Effekter av datalagringen

Permalänk
Medlem

Hugo Chavez Venezuela frestar mer och mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Jag tror bara att detta kommer leda mera mot en framtid då det sitter folk och bestämmer över allas liv..

Big brother.
Helt sanslöst vart det är på väg. Snart är väl datorer utan hårdvaru drm/tcpa olagliga

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag är rättså intresserad av kärnkraft och radioaktivitet osv, men ingen terrorist.
Hur kommer då min framtid vara när jag söker om plutonium och uran på goolge? J
ag kommer f*n bli svartlistad och bannad från hela samhället om detta går igenom!
Och de som har hand om detta, alltså de som "tar hand" om servrarna lär väl tjuvläsa lite om vad folk håller på med.
Och kan inte ja få snacka i fred med polarna på telefon? Gaah! *dunkar huvudet i tangentbordet*

Visa signatur

En TB borde räcka för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Moderaterna menar dock ett föreslaget egentligen är till för att kunna sätta dit skattesmitare och fildelare

haha. antar att min tur att köpa TV-spel från Liksang utan att tullen norpar vartenda paket är över..

Citat:

Ordet terrorism användes bara för att medborgarna inte skulle ifrågasätta beslutet.

buh.. menar dom att Européer är lika korkade som Amerikaner?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det inte så att de inte bryr sig om vad det innehåller utan att de bara är intresserade av vem som tjötar med den personen som är terrorist misstänkt och vice versa. Skulle de inte bara lagra headers? Alltså inget innehåll lagras. De kan ju inte sitta och kolla igenom alla mail som skickas.

Visst det finns en väldig potential att utnyttja för den som ser sin chans till att missbruka detta. Och var det verkligen så konstigt att det sedan kom påtryckningar från bolag som vill leta efter piratkopierare?

Permalänk
Medlem

Det här är 200ggr värre än "the PATRIOT ACT" som de har i USA. Skillnaden är ju att de i USA har en orsak att vara rädda för terror. Knappast i Sverige :\

Permalänk
Medlem

nästa steg är det att införa kommunism också eller? nu har det gått för långt.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Haha, att detta handlar om att stoppa terrorism verkar vara ren bullshit rent ut sagt. De tar små steg i taget för att inte starta för stora debatter. Snart kommer väl alla telefonsamtal spelas in och lagras

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då flyttar vi till Norge allihop.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Då flyttar vi till Norge allihop.

jaaaa! gruppflytt!!!

Permalänk
Medlem

Kontrollera all internet trafik.. fy fan.. har man inget bättre för sig eller?
Vet faktiskt inte om uttrycket "gestapofasoner" räcker till nu alltså.. Emigreringen till Norge börjar närma sig mer och mer nu alltså

Permalänk
Medlem

Jag undrar just hur det skulle gå till i praktiken. Alla som har en publik server måste logga namn och adress på alla som ansluter. För att detta ska vara meningsfullt måste också, åtminstone delvis, informationen som överfördes loggas. Och den loggen måste sedan vara tillgänglig för...ja vem då? Alla? Känns ju varken tekniskt eller ekonomiskt genomförbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Är det inte så att de inte bryr sig om vad det innehåller utan att de bara är intresserade av vem som tjötar med den personen som är terrorist misstänkt och vice versa. Skulle de inte bara lagra headers? Alltså inget innehåll lagras. De kan ju inte sitta och kolla igenom alla mail som skickas.

Visst det finns en väldig potential att utnyttja för den som ser sin chans till att missbruka detta. Och var det verkligen så konstigt att det sedan kom påtryckningar från bolag som vill leta efter piratkopierare?

ganska värdelöst egentligen. det är ju inte olagligt att SMSa Usama bara om man tycker han är en skön typ man vill snacka häftiga vapen med.

det där med headers var i Sverige det var frågan om, Polisen villa ha det så för att fastställa positioner och personer i efterhand som bevis. inte fråga om att faktiskt fånga bevis i det fallet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Hugo Chavez Venezuela frestar mer och mer

Lätt... han e bara för cool .. F*ck USA

baggeman: Jag är på... bara att dra iväg ett pm så kommer vi

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att dra igång en stor informationskampanj om detta? Nästa år är det val, och nu för tiden kan man rösta på personer man anser bör ta sig in i riksdagen. Vi kollar upp vilka kandidater för respektive parti som är kritiska till detta förslag och lägger upp namnen på en hemsida. På så vis kan alla se vilka kandidater de bör rösta på, oavsett vilket parti de sympatiserar med.

Detta måste stoppas, till varje pris.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Varför i h-vete skall dem lägga ut pengar på sånt? Skicka pengarna till fattigabarn eller katastrofsoffer istället! Dem är ju behövande det är inte vi, vi behöver ju knappast sånt här. Terroristattentat mot sverige? Knappast, ofta terrorister sitter över tex msn och snackar om deras attentat. Skärp er nu för fan! Vad är följderna ifall nå kollar och lagrar allt alla gör på internet? -Jo internetföretagen förlorar pengar, Ofta man sitter kvar på 100,24,10,8,2mbit/s om man inte får tanka ;D 500kbs räcker fin fint att spela internet spel på så som cs,wow osv.

