Permalänk
Medlem

2 Grafikkort

En polare till mig säger att om man har ett moderkort som klarar av 2 pci-e grafikkort så får man bättre grafik? att det går snabbare också
men det jag tror är att man bara kan koppla till en skärm mer?.

Tack för Svaren

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

hmm...uppfattade inte riktigt frågan där...men Ja det blir snabbare om man har 2 grafikkort. upp till 90% vad jag har sett men vad menar du med det sista?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpoilt
hmm...uppfattade inte riktigt frågan där...men Ja det blir snabbare om man har 2 grafikkort. upp till 90% vad jag har sett men vad menar du med det sista?

kopplar man inte en kabel mellan båda grafikkorten och sen delar den skärmen osv?
såg att någon skrev det att ett av grafikorten inte hänger med o då kom den andra
delen av skärmen efter.

o sen att grafiken blir den bättre ?

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

Nja....inte vad jag vet..man kopplar en sladd till master kortet(det primära/första/"översta") och så har man en skärm

Permalänk
Medlem

Väldigt flummigt formulerad fråga men om du söker SLI eller Crossfire så får du nog lite svar...

Permalänk
Medlem

Grafiken blir inte bättre bara sådär, du kan göra spelen snyggare om din skärm stödjer höga upplösningar plus att du kan om du har en bra dator i övrigt ställa upp grafiken till max i dina spel om det inte gick med bara ett kort. Med samma inställningar blir det inte snyggare, bara snabbare!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.