Permalänk
Medlem

Pata -> Sata

Jag behöver en Pata till Sata adapter, vart kan man hitta sådana?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

vil presis vad du e ute efter.. kolla på webhallen komplett kylning mm alla affärer där de säljer dator prylar dustin elfa kanske... dock så är du med veten om att du måste ha ström till de med va?... har tyvär inte tid att googla fram en sj då jag ska fixa lite med datorn som ska slevas

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är det en http://www.webhallen.com/prod.php?id=17483 sådan du behöver?
Eller är jag fel ute?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Vi behöver åt andra hållet, det är det som är grejen ;P

Annars är vårt problem att varje gång vi tar ut en av min polares 250gigare så vägrar windows att starta. Och eftersom han vill ha en STOR del personliga filmer och bilder från min dator så vill vi kunna ta ut ena hårdisken och dra över den till mig, tanka över grejer och ta tillbaka den.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Ah, dom kanske inte funkar åt båda hållen..
Annars finns ju externa kabinett.. Tror inte dom är så mycket dyrare.

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

köp ett kontrollerkort för 250 spänn istället!

Permalänk
Medlem

zpiz^.. vad jag förstog så har cerpa ide-diskar medans hans polare inte har det.. och ska då bara använda den i sin dator tillfälligt medan han lägger över filmer m.m. och sen tillbaka med disken till hans polares dator sen.. då borde väl den där funka tkr jag.. eller har jag fel?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Båda har ide, problemet är att när vi tar ut hans egna hårdisk så startar inte windows på andra, säger att det är något fel på hårdisk konfigurationer och grejer. Helt sjukt iallafall.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

men vad är det då du ska ha? om båda har ide förstår jag inte vad du ska med en sata konverter till förklara..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Nu får du ta och förklara här Är det inte så att du måste byta boot ordning i BIOS då?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Nu får du ta och förklara här Är det inte så att du måste byta boot ordning i BIOS då?

Det tror jag oxå, har själv vart med om det
men de fixar man lätt ifall man byter boot ordning