Permalänk
Medlem

Att bygga en dual-core monstershuttle

Tjena sweclockers,

Jag kommer syssla en del med tung grafik och har planer på att bygga mig en liten monstermaskin i shuttle eller shuttle-liknande chassi om ett par månader (kanske iofs skulle vänta med att posta tills dess iom att saker ändrar sig så fort:P).

Min fråga var väl mest om nån har erfarenhet av nåt liknande bygge, om det finns schyssta moderkort som man kan köra en 4200+ X2 Athlon eller liknande (måste vara dual-core) med, och där man också har plats för ett schysst modernt grafikkort, allt detta utan överdrivet med oväsen eller värmeutveckling. Går detta?

Är i USA för tillfället och tänkte sätta igång bygget i januari, finns det nåt jag tjänar på att köpa här nu och ta med, minne kanske?

Permalänk
Medlem

jag ahr för mig att det mesta var billigare i usa? men hade jag velat ha en monsterdator hade jag väntat tills amd släpper sin m2 sockel, då lanserar dem bla fx-60 eller fx-65 och athlon x2 5000+ och ev 5200+

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Men M2 ska dröja till Q2 2006 sägs det.. vet inte om jag vill vänta på det. Jaja får väl se...

Behöver väl inget uberhypermegamonster, det lönar sig sällan att köpa det allra allra senaste och vassaste (10% extra prestanda för dubbla priset.. nätack), men en dual core i shuttlelåda ska det allt bli...

Permalänk
Avstängd

X2 4800+
2x1024DDR Corsair cl2
X1800XT PE

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Annars är ett tips att köra på ett m-ATX-chassi, typ Silverstone SG01.

Visa signatur

RHCE