BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

NU ÄR JA IRRETERAD !!!

Kan någon svara på varför allt blir fel när ja ger order med hjälp av klick på kartan...

Klickar ja på en punkt å skall tex sätta anfall här mm så hamnar aldrig symbolen där ja klickar .. ghaaaa blir förbannad på de här skitspelet som bara strular..

De är ju omöjligt att vara comander, man kan ju inte lägga ut arteleri på rätt ställe, eller skicka material mm..

Nån som vet nån fix ?

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

Hmm ska låsa upp ett vapen nu. Vilket ska jag ta, PKM/G3/M95?

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
10 kills osv för olika utmärkelser gäller för en och samma runda. Man får inrikta sig på en klass alltså och nästan bara köra den. Fast en del av de högre märkena har t.ex. 50 kills totalt också.

Om man lirar som medic, och skjuter 10 pers i tanken, får man ändå medicutmärkelsen då, eller det gälls bara som... tankskjutare?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pdaddy
NU ÄR JA IRRETERAD !!!

Kan någon svara på varför allt blir fel när ja ger order med hjälp av klick på kartan...

Klickar ja på en punkt å skall tex sätta anfall här mm så hamnar aldrig symbolen där ja klickar .. ghaaaa blir förbannad på de här skitspelet som bara strular..

De är ju omöjligt att vara comander, man kan ju inte lägga ut arteleri på rätt ställe, eller skicka material mm..

Nån som vet nån fix ?

Pdaddy

Hehe, visst är det irriterande! Men händer det varje gång? Mig har det bara hänt en gång så jag gissade att det var en tillfällig bugg just då.
En annan sak som jag fann störande var när jag flög och fanskapet inte laddade på ny ammo när jag flög förbi. Kul å flyga runt utan bomber...

Sry, ingen hjälp kanske men lite tröst.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Hehe, visst är det irriterande! Men händer det varje gång? Mig har det bara hänt en gång så jag gissade att det var en tillfällig bugg just då.
En annan sak som jag fann störande var när jag flög och fanskapet inte laddade på ny ammo när jag flög förbi. Kul å flyga runt utan bomber...

Sry, ingen hjälp kanske men lite tröst.

Jo de är fasiken varje gång... Skall testa en annan server än BBB's å se om de va lika dant (har för mig de)..

Haha flyga utan bomber, de e ju kul..

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Om man lirar som medic, och skjuter 10 pers i tanken, får man ändå medicutmärkelsen då, eller det gälls bara som... tankskjutare?

Då får du medicutmärkelsen. Jag har tagit mina flesta basic-badges när jag flugit flygplan, så en kill är en kill oavsett vapen. Undantaget kniv, pistol, explosive ordinance osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Då får du medicutmärkelsen. Jag har tagit mina flesta basic-badges när jag flugit flygplan, så en kill är en kill oavsett vapen. Undantaget kniv, pistol, explosive ordinance osv.

Gött! Hur fungerar det när man lämnar rundan innan den är slut, får man tillgodoräkna sig sina poäng (och utmärkelser) ända? Blev utslängd från en server igår pga uppkopplingen, men hade hunnit gå upp en rank. Sen på nästa server gick jag upp i rank igen, samma rank förövrigt...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Gött! Hur fungerar det när man lämnar rundan innan den är slut, får man tillgodoräkna sig sina poäng (och utmärkelser) ända? Blev utslängd från en server igår pga uppkopplingen, men hade hunnit gå upp en rank. Sen på nästa server gick jag upp i rank igen, samma rank förövrigt...

Tror att man måste ha spelat i 10min eller nåt sånt för att rundan ska gälla. Inte 100 på tiden dock, men jag kan försöka ta reda på det.

Permalänk

Okej, tio minuter låter rätt så schysst.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Vra ju inget vidare nu ju. Vi får nog komma överrens om en tid som vi ska spela på, så att alla kommer in samtidigt.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk

Finns det nå man kan skriva in i consolen som ser hur mycet minne/ram som BF2 andvänder sig av eller som andvänds totalt???

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk

hej undra en grej... vilken grafik bore jag kunna ha med mitt system i detta spel (BF2)

AX800XT (X800XT pe) 256mb
1024mb ram 400mhz cl 2.5
cpu AMD athlon64 3200+ 2ghz
win xp
samt senaste uppdateringarna till ATI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InferNoll
hej undra en grej... vilken grafik bore jag kunna ha med mitt system i detta spel (BF2)

AX800XT (X800XT pe) 256mb
1024mb ram 400mhz cl 2.5
cpu AMD athlon64 3200+ 2ghz
win xp
samt senaste uppdateringarna till ATI

Kommer funka super ditt system jag har X700PRO 256Mb och kan nästan köra allt på högsta utan att det laggar å fpsn går inte ner heller.

MEN jag blev tvungen att köpa mig 1Gb ram till från 1gb eftersom BF2 skräver så himmla mycket så gick BF2 ut i virituellaminnet och då gick det segare.

//Tommy

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Har problem , har precis fått BF2 plus SF och installerade dessa två och märkte att grafiken inte va som den skulle så jag uppdaterade o startade om datorn och när jag skulle starta BF2 så Kom de nå konstigt brus och den laddade i några sekunder sen blev jag utkastad till skrivbordet , NÅn som har haft samma problem o löst det ? Hjälp snälla

Permalänk
Medlem

var sätter man på V-sync eller e det nått som bara funkar me nvidia kort ???
(sitter på ett X800SE)

Permalänk

Finns det nå man kan skriva in i consolen som ser hur mycet minne/ram som BF2 andvänder sig av eller som andvänds totalt???

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att minera BF2 och se ctrl + alt + delete och kolla efter hur mkt det drar?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Finns det nå man kan skriva in i consolen som ser hur mycet minne/ram som BF2 andvänder sig av eller som andvänds totalt???

Precis när du stängt ner BF så kör ctrl-alt-delete och kolla what din max minnes användning är, commit charge/peak. Ganska säker på att BF2 har gett dig det värdet.

Jag hamnar på 1.5gig i 1600x1200 4x aa, allting på high.

Permalänk
Medlem

Kan inte använda mitt upplåsta vapen

Hej!

Låste upp mitt Medic vapen inatt. Nu förstår jag inte hur jag gör för att välja det. Antar att man skall göra något i BFHQ? Kolla på mitt screenshot hur det ser ut i menyn.

Screenshot

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

Väljer det nya vapnet gör du i ett spel, där du väljer vilken klass du vill spela som finns det en pil under vapnen där du kan välja att spela med det nya eller det gammla vapnet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Väljer det nya vapnet gör du i ett spel där du väljer vilken klass du vill spela som finns en pil under vapnet där du kan välja att spela med det nya lr det gammla vapnet.

Tack!

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk

Jag fattar inte att rankade servrar får ha teamkill avslaget samt att skada sig själv.

Spelade på en sån Karkand idag. hälften C4ade upp sig på hustaken, begärde supplybox och bara kastade C4.

De som inte kom upp på taken spawnade när andra klarat det.

Så irriterande. iofs kan det knappast vara särskillt taktiskt bra då man rätt snabbt gick upp i ledning med vanligt spelande men rankade servrar ska hålla viss klass?!?!?!

Isåfall får de ta tillbaka Knife-only-banor också!

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Jag fattar inte att rankade servrar får ha teamkill avslaget samt att skada sig själv.

Spelade på en sån Karkand idag. hälften C4ade upp sig på hustaken, begärde supplybox och bara kastade C4.

De som inte kom upp på taken spawnade när andra klarat det.

Så irriterande. iofs kan det knappast vara särskillt taktiskt bra då man rätt snabbt gick upp i ledning med vanligt spelande men rankade servrar ska hålla viss klass?!?!?!

Isåfall får de ta tillbaka Knife-only-banor också!

Jag trodde att rankade servrar var tvungna att köra med vissa inställningar, t.ex. Friendly Fire On etc, men så är det alltså inte?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010

Jag trodde att rankade servrar var tvungna att köra med vissa inställningar, t.ex. Friendly Fire On etc, men så är det alltså inte?

Det trodde jag iaf. Så besviken att den fick vara rankad... =/

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Pratade med en av mina bästa vänner idag. han jobbar med BF2 menyn. han sa att om all gick som det skulle så kommer man kunna klippa o klistra in IP från windows, inte bara från spelet när nästa patch kommer. han snackade om något mer men jag har glömt vad (dåligt närmninne)

Han klagade också att dom inte hade en lowspec dator att testa spelet på lol.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Pratade med en av mina bästa vänner idag. han jobbar med BF2 menyn. han sa att om all gick som det skulle så kommer man kunna klippa o klistra in IP från windows, inte bara från spelet när nästa patch kommer. han snackade om något mer men jag har glömt vad (dåligt närmninne)

Han klagade också att dom inte hade en lowspec dator att testa spelet på lol.

Hoppas de får tag i en low spec dator att testa det på, då kommer de att märka att något är åt helvette fel. Det går inte att spela längre efter senaste patchen! Vafaen har dem gjort? Det laggar hur mycket som helst nu, fyfan va irriterad jag blir. Eller har dem gjort det avsiktligt kanske? "Oj det här rinner för bra på lowspec datorer vi måste nog försämra optimeringen lite så vi får folk att köpa nya datordelar så vi får ännu mer "bidrag" från hårdvaru företagen"
(NO OFFENCE) : /

Föresten behövs serverbrowsern verkligen fixas, oerhört att den inte blivit fixad helt efter så här många patchar, den känns fortfarande helt seg och B-ig. De kunde ju göra en serverbrowser till BF42 vad faen är skillnaden??

Permalänk
Medlem

Alltså vet någon varför spelet inte mera vill starta efter att jag installerat den nyaste patchen (1.12)? Det var den första patchen jag installerade till spelet och jag blev inte riktigt nöjd...=(

Permalänk

Det enda problem jag har med BF2 efter senaste patchen så kan jag inte uppdatera internetserver listan för då måste jag starta om spelet för att få upp servrarna igen.

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk

Så den nya patchen ger mer bekymmer

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Det enda problem jag har med BF2 efter senaste patchen så kan jag inte uppdatera internetserver listan för då måste jag starta om spelet för att få upp servrarna igen.

Har haft det problemt ända sedan BF2 släpptes. Plus att server browsern hittar riktigt dåligt men servers.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE