Permalänk
Medlem

damm problem

Finns det ett sätt att isolera burken från damm att dras in? Finns det speciella filter som man kan sätta på 80mm hålen?

Visa signatur
Permalänk

tunna dammsugarfilter funkar annars finns det speciella filter också som förmodligen funkar bättre (har dock inte orkat kolla efter nått)

Visa signatur

bla bla bla... :P

Permalänk
Medlem

Gör ditt rum lite renare och städa oftare. Jag har helt vanliga 80 mm fläktar i min dator som är 1 år gammal och har ännu inte sett till några stora dammtussar

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

kolla gtek.. finns filter där man sätter framför fläktar.. en anna sak är ju att täppa för smygluft.. .. www.gtek.se

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=409&session=cec2f5f...
den är nog bättre än den andra filtret som fanns.. den skulle iaf jag ha använt..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Ställ in datorn i garderoben! Fungerar speciellt bra om du är 17årig datornörd då de infekventa klädbyterna gör att garderobsdörren aldrig öppnas, varvid dammnivån kommer vara konstant låg.

Eller så köper du en dyr datorfilt som försöker få 2dimensionellt att vara en kool översättning av tunnt.

Eller så köper du ett tunt dammsugarfilter. Vilket givetvis är den absolut bästa rådet du fått i den här tråden! (Bah, städa...)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej Blippe!

Dammsugarpåse är ingen dum idé. Om man inte provat det förr. Det har jag, och det visar sig att genomströmningen minskar dramatiskt, på gränsen till stillastående. Inte speciellt märkligt, med tanke på att en typisk dammsugare har en motor på 1 kW och en sugförmåga på åtskilliga hundra watt. En datorfläkt om kanske 2-3 watt suger inte direkt ett bowlingklot genom en trädgårdsslang...

Jag har framgångsrikt använt nylontyg, silke och andra täta tyger. Ett tips är att inte spänna tyget, utan det ska vara slappt så porerna blir så små som möjligt. De finaste dammpartiklarna tar sig givetvis gladeligen igenom, men att filtret snabbt "växer" av damm vittnar om någon form av verkan.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Eller så städar man burken ofta
Det funkar för mig

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Eller så lånar man dammfilter från jobbet

Funkar för mig...

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

har inbyggda dammfilter i fronten på mitt kandalf, funkar ypperligt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Strumpbyxor funkar fint.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Strumpbyxor funkar fint.

Japp, klipp sönder ett par strumpbyxor. Nu är det ju lite tveksamt om du har ett par. Men din flickvän eller mamma kanske har ett par som ska slängas.