Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varning för applestore

Permalänk

Varning för applestore

Beställde en Nano den 19:e oktober med löftet om leverans inom 5-7 dagar, väntar fortfarande. Nanon har inte ens kommit till Sverige. Köp inget från Applestore om ni inte har oceaner av tid.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

För mig tog det 2 dagar från beställning till leverans, du har helt enkelt haft otur, ring och hetsa de lite och se vad deras ursäkt är.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Varning för applestore? Lägg ner, ring dom istället om du inte har tålamod och sluta skriv skit om företag som är bra. Dom kanske har brist på varorna inne. Jag fick min ipod inom en vecka och det är jag nöjd med.

Permalänk
Medlem

Re: Varning för applestore

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Beställde en Nano den 19:e oktober med löftet om leverans inom 5-7 dagar, väntar fortfarande. Nanon har inte ens kommit till Sverige. Köp inget från Applestore om ni inte har oceaner av tid.

Har du ens ringt och pratat med kundservice? AppleStore har aldrig svikit mig.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

NEEEEJ inte en till "varning för" tråd, förökar dom sig genom delning eller vad?

Som sagts, så kanske du skulle ringa och försöka fixa det innan du postar på ett forum.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Grymt snyggt flaimat ungdomar! Klart som *** att jag har ringt AppleStore, jag har ringt dem två gånger. Jag skriver inte skit om Apple, jag gillar deras produkter. Däremot är Applestore helt jävla värdelösa.

I bekräftelsemailet man får står de att den är preliminär och att man skall få ett mail som definitivt bekräftar beställningen, och att man inte kan avbeställa innan det kommer. Jag har inte sett röken av något mail.

När jag ringer till Applestore så säger de att leveranstiden helt enkelt är lång, och att de inte kan lova säkert när min nano kommer. Första gången jag ringde så lovade de att den skulle komma senast imorgon, fredag, och att den var på väg från honkong. Andra gången jag ringde så skulle jag inte vänta mig att den kom före måndag, och något datum kunde de inte lova för de visste inte om det skulle bli några förseningar. Kort sagt, den kan komma när som helt och de tänker inte lyfta arslet ur vagnen för att undersöka vad det är som tar sådan tid. När jag beställt från tex LikSang och andra utlandsbaserade företag ahr jag aldrig väntat över 5 dagar, nu har jag väntat 22 dagar. Tycker ni verkliigen att det är rimligt?

Och till er kötthuvuden som inte tänker innan ni hoppar på någon, den här forumdelen är till för att diskutera, upplysa om- samt varna för olika företag. I min mening är applestore komplett värdelösa och skiter i kunderna eftersom att de vet att folk kommer beställa deras grejor ändå.

Syftet med den här tråden är att få folk att inse att vanliga elektronikkedjor och andra appleåterförsäljare är att föredra framför applestore.

Till er två som svarat lugnt och sansat, japp, jag har ringt - och eftersom att jag veckopendlar så har jag all rätt att bli upprörd när min nano inte dyker upp och jag får sitta på tåg och bussar och lyssna på motorljuden.

Till er andra två, se er om efter ett forum för kötthuvuden där ni kan skrika på varandra och bete er illa utan att blanda in vanligt folk.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Grymt snyggt flaimat ungdomar! Klart som *** att jag har ringt AppleStore, jag har ringt dem två gånger. Jag skriver inte skit om Apple, jag gillar deras produkter. Däremot är Applestore helt jävla värdelösa.

I bekräftelsemailet man får står de att den är preliminär och att man skall få ett mail som definitivt bekräftar beställningen, och att man inte kan avbeställa innan det kommer. Jag har inte sett röken av något mail.

När jag ringer till Applestore så säger de att leveranstiden helt enkelt är lång, och att de inte kan lova säkert när min nano kommer. Första gången jag ringde så lovade de att den skulle komma senast imorgon, fredag, och att den var på väg från honkong. Andra gången jag ringde så skulle jag inte vänta mig att den kom före måndag, och något datum kunde de inte lova för de visste inte om det skulle bli några förseningar. Kort sagt, den kan komma när som helt och de tänker inte lyfta arslet ur vagnen för att undersöka vad det är som tar sådan tid. När jag beställt från tex LikSang och andra utlandsbaserade företag ahr jag aldrig väntat över 5 dagar, nu har jag väntat 22 dagar. Tycker ni verkliigen att det är rimligt?

Och till er kötthuvuden som inte tänker innan ni hoppar på någon, den här forumdelen är till för att diskutera, upplysa om- samt varna för olika företag. I min mening är applestore komplett värdelösa och skiter i kunderna eftersom att de vet att folk kommer beställa deras grejor ändå.

Syftet med den här tråden är att få folk att inse att vanliga elektronikkedjor och andra appleåterförsäljare är att föredra framför applestore.

Till er två som svarat lugnt och sansat, japp, jag har ringt - och eftersom att jag veckopendlar så har jag all rätt att bli upprörd när min nano inte dyker upp och jag får sitta på tåg och bussar och lyssna på motorljuden.

Till er andra två, se er om efter ett forum för kötthuvuden där ni kan skrika på varandra och bete er illa utan att blanda in vanligt folk.

Det finns en hel del trådar här där topicen är "DB.com ÄR VÄRDELÖSA, AKTA ER!!!11!1!!" eller någon annan butik. Sen när man läser tråden så visar det sig att någon har mailat DB.com, Komplett eller vilken butik det är och inte fått svar efter 2veckor, när man egentligen skulle ha ringt. Sen ringer de butiken och så löser sig problemet på direkten och då är butiken jätte bra, den bästa som finns!

När du sen i första inlägget skrev att du inte hade fått din Nano och att det hade tagit år och därför var Applestore skit, så generaliserade väl folk dig, som en person som inte har tagit kontakt med Applestore via telefon, utan bara via mail och inte fått svar.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
eftersom att jag veckopendlar så har jag all rätt att bli upprörd när min nano inte dyker upp och jag får sitta på tåg och bussar och lyssna på motorljuden.

Varför inte kolla sig för efter en annan mp3spelare då det tydligen kommer att dröja ett tag innan du får den ifrån Applestore och helt enkelt avbeställer den du beställde därifrån och sen att dom skriver att man inte får göra det är rent ut sagt skitsnack då den väl knappast är specialbeställd bara för dig eller beställde du den där juvelvarianten som kostar nån mille vad jag vet :D.

Permalänk
Medlem

Märkligt, mina beställningar därifrån har alltid gått smärtfritt, men det kanske berodde på att produkten fanns i lager. Men å andra sidan är det dumt att lova ett datum man inte kan hålla.

Att kalla folk här för "kötthuvuden" är heller inte så uppskattat.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Folk i det här forumet verkar i allmänhet lida av social fobi, eftersom det första de gör när något går galet är att fråga här när de egentligen borde ringa butiken direkt. Och sedan döpa topic till "Varning för x" för de inte har levererat i tid är också helt idiotiskt.

Om du hade köpt en Powermac från Apple Store, fått en mus hemleverad och sedan om Apple vägrat skicka ut din Powerbook då, hade jag förstått varför man varnar för dom.

Nu är det emellertid som så att Apple är en av världens största datorföretag och om de inte kan leverera i tid så hade jag kontaktat dom direkt via telefon och frågad varför det dröjer och eventuellt kanske fått någon kompensation som tex. gratis frakt eller nåt i den stilen.

Hoppas att du får din iPod nano.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft nått problem med AppleStore, beställt därifrån 3 gånger i år och alla gånger har sakerna kommit inom (oftast långt tidigare) innan sista lev-datum..

nighteye: allt över 800kr, eller vad det är, har fri frakt från applestore

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lägg ner tjafsandet direkt. Jag kommer att hålla ett öga på denna tråden, så var rädda om era konton och följ reglerna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nano blev ju ganska eller är ju ganska populär. Det kan finnas många orsaker till att du inte har fått din spelare. Kanske har dom blivit erbjudna ett X antal spelare för leverans men kanske bara fått hälften hem. Det kan vara att efterfrågan är så pass stor att dom inte hinner tillverka lika många i samma takt, då brukar dom fördela upp leveranserna så att det blir lagom jämt.
Det kan även har hänt något på fabriken eller någon leverantör för någon del till den. Var ju rätt mycket snack om display-plastrutan som var otroligt kass, kanske har dom hittat en ny leverantör till den eller kanske det är under utredning.

Att Apple har lovat dig ett datum är tråkigt, men som sagts det kan har hänt något på vägen, därav detta som har hänt dig?

Att skriva Varning för du har beställt en produkt du vet är ny och populär och inte får den i tid tycker jag är överdrivit. Varning kan man skriva när ett företag försöker strunta i RMA eller blåsa en konsument på ett annat vis.

Jag tycker hädanefter att folk ska tänka på sitt val av topic, du kunde ha valt - Någon mer som har leveransproblem ifrån Applestore? Det skulle nog uppskattas av användarna här, samt du skulle antagligen fått fler svar. Många är trötta på alla varningstrådar som kommer titt och tätt, 90% av dom rätt meningslösa också då butiken har inte gjort fel i sig så dom förtjänar en varningstråd.

Och att kalla folk för kötthuvud eller va det nu va, lär inte göra så dina svar på din tråd blir bättre.

Mvh

Stefan

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/ArticlePages/200511/11/20051111035747_PFA/2...
Det här kanske är anledningen till att den är försenad.

Kan även säga att min syster hade "problem" med applestore, och fick alldrig sin dator på en lördag som det var utlovat.
Men hon fick den på tisdagen efter.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

Kötthuvuden var ju, om du läser hela tråden, en reaktion på de aggresiva svar jag fick på mitt första inlägg. Applestore har i min mening inte hanterat detta ärende snyggt, och jag har fortfarande inte fått min nano trots utlovat leveransdatum Vad som däremot är märkligt är att en bekant från samma stad som jag beställt en nano i samma färg och med gravyr, dvs. samma konfiguration som jag, över en vecka efter mig och redan fått den levererad. Är jag den enda som tycker att detta är märkligt. Jag har full förståelse om saker och ting blir försenat, men då skall man höra av sig och informera om detta istället för att lova nya datum hela tiden. Vidare så tycker jag att det är helt och hållet förkastligt att skriva att man kan vänta sig ett bekräftelsemail som bekräftar att ordern har gått fram, och sedan inte skicka ut det på nära en månad.

Applestore kan inte hantera sitt uppdrag, och jag rekommenderar alla att köpa sin appleprodukter hos vanliga återförsäljare i er egen stad.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Kötthuvuden var ju, om du läser hela tråden, en reaktion på de aggresiva svar jag fick på mitt första inlägg. Applestore har i min mening inte hanterat detta ärende snyggt, och jag har fortfarande inte fått min nano trots utlovat leveransdatum Vad som däremot är märkligt är att en bekant från samma stad som jag beställt en nano i samma färg och med gravyr, dvs. samma konfiguration som jag, över en vecka efter mig och redan fått den levererad. Är jag den enda som tycker att detta är märkligt. Jag har full förståelse om saker och ting blir försenat, men då skall man höra av sig och informera om detta istället för att lova nya datum hela tiden. Vidare så tycker jag att det är helt och hållet förkastligt att skriva att man kan vänta sig ett bekräftelsemail som bekräftar att ordern har gått fram, och sedan inte skicka ut det på nära en månad.

Applestore kan inte hantera sitt uppdrag, och jag rekommenderar alla att köpa sin appleprodukter hos vanliga återförsäljare i er egen stad.

Jag förstår varför du är så irriterad på Applestore, det skulle jag också vara om jag var i din sitts.
Men, du måste också förstå att det skapas massa trådar där folk varnar för en butik där trådskaparen verkligen skriver om ett hat för butiken bara för att de inte har svarat på ett mail, sen när de ringer butiken, så löser sig problemet på direkten.
Det var därför folk lacka ur på dig från början, skulle du ha skrivit varför du varnar för Applestore i ditt första inlägg och att du har ringt de, så skulle aldrig någon lackat ur på dig.

Har du pratat med Apple igen och fått ett nytt datum? Sen så tycker jag inte att man ska varna för Applestore pga just en sak, för de säljer ju en hel del och alla företag får problem. Om jag nu har fel och någon nu vet ett företag som aldrig har gjort fel och är i ungefärsamma storlek som Applestore, så berätta för mig

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

Ok, jag medger att rubriken kanske är väl drastisk, jag vill mest upplysa om att man inte skall förvänta sig att saker och ting fungerar friktionsfritt med applestore. När jag ringde tidigare idag lovade de att undersöka och sedan ringa tillbaka, ingen har kontaktat mig efter det. Om de inte ringer idag så måste jag säga att deras agerande är ytterst nonchalant.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Japp, applestore är inte det snabbaste och kundvänligaste altenativet enligt många.

Permalänk

Nu har jag tillslut fått min nano efter nära en månads väntan. Jag är mycket nöjd med den, och AppleStore har lovat att skicka ett tillbehör som kompensation för den långa väntetiden. Den goodwill som AppleStore visar genom att skicka en kompensation tycker jag visar att de gör sitt bästa, och jag tycker att man kan vara nöjd i det stora hela. Leveranstiden var i mitt fall under all kritik, men de tog åt sig av kritiken och nu är allt löst.

Varning för Applestore var med andra ord att ta i lite för hårt, precis som ni andra påpekade. Om ni beställer, bered er på att dt kan ta tid, men i slutändan blir ni hur som helst nöjda!

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Nu har jag tillslut fått min nano efter nära en månads väntan. Jag är mycket nöjd med den, och AppleStore har lovat att skicka ett tillbehör som kompensation för den långa väntetiden. Den goodwill som AppleStore visar genom att skicka en kompensation tycker jag visar att de gör sitt bästa, och jag tycker att man kan vara nöjd i det stora hela. Leveranstiden var i mitt fall under all kritik, men de tog åt sig av kritiken och nu är allt löst.

Varning för Applestore var med andra ord att ta i lite för hårt, precis som ni andra påpekade. Om ni beställer, bered er på att dt kan ta tid, men i slutändan blir ni hur som helst nöjda!

Trevligt att det löste sig

Jag har fått känslan att när Apple skapar en partner/butik har de som krav att man ska till 100% hjälpa kunden och få kunden nöjd. Apple verkar tänka mer på kunderna än vinsten och det e najs tycker jag ^^ Synd bara att man inte har råd med en Mac :/

Det här är helt subjektivt så ingen tror något annat

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800