Dem höjer väl skatten så in i h-vete för underhåll av alla servrar och sådant. Vi får ju hoppas att detta inte går igenom, går det igenom så är det ju uppgjort från början.

Snart börjar då väl med stämplar i hemmet i varje rum, så när du går på toa så måste du stämpla osv =). Snart är inte människan så långt ifrån djuren (inspärrade och övervakade)

En kula mellan ögonen!

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
riktiga fulingar dom där politikerna som vill ha ett storebrorsamhälle!

Kan ju vara en början att inte rösta på sossarna som så många svenskar gör.
Även om nu moderaterna var för mjukvarupatent i europaparlamentsvalet för några år sedan, jag röstade på folkpartiet då vill jag minnas.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

hur blir det med MSN messenger då kommer de kunna läsa allt man skriver där tex?

Det är ju fan sjukt om det här går igenom speciellt om det går igenom lite i smyg som det verkar nu media måste ju fan uppmärksamma det här så att folk protesterar mot det här.
Går det igenom ska jag fan inte ha nåt internet mer.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Glömsk

Om ni ogillar detta och vill sova gott inatt så kan ni eposta eu-ledamöter. Här finns adresser: http://www.stoppa-storebror.se/europaparlamentet,%20komma.txt
Jag har gjort detta och blev förvånad när jag faktiskt fick svar. 10 svar hittills och alla är inte automatiska!

Ni kan även använda den här sidan: http://argumentera.se/amne07.htm om ni inte vill skriva själva.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag skickade precis iväg ett mail till Thomas Bodström om vad min åsikt om det hela. Jag har varit socialdemokrat under hela mitt liv, men efter detta kommer jag aldrig någonsin under några som helst omständigheter rösta på dom igen. Det är min stora förhoppning att partit åker ut ur riksdagen och vittrar bort i glömska.

Ska skicka ett mess till de svenska ledamöten som finns i EU med....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Om ni ogillar detta och vill sova gott inatt så kan ni eposta eu-ledamöter. Här finns adresser: http://www.stoppa-storebror.se/europaparlamentet,%20komma.txt
Jag har gjort detta och blev förvånad när jag faktiskt fick svar. 10 svar hittills och alla är inte automatiska!

Ni kan även använda den här sidan: http://argumentera.se/amne07.htm om ni inte vill skriva själva.

Bore väl låta bli, men men...

Borde inte tråden låsas av samma anledning som denna

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51936...

??

Nej, självklart inte... Var bara tvungen att ta upp det. Den låsningen sänkte mitt förtroende för swec ganska mycket...

Permalänk
Medlem

chansen att det går igenom är rätt stor, då vanliga "svennsons" litar till 100% på vad som sägs om äcklena som bestämmer. Som det stod, dom säger att det är för att stoppa terrorism bara för att "svennsons" inte ska misstänka något.

Det som måste göras är att informera vanliga "svennsons" om vad det igentligen handlar om. Varför inte dra igång stora kampanjer osv? informationen om vad det igentligen handlar om måste ju ut till svennsons.

Går detta igenom kommer jag sägaupp mitt internetabonemang.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Alternativ vorre att alla ISP:er vägrar foga sig efter beslutet, samt alla föreningar/företag mm som driver servers... vad ska de göra... stänga ner alla ISP:er som straff eller?

Detta i kompination med massiv kampanj i tidningar och lite roliga demostrationer i form av bränna bodström-dockor framför justitsiedepartementet skulle nog få dom jävlar att ändra sig

Permalänk
Hedersmedlem

Om detta går igenom flyttar jag till mexico eller något. Såhär får man bara inte göra. Det är som att lagra alla telefonsamtal eller kopiera alla brev. Detta är långt värre än bara storebror, detta är hela jävla tjocka släkten som kommer och aja-bajjar dig när du inte följer normen.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

wow, då skall man bli ny internetleverantör..
dock tänker man iställer kallas för en studerande "intresse klubb" vars intresse är att se om det går att vara anonym på nya "Näh-Tät". Jag menar, det är ju sådana lagar som får folk att börja tänka på hur man tar sig runt dem.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att flytta ut ur sverige om detta går igenom.

Permalänk
Medlem

tyvärr så är dett lättare sagt en gjort.. kan man inte bara få bo kvar på NORMALA premisser??

Faan... det börjar Verkligen bli dåligt, när man säger att det var bättre förr... med en 8 mbit lina, där man inte hade tid/lust? att lagra all info om vad folk gjorde eller skrev..

Permalänk
Medlem

hm... känns dom att så fort politiker vill ha igenom något så använder dom ordet terrorism... o så får dom som dom vill... lr?

nepp... norge nästa för min del om detta går igenom... dom har väl 100mbit där oxå?

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Sex ord är allt jag har att säga om detta - "Vi bäddar för vår egen undergång"

Visa signatur

CPU: AMD64 3400+ 2.2Ghz @ 2.5Ghz | K8V-X Motherboard | 2048 GB DDR400 | Radeon 9600Pro 256MB 400/600 @ 500/660
| Maxtor 200GB 7.2k RPM | Windows XP 32Bit

Permalänk
Medlem

Självklart är det fjantigt förslag.

Men man undrar hur långt de politiskastofilerna tänkt när det gäller det tekniska, under, säg ett år, kommer det bli sjukt mycket data.

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod