Behöver tips och råd ang. RAM och Multitasking

Permalänk
Medlem

Behöver tips och råd ang. RAM och Multitasking

Ahoj!

Det har blivit dags för mig att göra mig av med min gamla burk och investera i någonting modernare och snabbare...

Jag är just nu i slutet av valet av komponenter och har endast kvar RAM.

Och nu raskt över till min fråga.

Vilket av dessa två alternativ skulle vara det mest optimala för multitasking och varför?

alt. 1) 2st snabba 512MB

alt. 2) 2st 1GB Value Ram (low budget)

Jag arbetar mycket med Visual Studio 2005, Photoshop CS2, Adobe Image Ready, Dreamweaver och så lite 3D Studio Max 7. Jag har även en massa småprogram igång som t.ex. Winamp, Firefox, MIRC etc. etc. Det är inte ovanligt att jag har 20 fönster öppna samtidigt + en massa processer/servrar körandes i bakgrunden

Så frågan är om jag ska lägga ut lite extra på ett par schyssta lite dyrare minnen 2x512 som kommer prestera snabbare? Eller om jag ska välja 2GB för att försöka undvika page file swapping så mycket som möjligt?

Såhär kommer mitt nya system att se ut:

AMD Athlon 64 X2 3800+
ASUS A8N-SLI Premium
ASUS GeForce 6800 GT
Tagan 2force TG480-U22 480W
Western Digital Raptor WD740GD 74GB
Lian Li PC-767

Mvh,

Multitaskingguy

Permalänk
Medlem

ge mig ditt chassi and I'll answer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2GB är ett givet val.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ingen mer som har några rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa datorn på komplett har dom Twinmos 2x1024mb minnen fina minnen för ca: 2000kr nu, Om det är datorbutiken så kör på A-DATA 2x1024MB

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz@4.5GHz[H70] - MSI P67A-GD55 REV B3 - Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE -
GeForce GTX 570 1280MB SLI - Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" - 2TB Seagate Barracuda XT 7200.12 SATA III -
Corsair AX 1200W 80+ GOLD - Cooler Master Storm Sniper Mesh Version

Permalänk
Medlem

hmm det var en annan kille som också rekommenderade twinmos 2x1024... kanske borde satsa på det. Går de att överklocka?