Lirar warcraft III och får ständigt Minnesfel

Permalänk
Medlem

Lirar warcraft III och får ständigt Minnesfel

Hej. När jag lirar ett spel som warcraft III vilket inte alls är särskilt krävande, Åker jag plötsligt ur spelet och en Fatal Error ruta kommer upp. Står massor om att det blev fel med minnet osv.
Vad beror detta på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testat att köra memtest?

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Avstängd

testa ta ur ett minne min bror gorde detta, visades sig vara fel på ett minne.

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

lutar åt ett kasst minne.. farsans dator hade problem med ett twinmosminne

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

kör memtest så får du reda på om det är något fel på minnena. Ser iofs att du har överklockat på dator1. Kan vara därför...att minena inte pallar med.

Permalänk
Medlem

ok. Då har jag frågor angående överklock o memtest. Jag laddade hem memtest86 eller vad det heter. Låg runt på 50 kb i storlek och det verkar vara väldigt komplicerat att använda. NÅgon som vet bättre alternativ för att felsöka minnena?
Sen har jag frågan angående överklockning. Jag höjde min processor från 2.2 till 2.4 och när jag lirar spel som Cs:s blir bilden väldigt fladdrig och bokstäverna byter plats =S
Jag höjde volten på cpu'n till 1,55 från 1.50 och processorn från 200 till 214 (kommer inte riktigt ihåg och orkar inte gå in i bios nu )
Sen fanns det andra saker som AGP någonting och där kunde man också ändra. Är det till grafikkortet då eller? Voltstyrkan o sånt till den hade jag på normal. Vet heller inte vart man ändrar RAMminnets hastighet o sånt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

komplicerat och komplicerat.. tanka hem ultimate bootcd och bränn på en cdrw och boota från den Där finns bla. memtest86

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

SwomP, kör allt på sina originalhastigheter och sina originalvolt. Du riskerar att förutom Warcraft 3 krasher att ha sönder komponenter i din dator. Du antyder här på att du har ändrat flera saker i bios som du inte riktigt vet vad de gör. Har du höjt minnenas hastighet utan att kollat om de går stabilt, "det är för komplicerat" att kolla i memtest. Kör en så kallad Clear Cmos och ifall du ska klocka något utgå då ifrån en guide. Jag är ledsen om jag låter fräck och uppläxande, men jag kan förutspå att något kommer gå sönder hos dig. Kolla vad som hände förra gången jag vågade vara elak mot någon. Det är bara mitt tips alltså att du gör saker i sin rätta ordning. Återställ allting till sina grundvärden och Warcraft 3 kommer fungera.

Uppläxning:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49974...

Noobclockning trots mina protester:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51133...

Permalänk
Inaktiv

Re: Lirar warcraft III och får ständigt Minnesfel

WC3 är överkänsligt mot minnesfel.

Permalänk
Medlem

Ok tack för att ni e snälla o hjälper iafall ;). Men det är ingen som kan säga mig om hur man får upp processorn till 2.4 från 2.2 utan att få konstiga störningaR? Jag har nog den bästa luftkylningen till CPU'n som finns. Den nya Zalman 9500 någonting. Ska man minska på RAM minnet eller?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Lirar warcraft III och får ständigt Minnesfel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
WC3 är överkänsligt mot minnesfel.

Så fär får jag på min nya burk och hade på min gamla burk...det händer inte ofta men lite då o då....tyckte förut det berodde på directx o några andra drivrutiner....men det är enbart minnet som tillverkar felet då?

Jag har då inga fel på mina minnen i memtest efter flera timmar....så hm *ponder*

EDIT: Enbart i wc3 händer det.

Kolla typ vilken directx version du har emot vilken windows version du har kanske det som kruppar.

Bara en vild gissning har säkert inget ihop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwoMp
Ok tack för att ni e snälla o hjälper iafall ;). Men det är ingen som kan säga mig om hur man får upp processorn till 2.4 från 2.2 utan att få konstiga störningaR? Jag har nog den bästa luftkylningen till CPU'n som finns. Den nya Zalman 9500 någonting. Ska man minska på RAM minnet eller?

alltså om du klockar upp fsb så går även minnet upp i hastighet. Det är antagligen det som sätter stopp för dig. Gå inte in och mixtra förrän du vet vad du gör! läst på ordentligt i guider och FAQ's.