Djuice, vad är haken? Delar de bara ut 400 kronor?

Permalänk

Djuice, vad är haken? Delar de bara ut 400 kronor?

Jag kollade lite på djuice's hemsida och såg att de bjuder på 400 kronor om man beställer deras abonnemang-erbjudande.
Samtidigt har de ingen bindningstid, inga månadsavgifter osv, så då kan man ju byta när man använt alla 400 kronorna, och då har man ju i princip fått 400 kronor utan att ge nåt i utbyte till dem.
Är det verkligen såhär, eller finns det nån hake?

Permalänk
Medlem

De har väl en minimum-debitering varje månad, så oavsett om du ringer eller ej så kostar abbonemanget en slant.
Med andra ord: Även om du inte ringer så tar de 400:- slut efter ett tag.

Permalänk

Nej det står explicit så att de inte har nån minimiavgift.

Permalänk

hmm ja verkar konstigt

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Hedersmedlem

Såg inget konstigt alls i avtalet. Så det lär ju bara va en ren PR grej. Bra erbjudande förövrigt.
Dom hoppas självklart att du skall vara så nöjd med dom efteråt, att du inte vill byta till annan operatör och genast har dom en till kund. Ta autogiro så slipper du faktureringsavgiften också. Erbjudandet kan ju jämföras med tex: tidningserbjudanden där man beställer ett nr och får någon premie.

Att alla skryter med sina 77-79öre (djuice, vodaphone,osv) comviq.net kontantkort har ju faktiskt haft 76öre/minut ett bra tag nu :D. Dessutom va MMS dyrare hos Djuice, fast sånt skickar man visserligen ytterst sällan.

Permalänk
Medlem

De tar ut en avgift på 30 kr om du inte ringer ett enda samtal, skickar ett sms eller använder gprs under en månad. Det är den enda haken på abonnemanget.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
De tar ut en avgift på 30 kr om du inte ringer ett enda samtal, skickar ett sms eller använder gprs under en månad. Det är den enda haken på abonnemanget.

Vart hittade du den informationen?
Jag såg att dom kunde ta ut en avgift under allmäna villkor punkt7. Men eftersom den punkten hänvisade till prislistan och det inte stod nått under prislistan så borde det vara 0kr tycker man.

Permalänk

Jag har beställt nu iallafall. Eventuella hakar dyker väl upp
Fast de verkar ju ärliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag har beställt nu iallafall. Eventuella hakar dyker väl upp
Fast de verkar ju ärliga.

Jag har kört djuice i snart ett år och inte haft några större problem med dem. Deras kundtjänst är ofta väldigt snabb, även om det ibland har krävts flera samtal för att fixa något. Dock har de ganska kass täckning, men det beror på Comviqs nät och inte något de har något inflytande över.

Jag ska byta till Comviq Kompis plus pga flickvän, men är väldigt nöjd med Djuice.

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem

kan även smyga med att man kan beställa ett kontaktkort laddat med 100kr gratis.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Vart hittade du den informationen?
Jag såg att dom kunde ta ut en avgift under allmäna villkor punkt7. Men eftersom den punkten hänvisade till prislistan och det inte stod nått under prislistan så borde det vara 0kr tycker man.

Ser det också nu. Tidigare fanns uppgifter om denna administrationsavgift, men jag hittar det inte heller. Det borde som du säger innebära att det är noll kr även om man låter telefonen vila en månad. Jag har även loggat in på mina personliga Djucie-sidor och hittar inte heller där någon administrationsavgiftsuppgift.