kommer inte in i winXP, datorn startar om

Permalänk

kommer inte in i winXP, datorn startar om

Jag kommer inte in i windows på min nya dator. Jag har provat med två olika hårddiskar som båda fungerar på min andra dator. Det är när windows loggan kommer upp som datorn startar om, precis på samma ställe. Jag har provat två hårddiskar som windows fungerar på andra datorn och det är samma ställe den startar om på.

Asus A8N-E
X2 3800+
2*G.Skill pc4800 1024MB
Tagan easyconnect 430W
POV geforce 7800GT

Jag har provat minnet och nätagget i andra datorn och där fungerar det. Har även provat att koppla ur alla grejer som går och bara köra en hårddisk osv.

Permalänk
Medlem

Har du gjort en ominstallation av windows?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag håller på att prova det nu. Tror faktiskt att det är problemet. Men är det inte lite konstigt att man ska behöva installera om windows?

Permalänk
Medlem

När man drar över ett ny hårddisk till ett annat moderkort eller dyl, så krävs ofta en formatering (inte alltid), då moderkortet inte vet vad det är för filur som kopplat in sig ;D Kör format C: o se om det fungerar, Jag tippar på det. Lycka Till

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har nästa samma problem. Min dator bara startade om när jag satt på den. Sen när jag ska starta den nu så kommer jag till windowsloggon. Sen ploppar det snabbt upp en bluescreen eller vad man kallar det(med felmedelade på). Den hinner man inte läsa, så stratar datorn om igen. :/ Någon som har något förslag på vad jag ska göra ?

Permalänk
Medlem

Till badboy rune: Så var det för en polare till mig också, vi fatta inte alls vad det var för fel.
Så en annan körde moderkortet med sina prylar och för han fungerade det helt normalt.
Även när min polare köpte nytt moderkort så fungerade det precis som det skulle.
Måste ha varit något med att kanske minnena eller något inte var kompatibla med varandra, testa köra memtest och även uppdatera bios.
Kanske kan hjälpa...