Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa mjukvarulicens i USA?

Permalänk

Köpa mjukvarulicens i USA?

Jag funderar köpa Macromedia Studio 8 i USA i en fysisk datorbutik (ej nätet).

Jag undrar dock på vilket sätt man registreras som ägare till licensen.

Är det kvittot från butiken som avgör att man är ägaren, eller måste man registrera sig på något sätt?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det brukar gå till så att man registrerar sig på tillverkarens webbplats. Varför vill du bli registrerad förresten? Du får ju med licensbeviset när du köper mjukvaran. Att regga sig brukar bara vara ett säkert sätt att få mer spam i inkorgen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Ok, så licensbrevet ligger i boxen? Ja, då behöver jag ju inget mer

Tänkte på hur det går till att uppgradera sen till Macromedia Studio 9 när det kommer. Måste jag visa upp mitt licensbrev då för att köpa den billigare uppgraderingen?

Eller om jag repar/tappar bort skivan. Bara visa värdebevis så kan jag ladda ny?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att du vill köpa Macromedia Studio 8 och senare i framtiden köpa uppgraderingen version 9 till ett billigare pris.
Flesta företag brukar köra ge en upgraderingsdel, man kan alltså inte uppgradera till version 9 om man inte redan har version 8 tex.

Alternativt kan företaget sälja en helt fristående uppgradering (som inte kräver tidigare versioner) till ett lägre pris där dom kräver din tidigare produktnyckel för tex version 8.

Vilket sätt dom just macromedia kör på får du kolla upp på deras hemsida alt kontakta dom.