Uppdatera bios på A8N-SLI Deluxe, vilken guide?

Permalänk
Medlem

Uppdatera bios på A8N-SLI Deluxe, vilken guide?

Ok,

Jag vill uppdatera BIOS på mitt moderkort, men när man går in på ASUS sida och ska välja guide så vet jag inte vad man ska välja, A8N finns ju inte med!? http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments...

Så hur gör jag? Jag har laddat hem den senaste BIOS'en (1015). Laddade även hem någon "Asus update" men den kan inte hitta mitt moderkort...

Kör Windows x64.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

javascript:model_click("1","A8N-SLI Deluxe","A8NSD014.zip")
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...

Bios 1015 för a8n sli deluxe

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Jo, alltså, jag har redan filen... Vet bara inte hur jag ska göra för att flasha om biosen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det står i handboken som följer med moderkortet hur du ska göra
på installations cd´n finns verktyg för att instalera nya biosfiler

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Problemet ligger troligen i att du kör just Win x64......
Jag tror inte att ASUS update hittar i x64..!

Jag har testat att köra med x64 men lade ner det när saker och ting började krångla med BIOS och ingen visste hur jag skulle göra....
!!tips!! ring ASUS Nordic :08-5889 8900

Permalänk
Medlem

Boota från diskett och flasha. Har flashat via Win (32) och via diskett, båda metoder funkar lika bra.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Börjar från början...

r-son: Jo, men det programmet kan inte hitta moderkortet (x64 relaterat)

muroc: Bra tips där att ringa dem, får väl göra det om det blri akut.

johle: Tyvärr har jag ingen floppy drive och ingen brännare heller... Vet inte om jag vågar göra på det sättet heller då det verkar vara stor (relativt iaf) risk att man pajjar bios.

Jag forskar vidare...

P.S. Är MYCKET nöjd med x64 annars, ca 150 extra poäng i 3dmark 05 och snabt och stabilt överlag. Har aldrig fått en korrupt x64 installation vid överklockning heller, något som hände alldeles för ofta med x32... D.S.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
johle: Tyvärr har jag ingen floppy drive och ingen brännare heller... Vet inte om jag vågar göra på det sättet heller då det verkar vara stor (relativt iaf) risk att man pajjar bios.

det är lika stor risk (om inte större?) att flasha via windows, visst, man är lite pirrig första gången man ska flasha och tänker ungefär: "omg, detta kommer gå åt pipan" (gjorde jag iaf ^^) men det är lättare än man tror.

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |