xade
Filhanteringen i mp3spelaren är bättre på w800 än på k750i. På w800 är den liknande det systemet som finns på apples iPod's.

Meeeen om han planerade att flasha om den till W800s programvara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Jo, det där är ju alltid ett bra svar när man egentligen inte vet.

Meeeen om han planerade att flasha om den till W800s programvara?

Men vad har det med saken att göra? Frågan var på vilket sätt mp3-spelaren är bättre på w800.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
åååh:D
Tack för rådet, w800 från katching kostade nämligen 3995 den med när man kom ända fram till kassan
Ska maila dem och avbeställa bokningen.
Och lägga in en order från Webbhallen

Den kostar 3990kr på siba

Permalänk
Medlem

haha:) men nu är det ju så att jag bor i en liten håla som inte haaaar siba
Har iaf beställt en w800 nu från Webhallen, borde komma nångång nästa vecka. Har någon som har en w800 upptäckt "knakningar" i skalet eller liknande?
Går det bra att se t.ex ett Simpsons avsnitt på den?:D

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk

Min w800i knakar ingenting

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Min knakar inte heller någonting

Ska lägga över ett Simpsons avsnitt och kolla om det går bra ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jackee
Min knakar inte heller någonting

Ska lägga över ett Simpsons avsnitt och kolla om det går bra ^^

Tack:D haha, har nämligen ett par feta hål-timmar mån-tis-ons så det vore kul att ha ngt att göra den tiden

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
Tack:D haha, har nämligen ett par feta hål-timmar mån-tis-ons så det vore kul att ha ngt att göra den tiden

Simpsons avsnittet jag hade var i så kass kvalle..
Så jag gjorde om ett O.C avsnitt i bra kvalle till .3gp ist.

Det går ju att kolla på om man inte är så kräsen vad det gäller med bild.
Avsnittet var på 355mb innan jag gjorde om den efter var den på 16mb.

Fick dock inte till mp4 formatet :S

Har ingen aning vad det är för fel heller.

Permalänk
Medlem

Hur gör man om det till .3gp? Eller blir den det automatiskt när man för över det till telefonen? Hur är kvaliten annars på videon om man filmar med kameran? måste man hålla den helt stilla eller kan man röra omkring den utan att det ska bli suddigt så man inte ser något?

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Du måste konvertera filmfilen till .3gp el. MPEG4.
Denna converter: http://www.xilisoft.com/video-converter.html
funkar bra, men har en begränsning på 5 minutter. Kan registreras för 35$, och 5 min. begr. tas bort.
Kvaliteten på videofilm inspelat/överfört från dator är rätt dålig; inget man orkar titta på mer än 2 minutter.

Visa signatur

”Han dolde sin dumhet bakom en mur av kunskaper.” N.F. Nielsen
Årsaken till den ekonomiska krisen.

Permalänk
Avstängd

Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd, men den stora k750/w800 är som sagt alldeles för stor för att söka igenom.

Min fråga är om det alltid följer med ett 64mb minneskort till k750 och ett 512mb kort till w800?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd, men den stora k750/w800 är som sagt alldeles för stor för att söka igenom.

Min fråga är om det alltid följer med ett 64mb minneskort till k750 och ett 512mb kort till w800?

Japp, det är alldeles riktigt! Såvida du köper dom nya från butik såklart =).

Permalänk
Avstängd

Såklart
Men hur är det från t,ex Vodafone eller Comviq? Anledningen till att jag frågar är nämligen att någon från Vodafone ringde och frågade om jag ville förlänga abonnemanget med dem och samtidigt få en k750 - men tydligen ingick endast 34mb minne... Han var nu inte helt säker på detta utan frågade en kollega... men kollegor har ju fel de också....