Permalänk

Fullkoll.com - Kritik?

.

Permalänk
Medlem

Fint att den validerar.

Permalänk

Designen får mig att tänka på mCOBRA här på forumet. Hans stil
Jag gillar den.

Permalänk
Medlem

Det första jag reagerar över är hoppet i sidled som känns störande när man navigerar via länkarna i övre kanten

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, har dock 2 synpunkter:

1. Huvudmenyn (Start, Nyheter, Länkar, Kontakta) ser inte lika professionellt ut som resten av sidan, fast klar, det är ju en smaksak.

2. Eran välkommen text är lite missvisande, "en nystartad sida som bygger på ett ganska unikt koncept", vad är det ni vill ska vara unikt? Kryllar ju av nyhetsidor och bloggar osv så unikt? Njaa

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

I kontaktlistan passar inte den markerade länken med den mörka bakgrunden. Man ser inget alls... Annars tycker jag att det var behagliga färger på sidan.

Sedan låter det här lite märkligt:

Citat:

Vi har 8 gäster online och 1 medlem online

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Det första jag reagerar över är hoppet i sidled som känns störande när man navigerar via länkarna i övre kanten

Jag tror dock att det är rätt svårt att komma ifrån om man vill ha sidan centrerad. Du använder antagligen Firefox och i Firefox ändras centreringen beroende på om du har en scroll eller inte. I IE finns det alltid en scroll (den är inaktiverad ibland) och därför blir det aldrig sådär. Enda sättet att komma ifrån det är väl att vänsterjustera sidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Enda sättet att komma ifrån det är väl att vänsterjustera sidan.

Eller sätta overflow: scroll; på body.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

eller en dold div som fetar ut sidan... finns ett exempel här på swec..

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Tycker dessa underkategorier på varje sida är lite dryga....Speciellt på "kontak"-sidan...?

Permalänk
Medlem

Hmm, tillbakaknappen blir osynlig när man håller över den på alla sidor utom startsidan eftersom det är ljusare längre upp på sidan.

Jag tycker du borde ha någon annan rollover färg på alla länkar

Annars är sidan grymt snygg, men det är något med bannern som jag inte gillar men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är...

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

Sådan fruktansvärt orangefärg, den flyter ju ihop med bakgrunden och gör så man får svårt och läsa texten-

Permalänk
Medlem

Det slår SWELOCKERS på länksidan...

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska skippa toningen som är överallt på sidan
Jag tycker du ska ha den färgen som är vi första nyheten hela vägen och även ta bort toningen på bannern. Det ser itne bra ut med toning, enligt mig
Det blir för mycket toningar, speciellt när det både är i lodrät och vågrät riktning. Den enda toningen som jag skulle villja ha kvar är den som är på menyn med inloggning till venster. Det skulle vara snyggt om den flöt ihop med sidan längst ner.
Den oranga färgen på länkarna borde du nog göra något åt också

Jag gillar inte riktigt texten på bannern, den är lite för smal och lite för liten och sedan tycker jag du ska skippa det oranga till venster om texten

Mycket negativt, men jag hoppas du tar det på rätt sätt för jag tycker värkligen sidan är riktigt bra formgivningsmässigt. Själva designen och layouten är klockren! Mycket bra där!

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Kan hålla med någon tidigare att de oranga färgerna kan vara svåra att läsa ibland.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att knapparna på huvudmenyn skulle gå att klicka på, inte endast texten.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Jag tycker de skulle va trevligt om man kunde komenterat nyheterna.

Permalänk
Medlem

Snygg! säger inte mer.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Jag tror dock att det är rätt svårt att komma ifrån om man vill ha sidan centrerad. Du använder antagligen Firefox och i Firefox ändras centreringen beroende på om du har en scroll eller inte. I IE finns det alltid en scroll (den är inaktiverad ibland) och därför blir det aldrig sådär. Enda sättet att komma ifrån det är väl att vänsterjustera sidan.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46024...

andrin har en ful lösning som tvingar fram en scroll på alla sidor så man slipper hoppet i sidled

CSS

#ScrollbarEnforcer { position: absolute; top: 0; bottom: -1px; width: 1px; z-index: -1; }

HTML

<div id="ScrollbarEnforcer"></div>

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Med toningen i mitten på sidan där alla nyheter står så blir det oerhört svårt att läsa länkarna längst ner, då färgerna blir varandras motsatser... Exempel, Internet Explorer 7-nyheten och även SAW II. Annars ser det väl ganska bra ut (Ni får dock ett minus pga tables)

Permalänk

Det saknas en tillhörande irc-kanal imo.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Template is teh shit.

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Informatic
Så, nu kan alla registrerade medlemmar skriva. Har kommit en hel del mail där folk undrar hur man egentligen skulle få möjlighet till det, hoppas de skriver nu också...

Det låter inte alls bra... har vi väldigt annorlunda inställda skärmar än dig eller missförstår jag det du skriver, lust att posta ett screenshot så ska vi fixa det.

det kan mycket väl bero på min LCD-skärm, men många sitter ju med såna nu för tiden

EDIT: kollade på CRT:n... Det var mycket bättre där, men fortfarande liiiite..

Permalänk

Vackert. Inget annat, vackert.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

På sidan saknas info om vad sidan handlar om.
Hittar man sidan utan någon speciell info om det så vet man ju inte vad som är syftet med den.

På själva nyheterna tycker jag att även bilderna skall vara länkar till sidorna där nyheterna kommer ifrån.

Sen verkar det som att ni inte kollar sidan så noga i opera. Kan vara ett tips att testa den där. Ex under kontakt så hamnar telefonnumrena på två rader, inte så snyggt. Sen blir även det mesta centrerat i opera och det funkar på vissa ställen men på andra ser det ganska konstigt ut.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem

Den oranga färgen STICKER i mina ögon samt smälter ihop, försök välja en mjukare orange.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Informatic
Konstigt, ser fint ut i både IE och Firefox för mig?

Vad sidan handlar om bör nog förtydligas, ja - har inte tänkt på det...

Kanske därför jag skrev opera.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Snygg Design men när man kommer in på hemsidan har man ingen aning om vad den handlar om. Lite text om vad den handlar om kanske?