Permalänk
Medlem

19" TFT för 3000?

nån som vet nån bra skärm 19" som är bra till spel såsom cs osv
100Hz helst.
bra upplösning

mvh Andreas

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

lägg 1000:- + så får du viewsonic vx924 som sägs vara riktigt bra med sina 3ms i responstid
man skall dock inte stirra sig blind på ms.

sedan har ju även samsung en del bra modeller om du söker så hittar du recensioner på dessa här i forumet.

inte för att jag är haj men en tft klarar väl inte 100hz , det skiljer ju en del mellan tft och crt
en crt uppdaterar väl hela skärmen "bilden" på en gång medans en tft uppdaterar det pixlar som behövs, ni som kan rätta mig om jag har fel!

//Pumba

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumba
lägg 1000:- + så får du viewsonic vx924 som sägs vara riktigt bra med sina 3ms i responstid
man skall dock inte stirra sig blind på ms.

sedan har ju även samsung en del bra modeller om du söker så hittar du recensioner på dessa här i forumet.

inte för att jag är haj men en tft klarar väl inte 100hz , det skiljer ju en del mellan tft och crt
en crt uppdaterar väl hela skärmen "bilden" på en gång medans en tft uppdaterar det pixlar som behövs, ni som kan rätta mig om jag har fel!

//Pumba

Samsung 930BF då?? billigare bättre?

eller varför itne köpa en plasma eller LCD tv istället för nästan samma pengar
lägga till några tusenlappar och ha en 37" tv och datorskärm?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

jag rekomenderade vx924:an eftersom han skrev att han skulle spela en del.

vet ej om en 37"lcd tv är funkar kanon å lira bf2 eller cs eller vad han nu spelar.

//Pumba

Permalänk

svara på min senaste tft tråd

den finns på sida 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
Samsung 930BF då?? billigare bättre?

eller varför itne köpa en plasma eller LCD tv istället för nästan samma pengar
lägga till några tusenlappar och ha en 37" tv och datorskärm?

LCD-TV skärmarna brukar vara inriktade på film, vilket gör att de ofta inte är lika bra för spel (sämre respons). Du får inte speciellt hög upplösning med plasma, jämfört med en TFT eller CRT -datorskärm. De vanligaste upplösningarna för plasma är:

EDTV 852 x 480 VGA
HDTV 1024 x 768 XGA
HDTV 1024 x 852 XGA
HDTV 1024 x 1024 XGA
HDTV 1280 x 768 WXGA
HDTV 1365 x 768 WXGA

varav EDTV är det absolut vanligaste för någorlunda billiga plasmaskärmar, skall du ha HDTV-upplösning blir det genast dyrare.

För datorbruk är en LCD-TV bättre.

En 37":are kostar väl ungefär dubbelt så mycket som en 19" datorskärm?
Men när LCD-TV utvecklas lite och går ner i pris lite till, så kommer nog många fundera i samma banor som du.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
LCD-TV skärmarna brukar vara inriktade på film, vilket gör att de ofta inte är lika bra för spel (sämre respons). Du får inte speciellt hög upplösning med plasma, jämfört med en TFT eller CRT -datorskärm. De vanligaste upplösningarna för plasma är:

EDTV 852 x 480 VGA
HDTV 1024 x 768 XGA
HDTV 1024 x 852 XGA
HDTV 1024 x 1024 XGA
HDTV 1280 x 768 WXGA
HDTV 1365 x 768 WXGA

varav EDTV är det absolut vanligaste för någorlunda billiga plasmaskärmar, skall du ha HDTV-upplösning blir det genast dyrare.

För datorbruk är en LCD-TV bättre.

En 37":are kostar väl ungefär dubbelt så mycket som en 19" datorskärm?
Men när LCD-TV utvecklas lite och går ner i pris lite till, så kommer nog många fundera i samma banor som du.

ok tack!!

hmm d blir nog en samsung 913N nu 19" 8ms . för 3100:-
sen om några år kan man köpa en LCD Tv .

Visa signatur

|
|