Köpt en ny hårdisk

Permalänk
Avstängd

Köpt en ny hårdisk

Hej jag har köpte en ny hårddisk 80gb och när jag koppla in den satte grejen på master. och så satte i den i datorn sen så startar jag den då kolmmer det upp nåt med ntlr saknas vad ska jag göra för att kunna starta installationenn av windows?

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Medlem

Du får starta om datorn med windows installations-CD för att påbörja installationen. Kontrollera gärna också att du har ställt in BOOT-ordningen så att datorn läser från CD-rom enheten först.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Re: Köpt en ny hårdisk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggaren
Hej jag har köpte en ny hårddisk 80gb och när jag koppla in den satte grejen på master. och så satte i den i datorn sen så startar jag den då kolmmer det upp nåt med ntlr saknas vad ska jag göra för att kunna starta installationenn av windows?

Kontrollera först så att disken verkligen sitter som master, sen håller jag med ovanstående att du ska kontrollera bootordningen så att datorn försöker att boota från skivan först.

Visa signatur

Intel 3,2ghz Shuttle sb62g2 1st 10000rpm Sata 39gb(wd) 1st 250gb maxtor extern 1st 300gb maxtor extern asus radeon 9800xt 256mb (5st 200gb seagate +120gb maxtor i servern)