billigt och bra ljudkort, vilket?

Permalänk
Medlem

billigt och bra ljudkort, vilket?

hej jag har funderingar på att köpa ett nytt ljudkort.
är detta bra? http://www.webhallen.com/prod.php?id=46911
eller finns det något bättre i samma prisklass?
just nu kör jag på det integrerade ljudkortet på mitt asus p5gd1 moderkort, hur stor skillnad blir det?

Visa signatur

<||Datorn: prescott 3.0@3.75||2*512MB kingston valueram (400mhz)||asus P5GD1||Gainward 6600gt "gs"||superpi 1MB: 36sek||>

Permalänk
Medlem

Skillnad, hmm det beror på vad du kör med för ljud system?
Vad gör du med datorn? Håller du ofta på med musik på datorn? (Skapa,lyssna osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr4y3r
Skillnad, hmm det beror på vad du kör med för ljud system?
Vad gör du med datorn? Håller du ofta på med musik på datorn? (Skapa,lyssna osv)

Jag lyssnar mycket på musik, inte så petig med ljudet, anledning till bytet är att drivrutiner till mitt nyvarande ljudkort, har testat de flesta, inte vill fungera med vissa spel, så jag tänkte bara köpa ett lite billigare som ändå låter lika bra/bättre än det integrerade...

Visa signatur

<||Datorn: prescott 3.0@3.75||2*512MB kingston valueram (400mhz)||asus P5GD1||Gainward 6600gt "gs"||superpi 1MB: 36sek||>

Permalänk
Medlem

ett audigy 2 zs bulk för ca 650 spänn är väl värt pengarna.. fast det kanske är lite för dyrt?

då får du iaf ett schysst ljudkort till både spel och musik för en snäll slant...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
ett audigy 2 zs bulk för ca 650 spänn är väl värt pengarna.. fast det kanske är lite för dyrt?

då får du iaf ett schysst ljudkort till både spel och musik för en snäll slant...

är det kortet bättre än det audigy 4 som jag länkade till??
annars ligger det i rätt prisklass:)

Visa signatur

<||Datorn: prescott 3.0@3.75||2*512MB kingston valueram (400mhz)||asus P5GD1||Gainward 6600gt "gs"||superpi 1MB: 36sek||>