Permalänk

Att ta ur fläkten ur nätdelen

Tjena.
Farsan har köpt ny dator och hans gamla fick jag att "leka" med =D
Efter ett tag så kom jag på att "AHA! Jag är hungrig!".
Efter att ha tagit en macka så gick jag tillbaka till den nu isärplockade datorn och tittade runt lite, undersökte nätdelen lite närmare o tänkte plocka ur fläkten i den.
MEN DET GICK JU INTE! :/
Någon illasinnad "typ" har lödit fast den.
Så jag tänkte (så smartare som mig vara) att jag kunde klippa loss den, men då behöver jag ju något att "stoppa in" sladdarna i, så frågan är:

Finns det någonting som det går att koppla in de båda sladdarna i som senare går att ansluta till müderkürtet, oder kanske kan man ansluta den till en extern strömkälla (hellst inte en till strömsladd )

jaa det var väl det. En klapp på huvudet till den som först kommer på en lösning.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

molex?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

va?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Ta ur fläkten ur ett nättagg?, finns den där så behövs den om du inte sätter flänsar på alla värmande delar i nätagget. vilken sladd skall du koppla in på moderkortet? Hoppas du menar den som sitter på fläkten, skarva in den på en molex isf.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Medlem

Det optimala skulle vara om du kopplade in dem två sladdarna i en molex

ot: tog du en dubbelmacka?

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Men alltså, den datorn ska inte användas...
Den ska styckas sönder (har typ redan gjort det).
Datorer som är över fem år gamla har inte rätt att leva---dra ström.

Citat:

ot: tog du en dubbelmacka?

Ostmackor.... med mjölk.............

Citat:

...molex

Var kan man köpa en "molex", ELFA?

EDIT#2364 (typ)
Fa-tsi-ken vad ni är sega på att svara

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

molexar sitter det en hel hög från dit nätagg... du koplar in ström till tillesemperl cd spelare å hårdiskar me sånna

Permalänk

aah... så jag bara tar en från en sån?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

hmm, "Datorer som är över fem år gamla har inte rätt att leva---dra ström."

min dator är minst 7 år gammal och jag använder den som speldator ..

du behöver en hon-molex

Visa signatur

<3

Permalänk

*har extremt gnällig farsa*
Måste lämna datorn nu (min är temporärt nere, väntar på att mitt nya chassi ska komma)

Tack för hjälpen, fungerar det inte så kommer jag väl tillbaka antar jag

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

provade för ett tag sen att koppla in en fläckt från ett nät agr klippte av en molex kontakt och lödde sedan ihop kablarna från fläkten med dessa i 12 volt men!!!!!!!! vid påslag av ström snurra fläkten i ca 1 sek sen dör kopplade ur den för att se om datorn skulle starta men samma sak igen nu är det bara en risig 300 mzh så de gör inget men vad kan ha hänt????kan de va kortis

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk

fläkten e kanske på 5 el. 7 volt

Visa signatur

-