Permalänk
Medlem

silver funkar inte

Grävde fram massa gamla spelcdskivor och hittade silver men kan inte få det att funka.
ifall man kör det i xp så klagar den på att silver.exe is not a win 32 executable eller nått liknande, testade att köra i win 95 och 98 kompatibelt läge men samma sak, kommer ihåg att det funkade på min gamla data.

testade med dosbox också och då säger den att det inte är ett dos program..

illa.. nån som har nån ide på hur man löser det här? har sökt lite men inte hittat nått.

MVH

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Medlem

Datan på cdn kanske har blivit korrupt på något vis. Jag minns att det hände mig med ett äldre spel.

Annars kan du ju prova att köra det i Windows 98 i Virtual PC.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

jag har aldrig lyckats spela silver på windows XP. tyvärr. det är ju ett kanonlir som alla borde ha spelat! om man väl börjar på en omgång är det svårt att sluta innan man varvat det

Permalänk
Medlem

jag satt nonstop å spela igenom det på 6 timmar.. hoss en kompis som har en gammal fin p2:a

Permalänk

hey..... Vad är Silver för Spel?

Permalänk
Medlem

Jag kom fram till precis samma sak när jag försökte för någon månad sen. Tror man måste köra med en virtuell pc som Hamcha säger eller fixa ihop en spelburk av en gammal dator. Silver var ju riktigt kul vad jag minns, synd att det ska bråka så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
hey..... Vad är Silver för Spel?

http://www.mobygames.com/game/windows/silver

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Datan på cdn kanske har blivit korrupt på något vis. Jag minns att det hände mig med ett äldre spel.

Annars kan du ju prova att köra det i Windows 98 i Virtual PC.

ska testa..

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Medlem

Jag kan köra Silver på winXP utan problem!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Jag kan köra Silver på winXP utan problem!

Gjorde du något särskilt? Jag kan nämligen installera utan problem men sen bråkar det.

Permalänk
Medlem

Ska finnas en fix ute som heter SilverUK_GeForce2Patch_v2.zip.
Sidan jag tog hem den verkar inte funka längre dock.. Kan ge den iaf om den kommer igång i framtiden.

http://homepages.ihug.com.au/~magician/files/SilverUK_GeForce...

edit: hehe, verkar som sidan visst funkar.

Permalänk
Medlem

Sry för att dra upp en gammal tråd, Men hur får man spelet att gå i normal takt går ju MEEEEEGGGGGAAAAA fort på min dator.

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem

Ah silver är så otroligt bra, något jag gillar skarpt med spelet är att man slår olika slag beroende åt vilket håll man drar musen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det där spelet påminner mig om FF i västerländsk tappning Ser riktigt härligt ut!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det där spelet påminner mig om FF i västerländsk tappning Ser riktigt härligt ut!

Det påminner inte alls om FF, iaf inte om man spelat det.
Jag skulle gråta av lycka om det kom ett silver 2 och satan vad bra det vore om det kom till Revolution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Det påminner inte alls om FF, iaf inte om man spelat det.
Jag skulle gråta av lycka om det kom ett silver 2 och satan vad bra det vore om det kom till Revolution.

Äh, bilderna såg ganska FF7 ut... Du vet, pixlig grafik, långt hår på gubbsen och blå talrutor med vit text

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

ingen som vet hur man får det att gå i normal takt förutom att klocka ner prollen.

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Äh, bilderna såg ganska FF7 ut... Du vet, pixlig grafik, långt hår på gubbsen och blå talrutor med vit text

Iof, men man spelar det på väldigt olika sett. Silver är mer ett fighting spel än ett rpg.