Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorbutiken vad gör de?

Permalänk

Datorbutiken vad gör de?

Fick fel kort förra veckan och tänkte ok jag hör av mig så skickar de rätt och sen skickar jag tillbaka det jag fick fel. Så är det på de flesta nätbutiker, har hänt mig förr att en nätbutik har skickat fel dock inte så ofta.

Nepp men så enkelt var det inte.
Skickade ett mail i helgen och fick svar igår. De ville att jag skulle skicka tillbaka varan, först att jag skulle betala själv men sen fick jag ett separat mail att de står för det.
Inget i mailet att jag skulle få det kort jag beställde.

Skickade ett nytt och fick detta svar:
V.g ring oss när vi fått in ditt kort i retur så skall vi lösa så att vi omgående skickar upp rätt kort då.

Nu undrar man ju hur jag ska kunna veta när de har fått mitt kort? Fattar inte deras formulering.

Sen vågar jag inte skicka iväg det felaktiga kortet eftersom de kanske hävdar att de inte fått det och sen så står jag utan kort men har betalt för det. Läste att det hände så med en på pricerunner.se.

Jag vill ha det rätta kortet och sen skickar jag omgående tillbaka den felaktiga varan.
Såg även att de inte har kvar HIS x700pro 128 mb agp på datorbutiken som jag hade beställt. Kanske därför de försöker förhala allt. Men då kan de väl bara erbjuda att jag ex. får ett 6600Gt för samma pris även om de är lite dyrare, erbjuda sig att de gjorde fel.

Hur har det gått för er som fått fel vara? Hur har det löst sig för er? Har någon haft detta problem med datorbutiken eller en annan butik?
Har läst att en del haft problem med datorbutiken de senaste 2-3 veckorna.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Normalt sett skickar man tillbaka defekt vara för utbyte innan de skickar nytt. (Finns dock enstaka företag som skickar innan de fått varan)

V.g ring oss när vi fått in ditt kort i retur så skall vi lösa så att vi omgående skickar upp rätt kort då.

Detta tolkar jag som att när de fått in ditt kort ringer du dem för
att det inte skall bli några missförstånd, och då har du möjligheten att deala med dem om du vill ha ett annat kort.

Nu undrar man ju hur jag ska kunna veta när de har fått mitt kort?

Ring 3-4 dagar efter du har skickat det så de har hunnit få in det i systemet.

Permalänk
Medlem

Skicka in kortet som paket, då får du ett kollinummer och genom det kan du sedan kontrollera när din försändelse ankommit till datorbutiken, samt att du inte behöver vara orolig för att någon plötsligt ska säga att dom inte fått ditt paket.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Jag snor den här tråden lite

Jag har också problem med datorbutiken, vad gör de egentligen? Ska det ta mer än 2 dagar för ett paket att lämna deras lokaler? Det är ett väldigt litet paket också (ett SD-minneskort till en digitalkamera), det packades 08 igår och har inte blivit upphämtat av posten ÄN! Skandalöst, samma problem förra gången jag beställde därifrån men i min enfald så trodde jag att de hade skärpt till sig, men icke sa nicke...

Varför försöker man ens beställa därifrån?

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk

Det är ju inte meningen att jag ska få lida att de skickat fel kort? Kortet är det inget fel på det är helt ok, problemt är att det är x700 och inte x700pro som jag betalat för.
Jag har nämligen redan betalt och det gjorde jag direkt när jag köpte varan.

Så om varan varit defekt det hade ju varit en sak men nu är ju varan helt fel. De har gjort misstaget, det är inte tillverkaren som gjort misstaget som det kan vara ibland när varan är defekt.

Synd att de inte är som ex. netonnet där jag fick fel en gång och de skickade rätt vara och tillsammans en klisterlapp som jag satte på varan och skickade tillbaka kostnadsfritt.

Ok, det tar 3-4 dagar att få mitt kort sen tar det 3-4 dagar för att få mitt nytt. Dvs upp till 8 dagar inte inräknat helger så minst 1,5 vecka som jag får leva utan dator. Detta går inte och jag jobbar mycket hemma och är beroende av min dator.

Jag kommer att stå på mig tills de ger sig, får jag ett knäppt mail igen imorgon så ringer jag igen. Visserligen står jag på mig så går det väl lika lång tid ändå ;).

Har gått nu 1,5 vecka sen jag hörde av mig först till dem.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excalibur
.

Ok, det tar 3-4 dagar att få mitt kort sen tar det 3-4 dagar för att få mitt nytt. Dvs upp till 8 dagar inte inräknat helger så minst 1,5 vecka som jag får leva utan dator. Detta går inte och jag jobbar mycket hemma och är beroende av min dator.

Jag kommer att stå på mig tills de ger sig, får jag ett knäppt mail igen imorgon så ringer jag igen. Visserligen står jag på mig så går det väl lika lång tid ändå ;).

Har gått nu 1,5 vecka sen jag hörde av mig först till dem.

Det tar mer än 3-4dagar jag skicka min cpu och mitt moderkort för 3veckor sen och igår byte dom cpun och moderkortet har dom ej kollat på ännu

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk

Men du hade ngt fel på din vara antar jag eftersom du skriver "ej kollat ännu". För mig är det ju bara att skicka varan.

Tyvärr har ju db tagit bort x700pro, så det ska bli kul att se hur de löser mitt problem.

Edit* De hade inte x700pro som jag trodde. Efter en lång samtalstid fick jag ge med mig och jag måste skicka tillbaka kortet och vänta tills jag får ett nytt. Blev lovat ett 6600GT 128 mb istället som är lite dyrare men likvärt. Får väl lova att vara utan dator ett tag då.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjakossan
Jag snor den här tråden lite

Jag har också problem med datorbutiken, vad gör de egentligen? Ska det ta mer än 2 dagar för ett paket att lämna deras lokaler? Det är ett väldigt litet paket också (ett SD-minneskort till en digitalkamera), det packades 08 igår och har inte blivit upphämtat av posten ÄN! Skandalöst, samma problem förra gången jag beställde därifrån men i min enfald så trodde jag att de hade skärpt till sig, men icke sa nicke...

Varför försöker man ens beställa därifrån?

Helt otroligt, exakt samma sak har hänt mig...
Beställde på tisdags kvällen och det packades 08:03 dagen därpå. men det skickades först iväg till posten på fredags eftermiddagen. Kommer aldrig att handla där igen, den saken är klar!
Speciellt med tanke på att jag beställde därifrån just för att de hade produkterna i lager...

Visa signatur

Allt är väl ändå lika bra...