Permalänk

Åsikter om "snurr-telefoner" (SE s700/w550)

Jag är lite småsugen på en SE w550 men är något tveksam till att vara tvungen att snurra åbäket varje gång jag vill åt knappsatsen. på de exemplar av s700 och w550 jag testat tycker jag att det känns konstigt men samtidigt tror (eller snarare, hoppas) jag att man kanske vänjer sig vid det efter ett tags användning.

hur upplever ni andra (f.d., nuvarande o framtida) användare "snurr-telefoner"? hit or miss?

alla åsikter välkomna!

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson har haft en modell näst intill identisk med S700 till utseendet i Japan ett bra tag innan den kom här och vad jag har förstått så blev det en hit där, precis som S700 här.

Jag tror du vänjer dig, precis som på samma sätt med en clamshell-telefon. Lite ovant i början med släpper efter några dagar intensivt användande.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

clamshell verkar vara betydligt smidigare. Verkar inte vara särskilt praktiskt att behöva snurra skiten när man vill komma åt knapparna...

EDIT: Motorola gjorde väl en telefon med sån där snurrmekanism en gång. Vad jag kommer ihåg så sågades den totalt eftersom att det var opraktiskt. Underligt att jag inte har hört nåt om s700

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

En polare har en sån telefon en Sonyericsson heter någe på 700a kommer inte riktigt ihåg. Vare gång det ringer så snurrar han bara upp den med en hand på någe konstigt vis jag tycker det är lite obekvämt. Men jag tror man lär sig efter ett tag.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

s700 är trevlig, haft den 2(?) år.
Härligt upplösning på skärmen med! Enda som störde mig var, att den var lite tjock. Kanske inte så praktisk om man måste öppna/stänga hela tiden, men går bra när man haft den ett tag.

Hade en z600 innan(clamshell) och nu en k750, alla suveräna;>

Permalänk
Medlem

men man behöver ju inte öppna och stänga den hela tiden, du svarar, navigerar, tar bilder och ringer (ur telefonboken) utan att öppna den. Jag tycker båda två är trevliga telefoner (har iof inte provat W550, men jag antar att den funkar mycket likt S600, och den har jag provat)

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Jag var tveksam till snurrfunktionen också innan jag började använda W550i, men nu gillar jag den. Något som är negativt med telefonen är dock att den är ganska tjock och därför rätt obekväm att ha i byxfickan. Kan du stå ut med det samt faktumet att den inte har minneskortsplats så är det ett bra köp i min mening.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Det enda tillfället då du egentligen kommer att använda knappsatsen är:

- När du skriver SMS (skriver du många SMS kanske det blir problematisk)
- När du slår in ett nummer du inte har i telefonboken
- När du gör anteckningar, använder kalkylatorn eller skriver in saker i kalendern
- När du skriver in en webbadress du inte har i favoriter

Det är de saker man använder knappsatsen på en telefon till oftast. Och hur ofta gör du någon av dessa ofta utom nummer ett på listan?

Dessutom vänjer man sig. Jag har mer eller mindre bestämt mig för en W900 i vinter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Hah, det var ju mycket man tjänade på att portera till Knock Out om man skulle köpa en W900, hela 57:-.

På Katshing då alltså, hoppas det blir bättre erbjudande, är riktigt sugen på en sån.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en S700 av en arbetskamrat förra veckan och den fungerar bra. Lite seg kanske och kameran är väl inte den bästa.

Men snurrfunktionen känns modern och lite småsexigt är det ju när man bara fäller ut den till en fjärdedel på sant reklamvis

OT: Kan man flasha eller göra något annat skoj med sin S700 så den blir bättre. Såsom K750 kan uppgraderas till W800?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Hah, det var ju mycket man tjänade på att portera till Knock Out om man skulle köpa en W900, hela 57:-.

På Katshing då alltså, hoppas det blir bättre erbjudande, är riktigt sugen på en sån.

Huh?

Comviq Knock-Out obundet (Portering 2G/3G)
Priset är inkl. inträdesavgiften 4 167 kr

org pris = 4600.

Håller för övrigt med det som sagts. Det är upp till en själv om man vill ha en snurrfunktion eller inte. Jag tycker det är väldigt bra, använder knappt knappsatsen.

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem

Re: Åsikter om "snurr-telefoner" (SE s700/w550)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
Jag är lite småsugen på en SE w550 men är något tveksam till att vara tvungen att snurra åbäket varje gång jag vill åt knappsatsen. på de exemplar av s700 och w550 jag testat tycker jag att det känns konstigt men samtidigt tror (eller snarare, hoppas) jag att man kanske vänjer sig vid det efter ett tags användning.

hur upplever ni andra (f.d., nuvarande o framtida) användare "snurr-telefoner"? hit or miss?

alla åsikter välkomna!

Jag tror helt klart att man vänjer sig vid att ha en "snurr-telefon". Jag tycker varken det är en "hit or miss".

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saminos
Huh?

Comviq Knock-Out obundet (Portering 2G/3G)
Priset är inkl. inträdesavgiften 4 167 kr

org pris = 4600.

Håller för övrigt med det som sagts. Det är upp till en själv om man vill ha en snurrfunktion eller inte. Jag tycker det är väldigt bra, använder knappt knappsatsen.

Jag skyller på att sidan var tillfälligt korrupt när jag kollade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
clamshell verkar vara betydligt smidigare. Verkar inte vara särskilt praktiskt att behöva snurra skiten när man vill komma åt knapparna...

EDIT: Motorola gjorde väl en telefon med sån där snurrmekanism en gång. Vad jag kommer ihåg så sågades den totalt eftersom att det var opraktiskt. Underligt att jag inte har hört nåt om s700

Tror det är Motorola V70 du tänker på. Har för mig det ska komma en ny sådan eller om den redan kommit

EDIT:
Uppföljaren heter V80 men om den kommit redan nu törs jag inte svara på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Tror det är Motorola V70 du tänker på. Har för mig det ska komma en ny sådan eller om den redan kommit
http://itc.ua/img/dpk/2002/8/v70.jpg

EDIT:
Uppföljaren heter V80 men om den kommit redan nu törs jag inte svara på.
http://images.mobilefun.co.uk/graphics/misc/v80closedopen2.jp...

http://www.gsmarena.com/motorola_v80-609.php

Den kom sent 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
http://www.gsmarena.com/motorola_v80-609.php

Den kom sent 2003.

Oki då vet man det. Såg även nu att han inte tyckte om att man tog bilden =/

Permalänk
Medlem

Jag köpte s700i'n när den kom ut. det enda som störde mig var att den var tjock som en säl och när man vred ut den så var den större än underarmen typ.. detdär med att snurra har man lärt sig att fixa till, går snabbare än när jag ska öppna en mobil med sk. clamshell utomordentlig skärm och kamera! stor och bra knappsats, och hyggligt med MB i utrymme original.

//Mattias

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk

Vad tror ni om W900 då?

När kan Tre tänkas släppa den?

Permalänk
Medlem

jag har haft en s700i och jag älskade snurr-funktionen

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey